הלוואות חברתיות – הטרנד החם בשוק ההלוואות

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

השם הלוואות חברתיות אולי נשמע לכם כמו מיזם חברתי שאמור לתרום לחברה, אבל מדובר בחברות שהן גופים פיננסים לכל דבר, שמגלגלים מיליארדי דולרים. חברות הלוואות חברתיות קיימות כבר כמה שנים במדינות רבות, גם בישראל, והן נחשבות לטרנד החם בשוק ההלוואות.

 

השיטה עובדת כך: חברת ההלוואות החברתיות בעצם משדכת בין מי שרוצה לקבל הלוואה ובין מי שיש לו כסף, ורוצה לתת הלוואות ולהנות מהריבית. וכאן אנחנו מגיעים לאחת הסיבות העקריות שבזכותה חברות להלוואות חברתיות נמצאות בפריחה- הריביות האפסיות. בגלל הריבית האפסיות שנותנים הבנקים, משקיעים פרטים מחפשים אחרי אלטרנטיבות שיניבו להם רווחים מהכסף שלהם.

 

החברות בונות למי שמבקשים הלוואה דרוג אשראי לפי פרמטרים שונים, וכך מחליטות למי לאשר הלוואה, ואם כן באיזו ריבית. לפי מה שהחברות מדווחות, הן דוחות פניות רבות להלוואות כדי לצמצם את הסיכון שהלווים לא יחזירו את ההלוואה. ככל שרמת הסיכון של הלווה גבוהה יותר, הריבית תהיה גבוהה יותר.

 

אז איך זה עובד מבחינת המלווים? אם למשל יש לכם 30,000 ש"ח בבנק, והחלטתם שאתם רוצים לתת הלוואות דרך אחת מהחברות להלוואות חברתיות, החברה מפזרת את הכסף שלכם ללווים שונים, ובחלק מהחברות יש לכם אפשרות גם לבחור למי אתם נותנים את הכסף לפי המידע שיש לחברה על הלווים.

 

בישראל פועלות ארבע חברות להלוואות חברתיות- Eloan, BTB, Blender ו- Tarya.

 

הריבית משתנה בין החברות, והיא והיא נעה בין 3% ועד ל-10% בשנה, בהתאם לרמת הסיכון שנקבעת ללווים ובתקופת ההלוואה.

רוב ההלוואות הן בריבית שנתית של 5% עד 7%, וזו ריבית נמוכה יותר מזו שתשלמו לחברות כרטיסי האשראי,  אבל יכול מאוד להיות שבבנקים תשלמו פחות.  

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme