5 מוצרים שעולים הרבה מעבר למחיר האמיתי שלהם

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
המחיר גבוה - אבל האם בצדק?
שתף:

כצרכנים אנחנו משלמים מחיר גבוה מדי על המוצרים שאנחנו רוכשים, וזה קורה לא פעם. המחירים הגבוהים תלויים בגורמים שונים, ובעיקר בנושאים כמו ביקוש, עלויות הייצור והערך הסמלי שיש למוצר מבחינתנו. ובכל זאת, יש כמה מוצרים שעליהם אנחנו משלמים יותר מהמחיר האמיתי שלהם. הנה כמה דוגמאות.

 

פופקורן באולמות הקולנוע

המחיר הממוצע לפופקורן קטן: 20-24 שקלים.

אולמות הקולנוע בישראל (וזה נכון למרבה הצער לא רק בישראל) נוטים לגבות מחיר גבוה למדי על פופקורן קטן וגם על שתיה וחטיפים נוספים. יש מקומות בעולם שבהם מסבירים שמחירים גבוהים מאפשרים את הוזלת מחירי הכרטיסים, אבל אצלנו זה קצת פחות נכון. רק לצורך השוואה, שקית פופקורן להכנה ביתית יעלה לכם 40 עד 50 אחוזים פחות ממחיר הפופקורן בקולנוע.

 

מחירי הפופקורן בקולנוע
אם יש מוצר שאנחנו קונים במחיר יקר במיוחד זהו הפופקורן בקולנוע, שעולה פי 2 מהפופקורן שתאכלו בבית

 

סמארטפונים

עלות הייצור של אייפון X: כ-1,300 שקלים.

המחיר הממוצע בישראל: בין 4,100 ל-4,900 שקלים.

יכול להיות שמחירו של אייפון ממילא נחשב לגבוה יותר, בין אם בגלל המותג ובין אם בגלל סיבות אחרות, אבל אין ספק שמדובר בפער לא קטן בין עלות הייצור לעלות המכשיר עצמו.

 

שמלות כלה

מחיר ממוצע לשמלת כלה להשכרה: כ-8,000 שקלים.

כל מה שקשור לעולם החתונות עולה לנו תמיד יותר, בין אם מדובר על עיצוב שיער ואיפור לכלות או על כל גורם אחר שמעורב בהפקת האירוע הזה. אלא שהשמלה הלבנה היא כנראה אחד הפריטים היקרים ביותר, וגם אם המחיר הממוצע לשמלה בישראל הוא 8,000 שקלים, סביר להניח שיש כלות רבות שיתהו איפה מוצאים שמלה במחיר זול כל כך. בפועל, מחירי הבד וזמן העבודה נמוכים יותר, אבל המילה "כלה" מוסיפה לא מעט למחיר, כמו גם הבחירה במותג יוקרתי ובדגמים הנחשבים ללוהטים ביותר.

 

שמלות כלה יקרות למדי
כל מה שמצטרף למילה "חתונה" או "כלה" עולה תמיד יותר. הרבה יותר.

 

יין במסעדות

מחיר ממוצע לבקבוק יין שאטו סנט מישל (גוורצמיניסטר): 100-120 שקלים במסעדה.

מחיר ממוצע לבקבוק יין שאטו סנט מישל (גוורצמיניסטר): 50-60 שקלים בחנויות היין.

הדוגמה הזו היא רק אחת מני רבות, ונראה שאם תוותרו על הביקור במסעדה ותשתו את היין בבית, תחסכו כמעט מחצית מהמחיר. בקבוקי יין תמיד עולים יותר במסעדות, בעיקר בגלל עלויות נוספות (כמו תפעול הבר).

 

דיו למדפסת

מחיר ממוצע לראש דיו שחור: 100-200 שקלים.

עלות הייצור של הדיו עומדת לרוב על כ-20 שקלים, ובכל זאת אנחנו משלמים פי 5 ואפילו יותר כדי להכניס את הדיו אלינו הביתה. מחירי הדיו הפכו את המדפסות לזולות יחסית, שהרי היצרנים מקבלים את הרווחים הגדולים יותר על מכירת הדיו, והם בהחלט מרוויחים בתחום הזה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme