היינקן תשלם 3 מיליארד דולר כדי להיכנס לשוק הסיני

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
מחיר הכניסה של היינקן לסין - 3 מיליארד דולר
שתף:

חברת היינקן חתמה על הסכם שותפות בסך 3.1 מיליארד דולר עם החברה ששולטת במבשלת הבירה הגדולה ביותר בסין. ההסכם נחתם לאחר ששתי החברות הבינו את הכוח העצום של המותג בשוק הבירה הגדול בעולם. לפי העסקה, היינקן – יצרנית הבירה השנייה בגודלה בעולם – תשתלט על 40 אחוזים מכלל המניות בחברת China Resources Beer, מה שיעניק לה כוח הפצה משמעותי בסין, כמו גם גישה מצוינת לאחד השווקים הגדולים בעולם, שבו קצב הצמיחה מהיר מאוד.

 

העסקה של היינקן
המחיר שחברת היינקן תשלם כדי להגיע לסין – 3.1 מיליארד דולר

 

"עידן חדש בשוק הבירה"

לטענת שתי החברות, העסקה הזו היא הדבר הנכון בזמן הנכון. "אנחנו מאמינים שנוכל לנצח יחד בעידן החדש של שוק הבירה הסיני, שבו מותגי יוקרה יהפכו לחשובים מאי פעם," הסבירו בתאגיד הסיני. באופן טבעי, שתי החברות מנהלות בימים אלה בדיקת נאותות (due diligence) והן ממתינות לאישור סופי שינעל את העסקה. על פי התחזיות, התהליך כולו צפוי להסתיים עוד במהלך השנה הנוכחי, ומניות החברה הסינית כבר הגיבו לבשורה – עם עלייה של 10 אחוזים.

 

 

התזמון: בשיאו של קרב הענקיות

ההסכם בין היינקן לחברה הסינית מגיע בתזמון מעניין: התחרות בשוק הבירה נמצאת בתקופה האחרונה בנקודת שיא ושחקניות מובילות מתמודדות מול היינקן, בראשן קרלסברג. עכשיו, עם דריסת הרגל בסין, מדובר על בשורה של ממש מבחינת היצרנית ההולנדית. חשוב לזכור שצריכת הבירה בסין נמצאת במגמת ירידה מאז 2013 במקביל לעלייה בצריכת היין במדינה, אבל כך או כך מדובר בשוק גדול מאוד, וגם עם השינוי בטעמי הצרכן הבירה היא מוצר שנהנה מביקוש אדיר.

 

 

הקשיים של היינקן בסין

זוהי לא הכניסה הראשונה של היינקן לסין. למעשה, כבר בשנת 1983 נכנסה יצרנית הבירה אל המדינה אבל מצאה את עצמה בשוק קשה מאוד. מוצרי החברה התקשו להמריא מול תחרות קשה ויצרניות מקומיות מובילות, אבל שיתוף הפעולה עם החברה הסינית אמור לשפר את מעמדה – ואת רווחיות החברה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme