כך תורידו את כל המידע האישי שיש לחברת אפל עליכם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
אפל אוספת מידע ואתם יכולים לדעת מה הוא
שתף:

כמו רוב החברות באירופה (וכמו רוב החברות שעובדות מול קהל יעד אירופאי), גם אפל עדכנה את מדיניות הפרטיות שלה. במסגרת העדכון הזה היא גם השיקה אתר אינטרנט חדש שמאפשר ללקוחות החברה לעדכן את המידע הפרטי, וגם למחוק לחלוטין את החשבון שלהם. על פי המדיניות החדשה אתם יכולים גם להוריד עותק של כל המידע שיש לחברת אפל עליכם. כדי לעשות את זה תצטרכו להגיע לעמוד הזה באתר החברה, והנה מה שיקרה רגע אחרי שתתחברו לחשבון שלכם.

 

 

המידע של אפל שתוכלו להוריד

אחרי שתתחברו לחשבון באתר תופיע בפניכם רשימת קטגוריות, וזה בדיוק המידע שתוכלו להוריד. ככה זה נראה:

 

כך מורידים את המידע של אפל
כך נראית החלונית שבה תוכלו לבחור איזה מידע של אפל אתם רוצים להוריד

 

השינויים האלה הם צעד מתבקש מבחינת חברת אפל, והוא מגיע בעקבות המדיניות האירופאית החדשה שכוללת את חוק ה-GDPR. החוק הזה למעשה דורש מחברות אינטרנט לספר למשתמשים בדיוק איזה מידע הן אוספות ומה הן מתכננות לעשות עם המידע הזה. לטענת אפל הפרטיות עומדת במרכז תשומת הלב של החברה, אם כי נכון להיום רק לקוחות החברה באירופה יכולים לקבל את המידע הזה – לקוחות בארה"ב יצטרכו לעבור תהליך קצת יותר מורכב כדי לקבל את המידע האישי שיש לחברה. דרך אגב, המידע הזה כולל בדרך כלל את סוגי המכשירים שרכשת, את המוזיקה שהורדת דרך iTunes, וגם נתונים על שיחות שבוצעו באמצעות FaceTime.

 

אפשר כמובן להניח שלא רחוק היום בו גם האמריקאים יוכלו לקבל את המידע שאנחנו יכולים לקבל היום קצת יותר בקלות. אולי התקנות בארה"ב קשוחות קצת פחות בכל הקשור לשמירה על פרטיות הלקוחות, אבל השינוי הזה כנראה לא רחוק. האפשרות לקבל את המידע ישירות ולדעת בדיוק מה אפל יודעת אלינו היא בהחלט חשובה. היא מאפשרת לנו להבין עד כמה גדול הוא אותו אח גדול שמשקיף עלינו, מה הוא יודע עלינו ואיך הוא משיג את המידע הזה. זוהי תועלת ישירה שאנחנו מפיקים מחוק ה-GDPR, מה שאומר שמדובר במהפכה של ממש.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme