יש לכם דף עסקי ולפעמים פייסבוק חוסמת אותו? מסתבר שיש פתרון, קניית קבוצת פייסבוק במלואה עם כל החברים שבה שתעזור לכם לפרסם ולשווק את העסק.

 

 

האם כל אדמין חובב יכול להפוך ל”מנהל קהילה” במשרה מלאה?

אז איך זה קורה? האסטרטגיה של פייסבוק בשנה האחרונה היא להעצים את הקבוצות ברשת החברתית ולקדם אותן בפיד. או כפי שניסח זאת מארק צוקרברג בשנה האחרונה בהצהרה דרמטית שמשנה את חזון החברה: פייסבוק כבר לא רק “מחברת אנשים” אלא “מעצימה קהילות”. בתוך הקהילות האלו, שנפתחות על בסיס מכנה משותף כלשהו, מסתתר אוצר של הון חברתי, הון פוליטי, מוניטין, קשרי לקוחות, קהל יעד ממוקד. או במילים אחרות: הרבה מאוד כסף והשפעה.

 

קבוצת פייסבוק דורשת ניהול

האם כל מנהל קבוצת פייסבוק יכול לייצר ממנה כסף?

 

איך מתמחרים קבוצת פייסבוק?  

מה שקבוצה מוכרת זה למעשה מוניטין וקשרי לקוחות. כדי לדעת איך לתמחר קבוצה צריך להבין כמה שווה קמפיין שמתנהל בה. אם מישהו רוצה לפרסם בקבוצה, כמה הוא יהיה מוכן לשלם? במקרים שבהם נראה כי ניתן לקבוע תמחור של 20 אלף שקל לקמפיין של פוסטים בודדים בחודש, הרי שאם מוכרים את כל הקבוצה, זה צריך להיות בסכום של למעלה מרבע מיליון שקל. באחד המקרים נמכרה קבוצה בסכום בלתי נתפס: יותר מ-350 אלף שקל.

 

מצד שני חשוב לזכור שיש גם אתגר במכירת קבוצה, מהלך שמעלה את השאלה איך אפשר לשמור את האנשים הפעילים בה, אלה שהם למעשה הערך המרכזי ביותר שלה. כשקבוצות הופכות לממוסחרות, מי שנכנס יודע שהוא חשוף לפרסום והוא יכול גם לבחור שלא להיכנס אליה (או לצאת ממנה). אם תשאלו את פייסבוק, אגב, היא בכלל אוסרת על מכירת קבוצות, מה שאומר שעבור הקונה מדובר בעסקה עם סיכון מסוים: אם הרשת החברתית תזהה את הצעד הזה היא עשויה לנקוט בצעד קיצוני, ולעצור את פעילותה של הקבוצה באופן מוחלט.

 

 

הפוטנציאל הכלכלי משמעותי מאוד

עד כמה קבוצת פייסבוק מגלמת כוח קנייה ופוטנציאל כלכלי? הנה דוגמה: בפברואר האחרון הכריזה קבוצת הפייסבוק “אימהות קונות ביחד” על מכירה של מוצרי מטבח של חברת סולתם רדד ביישוב ברקת. לפי הדיווחים בתקשורת לימדו המכירה יצאה מכלל שליטה: תורים ארוכים של חברות הקבוצה השתרכו מחוץ למחסן וקהל גדול למדי ביקש לממש את המחיר המוזל של הסירים. לפי אחד הפרסומים, המצב החריף עד כדי כך שהמשטרה נאלצה לווסת את הכניסה ליישוב וגם ווייז התריע לנהגים שלא להתקרב לאזור מחשש לפקקים.

 

מודלים עסקיים אפשריים

באופן כללי יש היום מספיק הזדמנויות לייצר כסף דרך הקבוצות בפייסבוק. אפשרות אחת, למשל, היא קיום אירועים עם ספונסרים וארגונים שמביעים תמיכה בקבוצה, תוך מכירת כרטיסים ואפילו מוצרים ממותגים. זאת בהנחה שהקבוצה מספיק פעילה, ושיש לה מנהל שמקפיד לשמור על קשר עם החברים, לקדם אירועים והפקות, ומעל לכל – להניע את חברי הקבוצה.

 

בנוסף, פייסבוק הודיעה לא מזמן על Facebook Community Leadership Program, תוכנית גלובלית שתשקיע באנשים שבונים קהילות בעלות של עשרות מיליוני דולרים, מתוכם מענקים בהיקף כולל של עד 10 מיליון דולר שילכו ישירות לאדמינים.

 

קבוצת פייסבוק ואירועים שיכניסו כסף

אם יש לכם קבוצת פייסבוק תמיד אפשר לארגן אירוע עם ספונסרים ולייצר הכנסה

 

מה צופן העתיד?

אז עד שפייסבוק יחליטו לשנות שוב את האלגוריתם שלהם, הם מקדמים את המודל של הקבוצות במרץ, ואם תציצו בפייסבוק – תגלו אייקון ייחודי לפיד של קבוצות, והוא לא שם במקרה. ברשת מסבירים שהם מעניקים מחשבה רבה לכל קהילה, לאנשים שעומדים בראשה וכמובן, לאלה שחברים בה. הקהילה פועלת גם רחוק מהמסך והמקלדת, מה שמחייב מחשבה ותכנון לגבי האופן שבו נהפוך אותה למשמעותית יותר. איך הרשת יודעת שהיא משמעותית? פשוט מאוד, היא בודקת כמה זמן המשתמשים מבלים בה. דרך הגיונית, לא?

 

אולי יעניין אותך גם?

X
זירת ההשוואות חיסכו עכשיו >