קניות באינטרנט ושינוי הרגלי הצריכה בכל העולם

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

אם פעם היינו אומרים שהעולם הוא גלובלי הרי שהיום אמירה זו נכונה יותר מאי פעם. כיום באמצעות האינטרנט כל אחד יכול לקנות כל דבר מכל נקודה בעולם מסין ועד ספרד, מארצות הברית ועד הודו. ההרגלים וההתנהגות של צרכנים בכל רחבי העולם השתנו וכיום יותר ויותר אנשים בוחרים לקנות מוצרים דרך הרשת. קנייה באינטרנט היא נוחה יותר, קלה יותר וזמינה יותר. קנייה זו יכולה לאפשר לנו ליהנות מכל מוצר שאנחנו רוצים באופן פשוט צרכנים באינטרנט מדווחים רבות על כך שהם קונים מוצרים מכל תחומי החיים ולעיתים הם אפילו לא בודקים אותם באופן פיזי בחנות לפני הקנייה המקוונת עצמה. יותר ממחצית (62%) מהצרכנים בארצות הברית שהם בעלי גישה לאינטרנט קונים כיום בחנות מקוונת לפחות פעם בחודש. יותר מ -8 אנשים מתוך 10 אנשים (83%) מרוצים באופן כולל מחוויות הקניות שלהם באינטרנט.

 

נתונים נוספים מראים על מהפכה של ממש בתחום הקניות בעולם:

  • 80% מהצרכנים נוטים יותר לרכוש מוצר באינטרנט כאשר מוצא להם משלוח חינם
  • 50% מהקונים באינטרנט משתמשים בסמארטפונים שלהם וכמעט 60% משתמשים בטאבלטים שלהם כדי לבצע רכישות
  • 33% השתמשו קופונים הניתנים על ידי סוחרים מקוונים עבור רכישותיהם
  • 78% מהקונים באינטרנט לא מסתלכלים על מוצר בחנות לפני הקנייה באינטרנט
  • 31% מצפים להוציא יותר על קניות באינטרנט ממה שהם עשו בחודש הקודם
  • 60% מהקונים באינטרנט רוצים לקבל תמריץ או קידום מהמותג לפני הקניה

קניות באינטרנט – איך זה ישפיע על השווקים בעולם?

השאלה שעלינו לשאול היא איך עולם הקניות באינטרנט עתיד להשפיע על כלל השווקים בעולם. אנשים רבים קונים באינטרנט בגלל שזה נוח להם יותר. כאשר אנשים קונים באינטרנט הם למעשה הופכים עסקים רבים לעסקים שמחזור הרווחים שלהם הופך להיות נמוך יותר באופן משמעותי. העולם הפך להיות הרבה יותר קטן ולאנשים רבים משתלם יותר לקנות מוצרים מהנוחות של הבית שלהם ולא בחנויות ברחוב או במרכזים מסחריים. ניתן להניח שבעתיד עולם הקניות יהפוך להיות הרבה יותר מקוון ומכוון אינטרנט. חנויות יהפכו להיות מקוונות יותר ונראה פחות ופחות סניפים פיזיים שלהם. ניתן לראות מגמה דומה בתחום הבנקאות בארץ – כאשר בנקים רבים סוגרים סניפים מתוך טענה שלקוחות עושים יותר פעולות דרך אתר האינטרנט של הבנק ולא דרך הסניף עצמו. ניתן רק להניח שגם בתחום הקניות של מוצרים שונים כמו: אלקטרוניקה לצרכן, ספרים, בגדים, מוצרים לבית, ציוד משרדי, מוצרי מזון, מוצרי ספורט, מוצרים לבעלי חיים וחיות מחמד, רהיטים, חומרי ניקוי ועוד מוצרים רבים נראה מגמה של עלייה בכמות הצריכה המקוונת.

 

כצרכנים עלינו להיות מודעים להרבה מאוד מאפיינים שונים כאשר אנחנו קונים מוצרים שונים דרך האינטרנט. כל צרכן צריך להיות מודע לאחריות שהחנות לוקחת על המוצרים משלב הקנייה שלהם ועד שלב המשלוח שלהם וההגעה שלהם לבית שלנו. כצרכנים עלינו להיות מודעים לאיכות המוצרים עצמם ולדעת שלא כל מוצר שנרכש ברשת הוא מוצר מקורי או איכותי בהכרח. ניתן להיעזר באתרים רבים אשר מדרגים את איכות החנויות המקוונות וממליצים איזה מוצרים כדאי לקנות ברשת ואיזה לא.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme