בונים בית? הנה כמה שיטות אלטרנטיביות שיכולות להוזיל לכם את הבנייה

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

שוק הנדל"ן הרותח בישראל מדרבן יזמים שונים להמציא שיטות שיוזילו את הבנייה. אז אם אתם מוכנים להעז קצת, הנה שלוש שיטות שיעזרו לכם לבנות את הבית בהרבה פחות כסף:

 

בתים בשיטת הלגו: חברת Conceptos Plasticos מקולומביה מצאה פתרון יצירתי לשתי בעיות – מחירי הדיור המאמירים ופסולת פלסטיק שנאגרת בכמויות אדירות. בונה בתים בשיטת ה-Lego באמצעות לבנים שעשויות מפסולת פלסטית ממוחזרת, ובתהליך שמוזיל את עלויות הבנייה בכ-30% בהשוואה לשיטות בנייה מסורתיות. החברה מייצרת את לבני הפלסטיק, וגם מלמדת את המקומים איך לבנות את הבתים בעצמם. בית לארבעה דיירים יעלה לכם בשיטה הזו רק 5,000 דולר.

 

בית בהרכבה עצמית: היזם אלי מנובלה מחברת בסט טרייל הצהיר שהוא רוצה להיות "האיקאה של הבתים", ופיתח שיטה לפיה אתם בוחרים את החומרים ממנו יבנה הבית, ותוך שלושה חודשים  הבית כבר מוכן למגורים. חלקי הבית נבנים על ידי רובוטים, ומגיעים אליכם כשהם כבר מוכנים להרכבה. מנובלה שיפר שיטה שכבר קיימת בעולם, לפיה השלד של הבית בנוי מפלדה (כמו למשל  באמפייר סטייט)  ואת החלק החיצוני והפנימי אפשר לחפות בכל חומר שתבחרו, ובקיצור אתם בוחרים דירה מתוך קטלוג והחברה מרכיבה את הבית על השטח שלכם.

מחיר למטר:  2000 ₪ למ"ר (לא כולל ממ"ד) להרכבה עצמה צריך להוסיף 500-1000ש"ח למ"ר.

 

בנייה בקלקר: בשיטה הזו קירות הבית שלכם נבנים מלבני קלקר חלולות שביניהן עוברים מוטות פלדה, עליהן יוצקים בטון. אחרי שהבטון מתקשה, לא מפרקים את תבניות הקלקר והן הופכות למעטפת בידוד דו צדדית לקיר הבטון.

היתרון הגדול בשיטה הוא שצריך מעט מאוד בעלי מקצוע, וזה כמובן מפחית עלויות. החיסרון הוא שלא קל לעשות שינויים בקירות הבית כי בכל זאת מדובר בבטון.

מחיר למטר: 4,000-4,500 שקלים למ"ר. עבור בית בשטח של 180 מ"ר בנוי תשלמו בין 720-810 אלף שקלים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme