ששת המבוכים המדהימים ביותר בעולם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
אלה הם המבוכים שכדאי לכם להכיר
שתף:

במשך אלפי שנים, מבוכים היוו מקור לבלבול ובידור גם יחד עבור בני אדם, כשהם ככל הנראה התרחיש היחידי בו ניתן ללכת לאיבוד ובו זמנית גם ליהנות מזה. ממבוך איטלקי שאפילו נפוליאון בכבודו ובעצמו לא הצליח לצאת ממנו, ועד המבוך של המפטון קורט שנבנה למרגלות ארמון התענוגות של הנרי השמיני. הנה שישה מהמבוכים המרהיבים בעולם על פי ההמלצה של Booking,com.

 

המפטון קורט, בריטניה

 

המבוכים המטורפים ביותר
המבוך של ארמון המפטון קורט בריצ'מונד, לונדון, בו מבקרים מאבדים את דרכם כבר 300 שנה (Bookig.com)

 

מבוך המפטון קורט עוצב עבור וויליאם השלישי בשלהי המאה ה-17. זהו המבוך העתיק ביותר בבריטניה ונחשב לאחד המפורסמים ביותר בעולם. הוא נמצא במבואות של המפטון קורט, ארמון תענוגות של שושלת טיודור הבנוי לבנים אדומות, אשר ידוע גם כמקום מושבו של הנרי השמיני ונשותיו הרבות. המבוך כולל 800 מטרים של שבילים סבוכים איתם ניתן לנוע במעגלים או ישר שלרוב מוביל למבוי סתום, רבים כבר הלכו לאיבוד במבוך זה במהלך 300 השנים האחרונות, כאשר החורים בסבכי השיחים בהם ניתן להבחין מדי פעם, שנוצרו בידי תיירים שחיפוש בכוח דרך להגיע למרכז המבוך, הם עדות ניצחת עד כמה קשה לסיים את המבוך. בשנים האחרונות, נוספו למבוך אפקטים של קולות מפחידים על מנת להעצים את תחושת הבלבול, המלווים במוזיקה, קולות של ילדים מצחקקים ורשרושי חצאיות עשויות משי המהדהדים לאורך מסדרונות המבוך. לתחושת ביזאריות מוגברת אך חיובית, במרחק דקות הליכה ספורות מהמבוך ניתן להתארח בסירת האירוח Hampton Court Motor Cruiser העוגנת במימי התמזה.

 

 

מבוך לונגליט, בריטניה

 

מבוך באנגליה
נערה אבודה במבוך לונגליט, שנבנה בשנת 1757 בשטחי האחוזה הבריטית לונגליט (Booking.com)

 

גני לונגליט מחזיקים בתואר גני המבוך הארוכים ביותר בעולם, עם שבילים באורך כולל של 2.7 ק"מ, 16,000 עצים מסוג טקסוס, גשרים מוגבהים ומגדל תצפית לבן הניצב במרכזם. המבוך האימתני הזה נבנה על פני 32 קילומטרים רבועים של גנים היסטוריים, שעוצבו ב-1757 על ידי אדריכל הנוף הידוע ביותר באנגליה, לנסלוט "קייפביליטי" בראון. על רקע המבוך ניצבת אחוזת לונגליט עצמה, יצירת מופת בהשראת האדריכלות האליזבתנית המלכותית, אשר עדיין נמצאת בבעלות אותה משפחה שבנתה אותה בשנת 1580. הבעלים הנוכחי והמרקיז ה-7 של באת', אלכסנדר ת'ין, הידוע כטיפוס אקסצנטרי במיוחד, הקים פארק ספארי באחוזה, כמו גם מבוכים נוספים; מבוך לונאר, מבוך השמש, מבוך המלך ארתור ומבוך האהבה. מקום האירוח The Lighthouse בדירוג 4 כוכבים נמצא במרחק של 15 דקות נסיעה מלונגליט, כשהוא מוקף באגמים וחורשות.

 

מבוך וילה פיזאני, איטליה

 

מבוך באיטליה
המבוך של וילה פיזאני מוזאו נאציונאלה היה כנראה מורכב מדי לניווט עבור נפוליאון בעצמו (Booking.com)

 

לכאורה, אפילו נפוליאון לא היה מסוגל לנווט את דרכו החוצה מהמבוך המורכב של צפון איטליה, והשמועה אומרת שהיטלר ומוסוליני פחדו אפילו להיכנס. המבוך תוכנן בשנת 1720 עבור דוכס ונציה, שעל שמו נקראת וילה פיזאני, עם תשע טבעות מקבילות של שבילים מעגליים מימי הביניים. זוהי חוויה מבלבלת עם אינספור מבואות סתומים ומשוכות גבוהות שאינן מאפשרות להציץ מלמעלה, אבל כשמגיעים למרכז המבוך, נדמה שכל המסע השתלם. במרכזו ניתן לצפות בנוף נפלא של ארמון מהמאה ה-18, עם תעלות וגנים רשמיים. על מנת לראות זאת ניתן לטפס במעלה גרם המדרגות הלולייני הכפול ולחלוף על פני הפסל של האלה מינרווה, עד לראש המגדל הקטן והמרכזי. ניתן לשהות במלון Hotel Casa A Colori, מנזר משופץ מהמאה ה-16, שנמצא במרחק של 10 דקות נסיעה מווילה פיזאני.

 

 

מבוך מטעי האננס של חברת דול, ארה”ב

 

מטעי אננס בארה"ב
מבוך בוטני זה מחזיק בשני שיאי גינס עולמיים הודות לגודלו (Booking.com)

 

מבוך האננס בהוואי מתואר לעתים קרובות כמבוך הסבוך ביותר בעולם, והוא גם זכה בשני שיאי גינס עולמיים על היותו המבוך הגדול בעולם. המבוך נמצא במטע פרי ומעוצב בצורת אננס, ומכאן שמו. הוא מכסה שלושה דונמים עם כ-4 ק"מ של מבוך בוטני המורכב מאלפי צמחים מקומיים, כשריחו של היביסקוס מורגש היטב באוויר. במסוך זה מי שמסיים את האתגר במהירות זוכה לראות את שמו מוצג בכניסה. מקום האירוח אטרקטיבי בקרבת המבוך הוא Lotus Honolulu אשר נמצא באי אואהו, ממש מחוץ לבירת הוואי, במרחק של 45 דקות נסיעה מהמבוך.

 

מבוך אשקומב, אוסטרליה

 

מבוך מטעי האננס של חברת דול,
צמחיית המבוך של אשקומב גזומה כמו עננים אווריריים (Booking.com)

 

מבוך האשקומב באוסטרליה הוא כנראה המבוך בעל דרישות התחזוקה הגבוהות ביותר בעולם, כשהוא מצריך גיזום מספר פעמים בשנה כדי לקבל את המראה הנדיר והמטופח שלו. המבוך מורכב מ-1000 עצי ברוש המשמשים כגדר חיה הנראית כמו עננים סמיכים, כשכל גיזום אורך חודש שלם. המקום כולל גם מבוך ורדים עגול ופריחת לבנדר כל השנה, עם למעלה מ-4,000 צמחי לבנדר. עם הבריחה מהמבוך ניתן להירגע במקום האירוח Tulum at Balnarring Beach, הנמצא במרחק של שתי דקות הליכה בלבד מן הים.

 

מבוך השלום, צפון אירלנד

 

מבוך השלום, צפון אירלנד
מבוך זה הוא סמל לשלום המציין את חתימת הסכם יום שישי הטוב (Booking.com)

 

המבוך עוצב בשנת 2000 על ידי מתנדבים מן הקהילה המקומית, וגודלו כ-11 דונמים. המבוך הוא סמל של שלום בצפון אירלנד שנועד לחגוג את החתימה על הסכם יום שישי הטוב וסיום ה'צרות' (Troubles). זהו אחד ממבוכי הקבע הגדולים ביותר בעולם, אך הוא נועד בכוונה להיות פחות מבלבל מרוב המבוכים; גובה הצמחייה הוא נמוך משמעותית מהממוצע כדי לעודד אינטראקציה ושיתוף פעולה בין המבקרים במבוך. לצד הים ניתן לשהות במקום האירוח, Slieve Donard Cottage, רק 20 דקות נסיעה מהמבוך, או במלון Slieve Donard Hotel המרהיב בגודלו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme