מסחר בשוק ההון – השוואה בין פתרונות למסחר עצמאי בבורסה

גיל מילס5 דקות קריאה
מסחר בשוק ההון
שתף:

טבלת השוואה בין פתרונות מסחר בשוק ההון

שם הברוקר
אקסלנס

מיטב דש טרייד

אי.בי.אי (IBI)

פסגות טרייד
מינימום לפתיחת
חשבון
20,000 ₪ 20,000 ₪ 50,000 ₪ 0 ₪
דמי טיפול קבועים
(לחודש)
19 ₪ שמהם 10 ₪ קבועים ו 9 ₪ מתקזזים כנגד 19.65 ₪ 20 ₪ + קיזוז מלא. עבור "אורדרנט פרו" מוסיפים עוד 10 ש"ח 20 ₪, קיזוז מלא אם יש מעל 40 ₪ עמלות מסחר
עמלת קניה ומכירה של
מניות ותעודות סל בארץ
0.09% 0.09% 0.09% 0.09%
עמלת ק/מ מניות ו-ETF
בארה"ב
1 סנט למניה ומינימום $8 דולר לפעולה. 1 סנט למניה ומינימום $8 דולר לפעולה. 1 סנט למניה, עם מינימום $7.5-$10 לעסקה (תלוי במערכת). 1 סנט למניה, דולר לפעולה $8.5 עם מינימום לפעולה.

השוואה בין שירותי מסחר עצמאי בבורסה


אקסלנס
מינימום לפתיחת חשבון דמי טיפול קבועים (לחודש)
20,000 ₪ 19 ₪ שמהם 10 ₪ קבועים ו 9 ₪ מתקזזים כנגד
עמלת קניה ומכירה של
מניות ותעודות סל בארץ
עמלת ק/מ מניות ו-ETF
בארה"ב
0.09% 1 סנט למניה ומינימום $8 דולר לפעולה.

מיטב דש טרייד
מינימום לפתיחת חשבון דמי טיפול קבועים (לחודש)
20,000 ₪ 19.65 ₪
עמלת קניה ומכירה של
מניות ותעודות סל בארץ
עמלת ק/מ מניות ו-ETF
בארה"ב
0.09% 1 סנט למניה ומינימום $8 דולר לפעולה.

אי.בי.אי (IBI)
מינימום לפתיחת חשבון דמי טיפול קבועים (לחודש)
50,000 ₪ 20 ₪ + קיזוז מלא. עבור "אורדרנט פרו" מוסיפים עוד 10 ש"ח
עמלת קניה ומכירה של
מניות ותעודות סל בארץ
עמלת ק/מ מניות ו-ETF
בארה"ב
0.09% 1 סנט למניה, עם מינימום $7.5-$10 לעסקה (תלוי במערכת).

פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון דמי טיפול קבועים (לחודש)
0 ₪ 20 ₪, קיזוז מלא אם יש מעל 40 ₪ עמלות מסחר
עמלת קניה ומכירה של
מניות ותעודות סל בארץ
עמלת ק/מ מניות ו-ETF
בארה"ב
0.09% 1 סנט למניה, דולר לפעולה $8.5 עם מינימום לפעולה.

קבל הצעות מחברות מסחר בשוק ההון – ללא שום התחייבות

כבר 6,597 אנשים קיבלו הצעה למסחר מוזל בבורסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

בתי מסחר בשוק ההון בישראל ומה הם מציעים לנו

אקסלנס אקסלנס הינה חברה ציבורית למעלה מעשרים שנה. החברה מנהלת תיקים בשווי של כ 91.2 מיליארד ₪ ומועסקים בה כ 600 עובדים. אקסלנס מציאה מספר מערכות למסחר עצמאי: אורדרנט, אורדרנט פרו וכן FMR למסחר מתקדם. מדיניות תעריפים: דמי טיפול חודשיים של 19 ₪ חודשי וכן  עמלת קניה ומכירה של 0.09% בבורסה המקומית.

 

מיטב דש טרייד דש עושים מאמץ לספק שירות ייחודי ורואים את זה עם מגוון שירותים מעניין. עבור מסחר בשוק ההון לדש יש את: אורדרנט החדשה לווב של דש, אורדרנט פרו המתקדמת. לסוחרים מתקדמים יותר יש את: תוכנת מסחר אוטומטי – FMR מערכת וכן את Orbis מותאמת לסוחרים אקטיביים (כמו סוחרי יום). עבור מסחר בחו"ל בדש מציעים את מערכת ViewTrade הפופולרית וכן מערכת ייעודית העונה לשם Wall Street. עבור תיק של למעלה מ 200,000 ₪ יעזרו לכם מומחי דש לבחור נכסים להשקעה.

 

IBI בית השקעות IBI ומגדל שוקי הון התאחדו לאחרונה וזה אומר שכרגע מדובר בברוקר הגדול בישראל. עדיין לא סידרו שם את כל העניינים ויש פער בתעריפים בין בתי המסחר. ב IBI תשלמו 0.09% עמלת קניה/מכירה וכן 20 ₪ לניהול חשבון. תמורת עוד 10 ₪ תקבלו את המערכת המתקדמת יותר אורדרנט פרו. עבור מסחר בשוק ההון בחו"ל יש את ViewTrade הפופולרית.

 

פסגות טרייד בית ההשקעות הגדול במדינה מבחינת ההון והלקוחות. פסגות הוקמה לפני 52 שנה תחת מעטפת הפעילות של בנק לאומי. פסגות מציאה שירותי מסחר דרך מערכת האורדרנט, פלטפורמת ווב ואפליקציה לנייד. התעריפים של פסגות הם: דמי טיפול קבועים של 20 ₪ חודשי ועמלת קני ומכירה של 0.09% בתיק ישראלי.

 

מסחר עצמאי בבורסה, למי זה טוב?

כולנו מחפשים ביטחון כלכלי ורובנו נהנים ליטול סיכונים. קיימת סתירה עמוקה בין השניים שאינה ניתנת לפתרון פשוט. בטחון כלכלי יש בשפע כשאנחנו שמים את הכסף שלנו במסלול השקעות סולידי באחד מבתי ההשקעות, אך לפעמים אנחנו מעדיפים שליטה מלאה על הכסף ומקסום רווחים. נטילת סיכונים בשביל להכות את השוק זה כיף בלתי רגיל, אך רק כשמרוויחים. אז איך פותרים את החידה הגדולה הזאת?

הכסף שלנו דורך במקום – ניהול תיקים דורש זמן וניסיון וכשאתם נותנים לצד שלישי לטפל לכם בתיק, יש לכם פתרון מצוין למי שמחפש שקט נפשי ויציבות. את זה תמצאו בבית השקעות רציני הגובה עמלות עבור השירות. דרך נוספת לנהל תיק בטוח יחסית ועדיין ליהנות מרווחיות עודפת, זה פשוט לעשות את העבודה בעצמכם. איך שומרים על התיק?

ניהול סיכונים עצמאי – ניהול תיקים בשיטות מובנות מאפשר לנו לבצע ניהול סיכונים אפקטיבי ולשמור על התיק גם בתקופות קשות, עם אסטרטגיות הגנה שונות כמו גידור ופקודות קטיעת הפסד (StopLoss). שיטות אחרות מדברות על תמהיל של אג"חים עם מניות ויש גם שיטות אחרות של "לא לגעת" או רכישת תעודות סל באופן עקבי. חלק מהשיטות הינן ברמת סיכון בינוני וגבוה ואחרות ברמת סיכון נמוכה. אז למי שרוצה גם להרוויח יותר וגם לא להסתכן, כל שעליו זה לאמץ את אחת השיטות הסולידיות שניתן למצוא ברשת, חלקן דורש השקעת מאמץ מינימלית. אחרים המעוניינים לבדוק את כישורי המסחר שלהם מוזמנים לבצע עסקאות "סווינג" או "סקלפינג" ושוב, גם את אלה ניתן למצוא ולאמץ ברשת. מה הכי כדאי? זו שאלה אישית. לכל אחד יש את מבנה האישיות שלו ועליו לבחור שיטת מסחר בשוק ההון המתאימה לו. דבר אחד בטוח שאותו תמיד כדאי לזכור, ככל שאתם שואפים ליותר רווח, אתם מסתכנים יותר וברמה מסוימת, הסיכון בלתי נסבל ואת זה מגלים כשמאוחר מידי.

 

 

 

קבלו הצעות מחברות מסחר בשוק ההון – ללא שום התחייבות

כבר 6,597 אנשים קיבלו הצעה למסחר מוזל בבורסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

עמלות – אויב מספר אחד של הסוחר בבורסה

אחד הדברים המסתוריים בעולם המסחר העצמאי בבורסה, זה עלויות. הברוקרים היקרים (מספר בנקים..) שמציעים שרותי מסחר נוטים לא לפרסם את הנתונים ויש צורך לדוג אותם בחקירה צולבת. לעומתם בתי ההשקעות בעלי התמחות בברוקראז', שמחים להציע מידע מעודכן באתרים שלהם ובשרות הלקוחות.

כידוע כשאין מידע או שהמידע קשה לאיסוף, אז יש מקום לחקירה כפולה, כמו בימי הסלולר העליזים והעמלות הבנקאיות שהסתתרו מאחורי תילי תילים של חישובים מורכבים. מה יש לבנקים כל כך להסתיר? מסתבר שדי הרבה.

עמלות זה עסק טוב, יותר מידי טוב ואני לא מדבר על עמלת ניהול חשבון קבועה, אני מתכוון לעמלות שמשלמים בכל עסקה וזה כולל את שלב הקניה וגם שלב המכירה. בכל פעם שאתם פותחים פוזיציה אתם משלמים סכום קבוע או יחסי ומדובר בהכנסה בטוחה לבית המסחר. אתם לעומת זאת נשארים עם הסיכון. סגרתם פוזיציה? תשלמו שוב. אוהבים לפתוח הרבה עסקאות ולסדר את התיק? אתם סוחרי יום? אתם כנראה מפרנסים מישהו שמאד אוהב אתכם. במקרים רבים עמלות מכלות את כל הרווחים שלכם ומכניסים את התיק לסיכון גבוה, לכן סוחר טוב מצמצם עמלות למינימום ואת זה עושים בשתי דרכים:

 

מנהלים מו"מ – בית המסחר רוצה אתכם ואם אתם רצויים מאד בשל מחזורי מסחר גבוהים ותיק שמן, זה הזמן להתמקח. הפשילו שרוולים ותבדקו כמה הם רוצים אתכם באמת.

 

סקר שוק – בודקים את תנאי המסחר מול ברוקרים שונים ועורכים השוואה מסודרת ואת זה עדיף לעשות לפני שמתחילים לסחור וחוסכים הפסדים וטרטור.

 

סוחרים דרך הבנק כי זה קל וחבל

בנקים במהותם עוסקים בהלוואות וניהול חשבון. הם גם מספקים שרותי מסחר ומדובר בעסק צדדי שחלקם נוטה לבצע בעלויות מופקעות המגיעות ליותר מאחוז לעסקה. כשזה מגיע למניות חו"ל, זה מזנק להרבה יותר. אבל מה זה אחוז בסך הכל?

 

אחוז בודד בעסקה זה הרבה, הרבה, הרבה כסף!!

תיק של מיליון ₪, יכול להגיע למחזור של עשרות מיליוני שקלים בשנה שמגיעים ל.. אחוז בודד מהמחזור השנתי. לכן, מחזור של חמישה מיליון ₪ סוגר בלי בעיה עלות שנתית של 50,000 ₪. סוחרי הסווינג מסובבים את הקרן בשלמותה תוך מספר שבועות ורכיב עלויות המסחר אצלם, הינו משמעותי ביותר. מצבם של סוחרי היום גרוע יותר ובריבית של אחוז הם יפשטו את הרגל  תוך מספר שבועות, מובטח. כן, הבית מכיר היטב את חוק המספרים הגדולים וניזון ממנו בבטחה.

יש לי 2 חדשות טובות בשבילכם:

  1. אתם יכולים להתמקח עם הבנק ולהוריד עמלות.
  2. אתם יכולים לקחת את הכסף ולעבור לברוקר שמציע לכם עסקה עבור מסחר בשוק ההון הרבה יותר נדיבה. הבנק מצדו יכבד את התבונה שבמעשיכם.

בקיצור חברים, מזון קונים בסופר ולא במסעדה ומניות קונים במקום המתמחה בשירות זול ויעיל ולא איפה שנוח וזמין.

מערכות מסחר זה חשוב

מערכת מסחר זה כלי העבודה של הסוחר ולכן, בכדי להצליח אתם צריכים מערכת מסחר טובה. זה עניין מאד חשוב במיוחד כשאתם סוחרים מתוחכמים ולכן רכיב מרכזי בחקירה שלכם כשאתם תרים אחר ברוקר מתאים. בבנקים נהוג בדרך כלל לסחור דרך האתר, זה נחמד ונוח, כי למעשה אתם פועלים מול האשראי שלכם בעו"ש והחסכונות. החיסרון מתחיל בפקודות המתוחכמות כמו פקודת קטיעת הפסד (StopLoss) ההכרחית להגנה על התיק ובדרך כלל לא נמצאות באתרי הבנקים.

מערכת מסחר בשוק ההון

OrderNet – המערכת הזאת זה כבר ליגה אחרת ומשמשת למסחר מול מניות ת"א. עם אורדרנט ניתן לסחור במגוון מכשירים פיננסיים כמו מניות, תעודות סל, אופציות, ניתן לבצע שורטים וכו'. למערכת יש פקודות מסחר פשוטות ומתקדמת כמו OCO  וכן Trailing stop. לאורדרנט יש גם את גרסת הפרו המקצועית והמהירה המאפשרת מסחר מהגרף ומשמשת לסוחרים בהיקפים בינוניים.

FMR – המערכת משמשת לניהול תיקים בהיקפים גדולים עבור מוסדיים וסוחרים עצמאיים הפועלים במחזורים גדולים.

Orbis Pro Traderמערכת מסחר מתקדמת יותר עבור מסחר בבורסות חו"ל (ארה"ב וקנדה). המערכת מצוידת בפיצ'רים נוספים כמו צפייה בשכבות ביקוש והיצע, גרפים עד לרזולוציה של דקה, התראות וכו.

ViewTrade – מערכת מסחר מבוססת ווב (מסחר על גבי דפדפן), פשוטה וידידותית לסוחר. במערכת תהיה לכם גישה למסחר בארה"ב וקנדה וכן עומדות לרשות הסוחרים המקצועיים פקודות מסחר מתקדמות.

 

אפיקי מסחר בשוק ההון

הבורסות השונות מציעות מגוון אפשרויות מסחר בשוק ההון לסוחרים וניתן לבנות תמהיל ברמות סיכון משתנות על פי העדפה. בואו נכיר את סוגי הנכסים השונים שמציאות בורסות:

 

מניות – כשמדברים על בורסה מתכוונים בדרך כלל על מניות. המניות מייצגות את ערכם של חברות ציבוריות הרשומות בבורסות השונות. הסיכון במניות יכול להיות נכון, בינוני או גבוה. מסחר במניות יכול להתבצע במגוון אסטרטגיות. מסחר פסיבי המכונה גם מסחר עצל שמניב ביטחון גבוה, מסחר אקטיבי ומסחר מהיר עם עסקאות יומיות על גרף 5 דקות שיכול להניב לא מעט או לחלופין לרושש די מהר.

 

תעודות סל – מדובר במכשיר פיננסי מאד פופולרי ושימושי הצמוד לנכסי בסיס שונים כמו מדדים, סחורות וכו'.  משקיעים גדולים כמו וורן באפט ממליצים לעשות שימוש בתעודות סל בכדי לקנות את השוק ולבנות תיקים פסיביים או אקטיביים לאסטרטגיות ארוכות טווח. שימוש נוסף ואפקטיבי לתעודות סל זה גידור תיקים עם תעודות ממונפות הזמינות בכל מערכות המסחר.

 

חוזים עתידיים – למסחר הממונף בחוזים יש יתרונות רבים במיוחד ככלי לגידור תיקים. חשבונות ממונפים דורשים בטחונות וסובלים מרגישות של נזילות שהופכים אותם למשהו שהייתם רוצים להפריד משאר התיק שלכם. "משחק" ממונף דורש ידע וניסיון רב ואינו מתאים לסוחרים מתחילים כשהפסד משמעותי עלול לגרור את התיק לחדלות פירעון. בעיה נוספת במסחר בחוזים טמונה במערכות מסחר עצמן, זאת מכיוון שהחוזים נסחרים במערכות נפרדות ודי מסורבלות ולעיתים ניתן לבצע עסקאות טלפונית בלבד. העיסוק בחוזים אינו נוח לשני הצדדים ובשל מורכבות התחום לא כל ברוקר מציע שירות למסחר בחוזים עתידיים. החוזים עצמם יקרים בדרך כלל, אך גישה שונה לנושא אפשר למצוא במסחר פורקס המאפשר לכם לרכוש חלקי חוזים ולסחור בנוחות. חברות פורקס יש הרבה וכיום כבר אי אפשר לסמוך על כולם בשל מספר מקרי הונאה שנתקלנו בהם לאחרונה. חברות פורקס גדולות יכולות לספק את הסחורה בביטחון סביר.

 

נגזרים (אופציות) – מדובר בכלי מסחר שנועד במקור לגידור, אך משמש גם ספקולנטים. מדובר בפתרון אלטרנטיבי מצוין לגידור למי שאין לו גישה למסחר בחוזים. עולם האופציות הוא גדול, מורכב ודורש ידע ספציפי. לכן המסחר בנגזרים מתאים לסוחרים מתקדמים ומנוסים. לברוקרים יש בדרך כלל סימולטורים באתר לאימון ותכנון וכדאי מאד לעשות בהם שימוש לפני שעושים צעד. מסחר באופציות עתיר בסיכונים ולכן יש לנהוג בו במשנה זהירות.

 

אגרות חוב – אג"ח הינם כלי להלוואה לחברות ציבוריות ומדינות. אג"חים נחשבים בדרך כלל כנכס בטוח אך לא בהכרח כך הדבר. מידת האמינות של המלווה נקבעת על ידי חברת דירוג וככל שהדירוג גבוה יותר כך הביטחון גבוה יותר אך התשואה (הריבית שאתם מקבלים על ההלוואה) יורדת בהתאם. הדירוג מתחיל מ AAA המושלם ועד אג"ח זבל הספקולטיבי שלו זוכות חברות ומדינות עם סיכון ממשי לפשיטת רגל. איזון בין מניות לאג"ח בתיק מומלץ בשל הקורלציה ההפוכה ביניהם. זאת אומרת שכשהמניות עולות אז האג"ח חלשות ולהיפך. התוצאה הסופית מכניסה איזון ויציבות לתיק.

 

קרנות נאמנות – הקרנות הינן תמהילים של נכסים פיננסיים שונים שמוכרים בתי השקעות. לכל קרן נאמנות יש את התשקיף שלה ואפשר לבחור קרנות עם חשיפות שונות ורמות סיכון המתאימות לכם. יתרונן של הקרנות נמצא ברכישת תמהיל שבונים מקצוענים לפי מפרט ברור. חסרונן נמצא בעמלות שאתם משלמים לבית ההשקעות.

 

מקבלים אשראי למסחר

בתי ההשקעות מציעים אשראי כשהביטחונות זה הנכסים אצלכם בתיק. יש בטחונות טובים יותר ויש כאלה שאף אחד לא ייתן לכם עליהם שקל. במקביל, רבים נרתעים מלקחת אשראי למסחר. אפשר להבין את זה כי לפעמים נסחפים ועלולים לאבד יותר בגלל תאוות הבצע/ פזיזות או פאניקה. אשראי אמור לתת את הדחיפה הנוספת לתיק במקרים שונים:

אתם צריכים לגדר את התיק – זה מצב קלאסי בו לוקחים הלוואה טובה. לעיתים השווקים נכנסים לתקופות של מיתון והירידות לא נפסקות. יש 2 דרכים לעצור את הנזקים בתיק. הראשונה שמתאימה לסוחרים מתחילים זה פשוט למכור נכסים "רעילים" בהפסד מסוים. הדרך השנייה שלעיתים בוחרים הסוחרים המיומנים זה גידור ואת זה אפשר לרכוש מהאשראי שקיבלתם.

אתם רוצים למנף את התיק –  בשביל למנף את התיק צריך סיבה טובה. עושים את זה סוחרים מיומנים שמתזמנים את השוק ומזהים נקודות על הגרף בהם הולך לקרות מהלך דרסטי. תיק ממונף שמאבד שליטה זה מפחיד, אז בעדינות..מיותר לציין שכל סיבה אחרת, כמו "יש לי הרגשה טובה על הנייר הזה" אינה מתאימה למינוף. אשראי אינו מגיע בחינם והברוקר גובה עליו עמלה נדיבה של פריים + 3% ואף יותר. לכן, רכישת אשראי נעשית לתקופות קצרות ומתוך תכנון מדוקדק. במהלך ה"שופינג" רצוי בהחלט לברר את עניין מחיר האשראי ולקחת את זה בחשבון במערכת השיקולים שלכם. לאחר שבחרתם ברוקר, אתם נדרשים לחתימות. לדעתי לא כדאי לפספס את ההזדמנות, הוספת הרשאה לאשראי יכולה להתגלות כחיונית בעתיד.

 

ריבית על הכסף שלכם

על זה יאמר "אם לא נצחק אז נצטרך לבכות". הברוקרים מציעים ריבית על הכסף ששוכב בחשבון ומדובר בפיקציה של עידן הריבית האפסית. למרות שמדובר בנסיון כנה להיות יותר הוגנים מהבנקים, זה עדיין כלום. לכן, התעלמו מכל ההבטחות לריבית על הכסף ותמצאו דרכים יעילות יותר להרוויח מהכסף שלכם.

 

המרות מט"ח

מי שסוחר בחו"ל יגלה מהר מאד שמעבר משקלים לדולרים ולהיפך כולל גם עמלות המרה המעיבות על הרווחיות. כמעט מיותר לציין אבל אם אתם מעבירים את השקלים שלכם מהבנק לברוקר עבור מסחר בשוק ההון אז את המרת הכסף עדיף שתעשו אצל הברוקר בעמלה עדיפה. עקרונית כדאי להחליט מראש כמה אתם הולכים לסחור בחו"ל וכמה בישראל ולפי זה לקבוע את יחס הדולר מול השקל אצלכם בחשבון. כלל פשוט שיכול להנחות בעניין הזה, זה עוצמת הבורסות. עדיף לסחור בשוק שבו הבורסה יותר חזקה וכרגע זה ארה"ב, אחריה אירופה ובסוף ישראל. לכן בתקופה הנוכחית עדיף להחזיק יותר דולרים ופחות שקלים. ככלל, את ההמרות כדאי לצמצם למינימום הכרחי ולכן עדיף להשאיר ככל האפשר את השקלים כשקלים ואת הדולרים כנ"ל. יתרון נוסף שיש לתיק מגוון מטבע זה הגידור. תיק מאוזן מטבעות מהווה סל מטבעות אישי המושפע פחות ממשוגות מצב המטבעות העולמי.

מסחר בשוק ההון

 

פדיון כסף והעברתו לבנק

מזל טוב! הרווחתם לא רע ואתם רוצים להחזיר קצת מזומנים הביתה. לכל ברוקר יש את העמלות שלו וכדאי להקדיש מאמץ בעניין הזה רק במקרה ויש לכם תכניות להעברות קבועות ואינטנסיביות. בדרך כלל הברוקרים מציעים העברת שקלים בחינם והעברת מט"ח עם עמלה הנעה בין $15 ל $30, לכן מסחר בשוק ההון מחוץ לבנקים יכול להיות כל כך אטרקטיבי.

 

מעודדים את הציבור לעזוב את הבנקים

מדינת ישראל מעוניינת לעודד מעבר הון מהבנקים לברוקרים המספקים פלטפורמות מסחר בשוק ההון וליצור תחרות. לכן משנת 2013 קיימת הגבלה על העמלה של העברת הנכסים מהבנק כך שמדובר על שקלים בודדים. העברה בין ברוקרים שונים של תיק ההשקעות  אינה עולה סכום משמעותי גם כן ועומדת שוב על שקלים בודדים לנייר ישראלי ובחלק מהברוקרים יש פטור מלא מעמלות. העברת נייר חו"ל עולה דולרים בודדים עד $10. אז אם אתם לא מרוצים מהברוקר או הבנק שלכם, אתם יכולים לקום ולעזוב עם התיק ולמצוא לכם ברוקר חדש מבלי לפרק את התיק. תעריף העברה אינו מהווה שיקול משמעותי בבחירת ברוקר מאחר ומדובר באירוע חד פעמי עם עלות זניחה.

 

לוקחים אחריות על הכסף

בקיצור חברים, אנחנו לא חייבים להיות קורבנות של הבנקים ואנחנו בהחלט יכולים להיות אחראים לכסף שלנו. לכן, נרצה או לא נצטרך להיכנס למים הקרים ולהתחיל לשחות. אז אם כבר נכנסים לעניינים אז כדאי לעשות את זה עקב בצד אגודל. מסחר בשוק ההון זהו תחום הדוחף את הסוחרים למצבים רגשיים שיש לדעת להתמודד איתם. כמו כן, גם אם למדתם בקורס מסודר ואתם מרגישים מוכנים, הטבילה עם כסף ממשי משפיעה מאד וצריך לקחת את הזמן ולהתרגל. בכדי להפוך למקצוען בכל תחום צריך לפחות שלוש שנים וזה נכון גם לגבי שוק ההון. לכן, מסחר בשלב הטירונות כדאי שיעשה תוך נטילת סיכון נמוך ורצוי לעשות שימוש אינטנסיבי בסימולטורים של מסחר על כל צעד ושעל ובמיוחד לפני שאתם מתחילים אסטרטגיה חדשה.  בהצלחה.

 

קבל הצעות מחברות מסחר בשוק ההון – ללא שום התחייבות

כבר 6,597 אנשים קיבלו הצעה למסחר מוזל בבורסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme