סו-בינוני-לו: סיפור מלחמת הכוכבים – ביקורת

Roei Frenkel5 דקות קריאה
שתף:

במרוצת השנים היקום של לוקאס לא הפסיק לייצר חורים-שחורים שבלעו את כולנו פנימה . בין אם זה הלייט סייד נגד הדארק סייד, יודה, דארף ויידר, חלליות "ג'ארגרנאט" ענק של הפירסט אורדר, מילניום פאלקון, ווקיז, לייטסייברס וכו', היה קל מאוד לחובבי הז'אנר למצוא משהו להתחבר אליו ולהתמכר. האלמנטים המגניבים הללו שלמדנו כל כך לאהוב יחד עם פרזנטציה בלתי נשכחת של מלחמת הטוב ברע הם לדעתי אבני הבניין של כל סרט וסרט בסדרה. זהו המינימום שניתן לצפות מסרט המבוסס על "מלחמת הכוכבים". אפעס, אני לא יכול שלא לתהות לעצמי מה עבר לדיסני בראש כשהפיקה את "סולו: ספור מלחמת הכוכבים".

מעלילותיו של האן סולו הצעיר מתחילות אי שם לפני תקופת "תקווה חדשה" והגיוס לשורותיו של צבא "המרד". הסרט גולל את מסעו של האן אחר החללית הנצחית שתפתור לו את כל הצרות בחיים ותיצור לו עוד כמה וכמה בערימות – המילניום פאלקון. בדרך הוא יפגוש את הקו-פיילוט מס' אחת בגלקסיה אחרי R2D2 הלא הוא צ'ובאקה הווקי. עד כאן הסינופסיס הרשמי.

מקובל לחשוב שבסרט שיש את המילה "ספור" בכותרת שלו, אשכרה יהיה ספור. חשבתי שזו תהיה הזדמנות פז ללמוד קצת מיהו האן, מאיפה הגיע כמה ולמה אבל הכי הרבה שלמדתי על הדמות שלו זהו מקור שם המשפחה שלו. דיסני בחרו לקחת את האישיות של האן בתור אקסיומה וללכת על סרט שהוא סוג של "הייסט". לכאורה מה יכול להיות יותר טוב מזה? סרטי מלחמת הכוכבים והרפתקאות היו מאז ומתמיד כמו כפר דרוזי ולבנה, דץ ודצה (לפני הגירושין), פלאפל וטחינה – הולכים יד ביד. אז הייתם מאמינים לי לו הייתי אומר לכם שאילולא צ'ואי והמילניום פלקון שלנצח תמרח חיוך טיפשי על פניהם של כל ילד, נער וגבר מתבגר, כנראה שהייתי קם באמצע הסרט ויוצא? למעשה, כן הרשתי לעצמי לקום ולצאת פעם אחת כשהשלפוחית קצת התחילה להציק וזאת בניגוד לשאר הפעמים בהן תמיד התאפקתי עד לכתוביות. פשוט לא הרגשתי שאני מחמיץ משהו. לא היה שום דבר משמעותי בהרפתקה הזו. אולי רק הדקה האחרונה שלה. אולי.

 

Han Solo
אלדן אנהריך – האן סולו הצעיר. מתוך starwars.com

 

הריסון פורד – האן סולו המקורי. מתוך starwars.com

 

מי לא אהב את הריסון פורד בסרטים הקודמים? אני מכיר אנשים שממש נכנסו לדיכאון כשרצחו אותו "בכוח מתעורר". עכשיו מי אוהב לאכול פריכית אורז עם ממרח טופו בטעם קש? יש מצב שאלדן אנהריך שגילם את האן סולו הצעיר כי הוא היה אנמי ברמות. הוא לא הצליח להכניס שום צבע לסרט הזה ורק חיכיתי שהדיאלוגים אתו יגמרו בכל פעם שפתח את הפה. משהו בקסט של הסרט הזה היה לוקה נואשות בחסר. זה כאילו אף אחד לא רק שלא הצליח לקלוע לדמות של עצמו, אלא כלל לא ניסה. אפילו וודי הרלסון (בקט) שהוא שחקן אדיר שאני אישית מאוד מאוד אוהב, כלל אינו מורגש כאן. היחידה שעוד הצליחה להכניס מעט חן בערימת השיממון הריקה הזו הייתה אמיליה קלארק (קירה), אך ההרגשה הכללית שלי הייתה שחן הוא כל מה שהיא הביאה אתה. ואז יש את הג'לוב בגובה שני מטר עם כוח של שור ויכולות וורבליות של סנאי – צ'ואי. הווקי הצליח לסחוב את כל הסרט על כתפיו השעירות והוא עשה זאת באמצעות "משפטים" בני 3 הברות בלבד(!). לא היה אחד בקהל שלא התמוגג מאושר כל פעם שהוא שיחרר לאוויר איזה "ממממאאאאאאררררררר". זה בכלל לא נשמע הגיוני, נכון? אבל זה כל הקסם ביקום של לוקאס. רק חבל שמעבר לזה הוא די נשכח מאחור.

הייתי יכול לסלוח על כל אלה אילולא אחד מעמודי התוך של הסדרה לגמרי נעדר מהסרט. בסרטי מלחמת הכוכבים תמיד היה ייצוג מאוד בולט ומאוד אייקוני לכוחות הרשע. כשקיילו רן עצר את הלייזר באמצע האוויר והתהלך סביבו "בהכוח מתעורר" הדבר הראשון שעלה לי בראש היה "פאק! איזה גנגסטר"; כשויידר הגיח מתוך החשכה "ברוג אחת" ראו את הפחד על פניהם של המורדים רגע לפני שהוא לימד אותם מאיפה נדלק הלייט סייבר; ובמעבר חד, אז איך הביאו לנו את הדריידן וואס (פול בטני) העציץ הזה? איך?! הוא היה כל כך משעמם וכל כך חסר כריזמה וכל כך נטול רוע שהייתי מוכן לתרום את הכרטיסים שלי למישהו אחר אילו ידעתי על כך מראש. אם הנבל פח הסרט פח ולא יעזור בית דין.

 

המילניום פאלקון. מתוך starwars.com

 

אין אש בלי עשן ואין סרט מלחמת הכוכבים ללא פעלולי CG, לייזרים ואפקטים מיוחדים. לצערי לא רק בספור, בשחקנים ובתסריט חסכו עלינו. גם סצנות האקשן פה דלות עד מאוד ולא מספקות. יש שתי סצנות מרכזיות כאשר האחת מופיעה בטריילרים עם הרכבת והשנייה קשורה למילניום פאלקון כאשר כל מה שבאמצע לא שווה אזכור. ועדיין אין כאן שום חללית שנחצית לשניים, שום כוכב מתפוצץ ושום דבר גרנדיוזי לספר לנכדים. פשוט meh.

לא משנה כמה אקטול את הסרט וכמה הוא יכשל ב-IMDB ו-ROTTEN (והוא כבר נכשל), אין לי שמץ של ספק שהוא יעשה את המיליונים שלו באקרנים אבל זה רק כי מדובר בכותר ממלחמת הכוכבים. אם אתם אוהדים שרופים של הסרטים זה לא באמת משנה מה אני אגיד אבל אם אתם חובבים ומטה, מקווה שחסכתי לכם התבאסות ובזבוז כספים מיותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme