מס על דירה שלישית – ההצעה שקידם שר האוצר משה כחלון, מה זה אומר?

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

ההצעה שקידם שר האוצר משה כחלון – מס על דירה שלישית – אושרה לאחרונה, והמיסוי החדש על בעלי דירה שלישית ומעלה יכנס לתוקפו מ- 2017.

 

המטרה של המס החדש היא לעודד ישראלים שיש להם שלוש דירות ומעלה למכור לפחות חלק מנכסיהם, וכך להגדיל את היצע הדירות, וגם להפוך את האפשרות של השקעה בנדל"ן לפחות כדאית וכך להרחיק את המשקיעים.

 

המס יחול על מי שמחזיק ברשותו שלוש דירות ומעלה, והוא יעמוד על 1% משווי הדירה עד לסכום מקסימלי של 18 אלף שקל בשנה כלומר 1,500 ש"ח בחודש על כל דירה מעבר לשתי דירות.

 

ברוב המקרים מס על דירה שלישית יוטל על הדירה ששווייה נמוך יותר, כלומר מי שבבעלותו שלוש דירות ושווי הדירה הזולה ביותר הוא 1.2 מיליון שקל, המס שישלם יהיה 12,000 ש"ח בשנה. במקרה והדירה הזולה ביותר מבין השלוש שווה 1.8 מיליון שקל, בעל הנכסים ישלם את המס המקסימלי בגובה 18,000 ש"ח בשנה. במקרה של ארבע דירות,  גובה המס יחושב על פי שווין של שתי הדירות הזולות. כלומר אם שווי שתי הדירות הזולות מבין הארבע הוא 3 מיליון שקל, גובה המס יהיה 30,000 ש"ח בשנה וכן הלאה בהתאם למספר הדירות.

 

המס החדש אמור להרתיע משקיעים מרכישת דירה שלישית ומעלה, ואולי גם לעודד בעלים של נכסים מרובים למכור כמה מהם, אך במקביל שוכרי דירות רבים חוששים שבעלי הדירות יגלגלו את המס אליהם ויעלו את שכר הדירה. בנוסף המשקיעים אולי צפויים להרוויח פחות,אבל עם הריבית האפסית אין להם יותר מידי אפשרויות.  

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme