ערב הסעודית מתכננת להקים Hyperloop ולצמצם את זמן הנסיעה

מערכת5 דקות קריאה
הכירו - Hyperloop שיחסוך זמני נסיעה
שתף:

במשך קרוב למאה שנים, ממלכת ערב הסעודית נשענת בעיקר על מצבורי הנפט שלה, והם אלה שמעניקים את מרב הכוח לכלכלה המקומית. אלא שבשנים האחרונות גם היתרון הזה נפגע, כשמחירי הנפט החלו לרדת וערב הסעודית הבינה שאין לה ברירה, אלא לאתר דרכים חדשות לעורר את הכלכלה ולהקטין את התלות בנפט. אז משפחת המלוכה מצאה פתרון: היא פתחה תכנית בשם "חזון 2030" שאמורה להוות תכנית מתאר להפיכתן של ערים רבות בממלכה לערים מודרניות. בין השאר מתוכננת הקמת הייפרלופ (hyperloop), מערכת תחבורה עצומה ומהירה שפועלת באופן פנאומטי וצפויה לעבור בין ערים שונות בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות.

 

בתחילת אפריל נחשפו התכניות של Virgin Hyperloop One (החברה האמריקאית האחראית על פיתוח הטכנולוגיה) ושל הנסיך מוחמד בין סלמן. אם התכנית הזו אכן תצא לפועל, המערכת תשנה באופן דרמטי את האופן שבו תושבי הממלכה עוברים ממקום למקום בין ערי ערב הסעודית וערי איחוד האמירויות. לפי החברה, הפיתוח המתקדם יצמצם את זמני הנסיעה מכמה שעות – לכמה דקות בלבד. זהו שינוי משמעותי מאוד, שאמור לחסוך לתושבי הממלכה זמן יקר מאוד, ללא ספק.

 

מה כוללת התכנית לפיתוח Hyperloop?

נכון למועד כתיבת שורות אלו עדיין לא ברור מה יהיה המסלול של ההייפלופ. אבל על בסיס הכרזות של החברה והנסיך מ-2016 אנחנו יודעים שההסכם שנחתם כולל תכנון של הייפרלופ שיעבור בין דובאי ואבו-דאבי. אנחנו גם יודעים שהמסלול יהיה מהיר פי שלושה ממהירות הנסיעה בכבישים המהירים, וככל הנראה גם קצת יותר מזה. למעשה, החברה טוענת שמהירות הנסיעה תעמוד על כ-1,000 קמ"ש והנסיעה בין דובאי לאבו-דאבי תעמוד על 12 דקות בלבד – במקום שעתיים. הנסיעה מריאד לאבו-דאבי תימשך 48 דקות בלבד, במקום 8.5 שעות.

 

אם אתם סקרנים לראות את התכניות, הנה כמה הדמיות מתוך אתר החברה:

 

Hyperloop - מבט מלמעלה
מבט מלמעלה – כך זה ייראה (הדמיה: Virgin Hyperloop One)

 

Hyperloop - מבט מבפנים
מבט על תחנות ההייפרלופ מבפנים (הדמיה: Virgin Hyperloop One)

 

תא Hyperloop - הדמיה
על פי התכנון, כך ייראו תאי הייפרלופ שיספקו חוויית נסיעה טובה יותר (הדמיה: Virgin Hyperloop One)

 

חדר הבקרה של Hyperloop
כאן הכל יתרחש – חדר הבקרה (הדמיה: Virgin Hyperloop One)

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme