באמצע המרתון: נטפליקס מתכננת להכניס פרומואים בין פרקים

חלי בילו גורסוי5 דקות קריאה
למה נטפליקס משלבת יותר פרומואים?
שתף:

בשורה למכורי נטפליקס בישראל – ממש בקרוב, מתכננת החברה לשלב פרומואים לסרטים וסדרות בין פרקים של סדרות. המטרה? מנת לבדוק את ההיענות של הצופים לתכנים המוצעים להם, ולבחון לאיזה תכנים יש יותר ביקוש ופוטנציאל להיות פופולאריים.

 

נטפליקס, עם ספריה עצומה של סרטים וסדרות והרבה תכנים איכותיים למבוגרים, נוער וילדים, היא בהחלט שחקנית משמעותית בנוף. כל תוכן נבחר בקפידה והכל במטרה לייצר חווית משתמש מהנה וכיפית לצופים. השאלה היא האם המהלך החדש יפגע בחוויה הזו.

 

נטפליקס תתחיל לשלב פרומואים בין פרקים
המהלך של נטפליקס פוגע בחוויית הצפייה? לא בטוח

 

אז מה הבשורה? מעכשיו תצטרכו לצפות בפרסומות של נטפליקס

נטפליקס הודיעו שהם מתכוונים לשלב בתום כל פרק מעברונים עם פרומואים של סדרות וסרטים המוצעים לקהל הצופים. רבים מצופי נטפליקס התרעמו על המהלך, שכן מדובר בצעד שעשוי לפגוע בחוויית הצפייה.

 

אלא שלא לגמרי ברור על מה הרעש. הרי גם בצפייה ישירה באינטרנט או ביוטיוב, כמו גם בשירותי תוכן אחרים, יש מעברוני פרסומות. וכל עוד נטפליקס ידאגו להציע תוכן רלוונטי שיהיה תואם להעדפות הצפיה שלנו, אז למה לא? הרי לא מדובר על פרסומת שבעבורה נטפליקס מקבלים תשלום, אלא רק על המלצות לצפייה נוספת.

 

הבעיה העיקרית כשעושים "בינג' לסדרה" – או במילים אחרות – מתמקמים מול המסך וצופים במספר פרקים ברצף – היא החשק הבלתי נגמר לפרק נוסף מיד אחרי זה שהסתיים. במקרה הזה, נטפליקס עשויים להציע לכם מספר הצעות חלופיות לסדרות איכות אחרות שתוכלו לצפות בהן מההתחלה עד הסוף.

 

ניתן להבין את האינטרס של נטפליקס – ככל שתצפו בתוכן מעניין ורלוונטי יותר, וכך עקבו אחרי יותר סדרות, תהיו יותר מרוצים וכמובן, תמשיכו להיות לקוחות החברה ותמליצו לחברים שלכם על הסדרות המעולות שלהם. ככה זה עובד. בינתיים, עם תופעה שרק הולכת וגדלה רק בישראל, כנראה שהאסטרטגיה שלהם נכונה.

 

 

ובכל זאת על מה אנחנו באמת מתלוננים?

אם נערוך מסע קצר בזמן, תוכלו להיזכר איך כולנו היינו מחכים בסבלנות לעוד פרק בסדרות שאנחנו אוהבים, בלי ספריית VOD, בלי אפשרויות סטרימינג באינטרנט או צפייה ישירה (בוודאי חוקית), וחווית הצפייה הייתה די עלובה ביחס למה שיש לנו היום כשמרבית התכנים ב- HD ברזולוציה גבוהה.

 

לפעמים אני מסתכלת בהיצע העצום של התכנים שיש לי ולילדים שלי בטלוויזיה, או אם ניקח לצורך העניין את ילדי שנות ה80 וה-90 בחופש הגדול, מה היה לנו? את ערוץ החינוכית כשחלק מהסדרות היו בשחור לבן (תלוי מתי בשנות ה-80 נולדתם), ואחר כך "התקדמנו" והיה לנו את ערוץ הילדים עם תכנים מסוימים, ומה ששודר באותו הרגע זה מה שיש. מקסימום יכולתם לצפות בשידורים חוזרים של מרקו, נילס הולגרסן או בלי סודות בערוץ החינוכית. אבל לא התלוננו. היום לילדים שלנו יש בחירה בין לפחות 10 ערוצים לצפייה בכל רגע נתון ועוד עשרות תכניות וסדרות שממקמות אותם היטב מול הטלוויזיה, מעבירים להם את הזמן ומייצרים לנו, ההורים, שקט.

 

אני באמת לא מצליחה לחזור אחורה ולהיזכר איך הייתה חוויית הצפייה שלנו. אבל אז, כמו הרבה דברים שהיום מובנים מאליו, זה היה אחרת. אז בסך הכל יוסיפו לנו עוד חצי דקה-דקה של פרסומת לתוכן שבטח יגרום לנו להמשיך להיות מכורים לנטפליקס ולשרוף עוד שעות בגירוי של תאי המוח שלנו ולרגש אותם. עדיין, זה תוכן איכותי וכיפי.

 

מקסימום, אם ממש תתעצבנו, אולי תעשו הפסקה בבינג', תתקשרו לאיזה חבר ותצאו לבית קפה לשבת ולדבר קצת, כמו שהיינו עושים פעם, כשהיה לנו משעמם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme