5 דרכים להפסיק לקנות אוכל שאתם לא צריכים

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

לפי הערכות של המשרד לאיכות הסביבה, ישראלים זורקים לפח כ- 40% מהמזון שהם צורכים ובכסף זה אומר בזבוז של כ- 350 ש"ח בכל חודש. אז איך מפסיקים את הבזבוז הזה? קבלו 5 דרכים שיעזרו לכם להפסיק לקנות אוכל שאתם לא באמת צריכים:

 

1 – מבצעים זה טוב, אבל לא תמיד: נכון שמבצעים יכולים לחסוך הרבה כסף, אבל אם המוצרים שקניתם בהנחה בסוף הולכים לפח לא חסכתם כלום. אם אתם יחידים או משפחה קטנה, אריזות ענק פחות מתאימות לכם כי לכל מוצר יש תאריך תפוגה, במיוחד כשמדובר במוצרים טריים כמו פירות וירקות או מוצרים מן החי, שאם לא תאכלו השבוע תאלצו לזרוק לפח.

 

2 – תאריך תפוגה הוא רק המלצה: התאריכים שמופיעים על אריזות של מוצרים יבשים הם עבור הקמעונאים ולא עבור הצרכנים, ובכל מקרה היצרנים יכולים רק להעריך מה יהיה תאריך התפוגה. אז גם אם תאריך התפוגה על אריזת העדשים הכתומות למשל עבר לפני כמה ימים, זו עדיין לא סיבה מספיק טובה לזרוק אותם לזבל.

 

3 – תשקיעו באחסון מתאים: זה אולי ישמע מוזר, אבל מוצרים יבשים כמו קטניות, קמח או פירות יבשים, נשמרים טוב יותר במקרר, בעיקר אם תקפידו על אריזות סגורות שימנעו רטיבות.

 

4 – אל תלכו לסופר רעבים: בטח שמעתם את זה קודם, אבל זה באמת עובד. חלק מהסופרים הגדולים אוהבים להשתמש במכונות ריח או מאפיות פתוחות שיכולות להוציא בן אדם רעב מאיזון. כשתגיעו לקניות שבעים, זה יעזור לכם לשמור על שליטה עצמית באזורים שאתם בדרך כלל מאבדים את זה.

 

5 – בחנו את עצמכם: במהלך השבוע הקרוב, תקצו שקית אשפה נפרדת למוצרים או אוכל שזרקתם. אולי אחרי שתראו את כמות האוכל שאתם זורקים בלי לאכול, תשתכנעו לעשות שינוי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme