בקרוב – פטור מלא לתשלום אגרות מכס בייבוא עד 1,000 דולר

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
אגרות מכס עומדות להשתנות ואנחנו רק נהנה
שתף:

שר האוצר משה כחלון יוזם מהלכים שונים שמטרתם הפחתת יוקר המחייה והקלה בנטל הכלכלי על כלל הציבור הישראלי ומשפחות ממעמד הביניים בפרט. בין היתר הוקמה במהלך שנת 2017 וועדה בין משרדית (משותפת למשרד האוצר ומשרד הכלכלה) שתפקידה לבחון כיצד ניתן לקדם רווחת הצרכנים בדרך של הקלה ברכישה ויבוא מחו"ל של מוצרים לצריכה אישית (להבדיל מרכישה לצורך מסחר קמעונאי). פישוט והוזלת הליך יבוא אישי בכוחם לאפשר לנו להזמין באופן מקוון (דרך האינטרנט) מוצרים במחירים משתלמים. בספטמבר 2017 הגישה הוועדה הנ"ל את המלצותיה אותם מיהרו במשרד האוצר לאמץ וכך התבשרנו לאחרונה כי ועדת הרפורמה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית שינויים הנוגעים לאגרות מכס ביבוא אישי, השינויים ייושמו במסגרת חוק ההסדרים (איגוד תיקוני חקיקה שהממשלה מגישה לכנסת מדי שנה במטרה לקדם עניינים שונים). בין היתר יכנס בקרוב לתוקפו פטור מתשלום אגרת מכס על חבילות המיובאות ביבוא אישי ובהן מוצרים שנרכשו במחיר שאינו עולה על 1,000 דולרים. תקרת הפטור ממע"מ, המוענקת לחבילות שנרכשו תמורת עד 75 דולרים, לא תבוטל. מדובר בשינוי מבורך שכן הפטור מתשלום אגרות מכס יאפשר לכל אחד מאיתנו להזמין בקלות ובאופן עצמאי מחו"ל מגוון מוצרים במחיר נמוך באופן משמעותי ממחירם בארץ תוך שאנו נדרשים להוסיף לתשלום רק מע"מ ודמי משלוח. ביטול המכס גם הופך את הליך קבלת החבילה לפשוט הרבה יותר. אספנו עבורכם מידע שבכוחו לסייע לכם להבין איך תוכלו לנצל את ההטבה ולחסוך בהוצאות.

 

אגרות מכס עד 1,000 דולר?
"בקרוב יכנסו לתוקפם שינויים שמיישמת הממשלה במסגרת חוק ההסדרים ובכוחם לאפשר לכל אחד מאיתנו להשיג חיסכון משמעותי בהוצאות. בין היתר יהיה קל ומשתלם להזמין ביבוא אישי מגוון מוצרים, ובלבד שנעמוד במספר תנאים פשוטים לקבלת פטור ממכס לחבילות שבהן מוצרים שנרכשו עבור סכום כולל של עד 1,000 דולרים

 

תנאים שחשוב שנכיר כדי לוודא קבלת פטור על אגרות מכס

כיום קל מאוד לבצע רכישות מחו"ל באופן מקוון, דהיינו "אונליין", דרך האינטרנט מאתרים של יצרנים, ספקים או אתרי מסחר קמעונאי כגון איביי ואמזון. פירוט תנאים ברורים לקבלת הטבה בדמות ביטול מכס על חבילות שמחירן עד 1,000 דולר מאפשרת לנו הצרכנים לדעת בדיוק מה וכמה ניתן להזמין ביבוא אישי ומבלי שניחשב ליבואנים מסחריים על כל המשמעויות מרחיקות הלכת הנובעות מכך. עד כניסת השינויים הנוגעים ליבוא אישי לתוקפם ההגדרות בחוק לא היו ברורות מספיק, כך למשל דובר על "כמות סבירה" של פריטים מאותו סוג. חלק מההזמנות עוכבו במכס, צרכנים חויבו בתשלומים על אחסון, השגת אישורים ומיסוי. לעיתים העלויות הנוספות הכפילו ואף שילשו את מחיר החבילה. לאחר כניסת השינויים הנ"ל לתוקפם, נהנה מפטור ממכס כל מדובר בחבילה עבורה שילמנו עד 1,000  דולרים ובה לא יותר מ-30 פריטים. עוד חשוב לדעת שרק אדם פרטי שקונה מוצרים לשימוש אישי או משפחתי יכול ליהנות מן הפטור, להבדיל מעוסק מורשה המזמין מוצרים הקשורים לתחום עיסוקו המקצועי (מוצרים למכירה למשל). עוד חשוב לדעת שההטבה בדמות פטור מתשלום אגרות מכס לא תחול על מוצרים הנחשבים כאלה שיש לוודא איכותם ועמידתם בתקנים מחייבים, חלקי חילוף לרכב למשל. הצפי הוא שרשימות של פריטים כאלה תפורסמנה באתר שיפעיל משרד האוצר ומשרד הכלכלה.

 

ביטול הפליה לרעה של חברות השילוח

משמעות נוספת להענקת פטור מתשלום אגרות מכס על חבילות מחו"ל שערכן עד 1,000 דולרים הוא ביטול יתרון שיש לדואר ישראל על חברות בלדרות. במצב שלפני הענקת הפטור גובה המכס מחברות בלדרות אגרה בגובה שנע בין 20 ל-80 שקלים על חבילות שערכן עד 1,000 דולרים בעוד דואר ישראל נהנה מפטור מאגרה זו. מצב עניינים זה לא רק מפלה לרעה את חברות השילוח לעומת הדואר אלה גם יוצר מצב בו הצרכן אינו יודע בבירור כמה ישלם עבור המוצרים שהזמין, זאת משום שהשולח הוא זה שבוחר אם להשתמש בשירותיו של דואר ישאל או חברת שילוח אחרת דווקא.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme