פעולה אחת ביום: כך תהפכו בריאים, מאושרים ומעושרים יותר בתוך 30 יום

עינת שמואלוביץ4 דקות קריאה
שתף:

השנה החדשה כבר יצאה לדרך, סיימתם להגדיר מטרות לשנה הזו ואפילו התאוששתם מדיכאון של אחרי החגים. עכשיו הגיע הזמן להפסיק לחלום על העבודה המוצלחת, חשבון הבנק שאתם ממש רוצים לנפח, מערכת היחסים המושלמת ועל החיים הטובים בכלל. זה הזמן להתחיל לעשות. כדי להגיע ליעד האמיתי, שהוא חיים מאושרים, בריאים וגם קצת יותר רגועים כלכלית, פעולה אחת ביום בהחלט תעשה את העבודה. אז הנה לפניכם האתגר האמיתי: 30 ימים (או חודש אחד) במהלכם תעשו משהו אחד שיקדם אתכם עוד קצת אל המקום שאליו תרצו להגיע. מוכנים?

 

היום ה-1: שתי שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם

השאלות שבהן תתמקדו בשלב הראשון הן: (1) מה אני רוצה שכבר יש לי? (2) מה עוד אני באמת רוצה?

 

פסיכולוגית אמריקאית בשם קת'רין שפלר פרסמה לא מזמן מאמר בנושא מלכודת הרצונות שלנו. לטענתה, אנחנו נוטים להשיג את כל מה שגורם לנו להיות קצת פחות מאושרים. "ככל שאנחנו מודעים יותר, כך קל לנו יותר להבחין בין מה שאנחנו אוהבים לבין מה שאנחנו באמת רוצים להשיג," היא מסבירה. "כבני אדם אנחנו רגילים יותר ממה שיש לנו, זו ברירת המחדל שלנו. אנחנו רוצים יותר אוכל, יותר כסף, יותר חברים, יותר דברים, יותר זמן, יותר תשומת לב. איך בכלל מתחילים לרצות פחות?" הפתרון מתחיל בהגדרות ובמודעות למה שאתם באמת רוצים להשיג, ולא למה שנדמה לכם שאתם אמורים לרצות.

 

להיות בריאים ולהשיג את מה שבאמת נכון
מה אתם רוצים להשיג – אבל באמת?

 

היום ה-2: תתנתקו מהנודניק

זה נורא מפתה ללחוץ על "הנודניק" בשעון המעורר, בטח בימים קרים וגשומים. הוא נותן תחושה שיש עוד זמן אבל בפועל הוא רק מזיק לכם. הסיבה הפשוטה היא שעם היקיצה הגוף כבר מתחיל להתעורר והמערכות נכנסות לפעולה. כשאתם חוזרים לישון אתם מעכבים את התהליכים האלה. חוץ מזה, אתם לא באמת ישנים כמו שצריך בחמש או שבע הדקות הנוספות, כך שמדובר בזמן מיותר שיכולתם לנצל בצורה טובה יותר (כולל לצורך שינה עמוקה ואיכותית יותר).

 

היום ה-3: התחילו לעקוב אחר השווי העצמי שלכם

אחת הדרכים הפשוטות ביותר לעקוב אחר ההתקדמות הפיננסית שלכם היא לפקח אחר השווי העצמי שלכם. במילים אחרות, אתם צריכים לדעת מה יש לכם, כמה הנכסים האלה שווים – וכמה אתם חייבים. בצעו סקירה מקיפה של כל מה שנמצא בבעלותכם, כולל רכב או דירה, קופות חיסכון והשקעות. רשמו גם את כל ההלוואות, ההוצאות העתידיות בכרטיס האשראי והכספים שאתם צריכים להחזיר או לשלם בקרוב. עכשיו תוכלו לראות בצורה ברורה כמה אתם שווים, וגם לתכנן מה עושים הלאה.

 

דרך אגב, כשאתם עובדים בצורה מסודרת כל כך אתם לא צריכים לשבור את הראש יותר. אתם יודעים בדיוק מה הולך לאן, כמה אתם חייבים ולמי, והנה פיניתם גם שטח זיכרון על הדרך.

 

להיות בריאים ושווים יותר
פתחו מחשב, היכנס לחשבון שלכם וגלו כמה אתם באמת שווים

 

היום ה-4: שתפו את הבוס בשאיפות שלכם

היום נתמקד בעתיד המקצועי שלכם, ובהנחה שאתם שכירים, זה הזמן לנהל שיחה עם הבוס. בשיחה הזו הביעו את הציפייה שלכם לקבל העלאה בשכר או קידום, וברור שזו לא שיחה פשוטה. מצד שני, זו שיחה משמעותית מאוד. גם אם בשלב הזה הקידום או שדרוג השכר עדיין לא רלוונטיים, הבוס צריך לדעת שאתם מכוונים לשם, ויפה שעה אחת קודם.

 

היום ה-5: עדכנו את הפרופיל שלכם בלינקדאין

פנו לעצמכם זמן לריענון חשבון הלינקדאין שלכם. זה צעד חשוב בין אם אתם שכירים שלא מתכננים לעזוב בקרוב ובין אם אתם בעלי עסקים או יזמים שרוצים לקדם את עצמכם. היום רצוי להתפנות לעדכון התקציר שלכם, לשיתוף סיפור או רשומה בבלוג שתעניין את קהל היעד שלכם, ולהדגיש לפחות חמישה כישורים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, ולתפקיד שאתם מבצעים.

 

שיפוצי לינקדאין
השקיעו זמן בלינקדאין – גם אם אתם לא מחפשים עבודה באופן אקטיבי בשלב הזה

 

היום ה-6: חשבו כמה אתם אמורים לחסוך לפני הפנסיה

אם אתם מדמיינים את שנות הפרישה שלכם כשנים קסומות שכוללות טיולים בעולם, זמן פנוי עם הנכדים ואולי אפילו משחק טניס מפעם לפעם, רצוי שתתכננו את הדרך לשם. בעיקר רצוי להגיע מוכנים עם פנסיה מכובדת. גם אם יש עוד 30 או 40 שנות עבודה לפניכם, פנו היום כמה דקות כדי לחשב כמה אתם אמורים לחסוך עד אז. החישוב הזה צריך לכלול התייחסות ברורה לקצבה החודשית ממנה תרצו להתקיים. חלקו את הסכום הזה ב-4% ותגלו כמה אתם באמת צריכים לחסוך.

 

נניח שסכום חודשי של 5,000 שקלים נשמע לכם כמו יעד אידאלי. השכר השנתי, אם כן, הוא 60,000 שקלים. אם נחלק את הסכום הזה ב-4% נגיע לחיסכון כולל של 1,500,00 שקלים. זו המטרה שלכם.

 

היום ה-7: נצלו את יום שישי למטלות שיפנו לכם זמן

יש המון משימות שאין לנו זמן לבצע במהלך השבוע. שיחות טלפון, מענה למיילים, ארגון רשימת המטלות השבועית, אפילו תיוק מסמכים. כל אלה חשובים, אבל הם גם נחשבים לשואבי זמן, והם גוזלים לא רק זמן אלא גם אנרגיה ותשומת לב. לעומת זאת, אם תפנו לעצמכם בוקר בסוף השבוע, תשבו בבית קפה או בחדר העבודה שלכם בזמן שאתם פיג'מה, תגלו שאתם יכולים לחסוך הרבה זמן לאורך השבוע כולו. כך תגיעו ביום ראשון למשרד עם תיבת מייל נקייה ועם רשימת משימות קצרה הרבה יותר. תארו לעצמכם כמה אנרגיות יהיו לכם לפרויקטים הגדולים וליעדם שהצבתם.

 

יום שישי הגיע!
אם תנקו מיילים לפני שתגיעו למשרד בראשון בבוקר תגלו שאתם ממוקדים יותר במשימות שלכם

 

היום ה-8: התחילו עם "שעת כוח"

שעת הכוח היא שעה אחת שבה אתם ממוקדים בפרויקט בעל חשיבות עליונה – בלי הפרעות. בכל הקשור לניהול זמן, שעה אחת כזו מדי יום תעזור לכם להיות בפוקוס הרבה יותר. זה לא קל, בטח כשאתם מגיעים למשרד בבוקר ומגלים במייל שלכם משימות חדשות שנכנסו מאז שיצאתם הביתה יום קודם. אלא שאם לא תתכננו להשקיע 60 דקות במה שבאמת חשוב, תבזבזו הרבה יותר זמן בעשיית פעולות שהן לא בהכרח חשובות או דחופות.

 

היום ה-9: קודם כל תעשו – אחר כך תלטשו

יש לכם משימה גדולה על הפרק? אל תעצרו. התחילו לעבוד בלי הפסקה עד שתסיימו את הפרויקט במלואו, בין אם מדובר בכתיבה מאמר לבלוג שלכם, בהכנת דו"ח ללקוח או בכל משימה באשר היא. אחרי שתסיימו תוכלו להתפנות לליטושים וזה המקום להפגין את הנטייה שלכם לפרפקציוניזם. כשאתם מתעכבים עוד במהלך העבודה על הפרטים הקטנים, התהליך כולו נראה ארוך ומייגע, והסוף לא נראה באופק.

 

סיימו מהר ואז תשפרו
תסיימו את המשימה שלכם ורק אז תחזרו לליטושים

 

היום ה-10: קבעו מפגש לקפה עם מישהו שאתם מעריכים

אם יש מישהו מוצלח שהייתם שמחים ללמוד ממנו דבר או שניים, זה הזמן לפעול למפגש בבית קפה. שלחו לו (או לה) מייל והסבירו איך הגעתם אליהם. מומלץ להסביר גם מה אתם רוצים להשיג בפגישה (ייעוץ למשל) והביעו הערכה לזמן שלהם. במילים אחרות, תנו להם להציע מועדים שיהיו נוחים עבורם, והתאימו את עצמכם ככל האפשר.

 

 

היום ה-11: שנו אווירה כדי להיות יעילים יותר אם אתם עובדים מהבית

אנשים שעובדים מהבית מדווחים לא פעם על יעילות מופחת. דרך טובה לשקם אותם היא פשוט לשנות אווירה. למשל, יש אנשים שמדווחים שהם יוצאים מהבית למשך שעתיים לפחות מדי יום, והם לוקחים את העבודה איתם. הם עובדים מבית הקפה, מהספרייה או מכל מקום אחר שהוא לא פינת העבודה שלכם. אגב, גם ההחלטה לעבוד מהסלון במקום מחדר העבודה יכולה להספיק, העיקר לעשות משהו קצת שונה.

 

החשיבות של שינוי אווירה
צאו קצת מחדר העבודה שלכם ושנו אווירה

 

היום ה-12: הכינו גרסה דיגיטלית לפתקיות שלכם

אם שולחן העבודה שלכם נעלם מתחת לפתקיות הצבעוניות עם התזכורות שלכם, הגיע הזמן להעיף אותן מהשטח. אתם יכולים לצלם את הפתקיות או פשוט להעביר את התזכורות ליומן המשימות הדיגיטלי שלכם. פתאום תגלו שיש לכם יותר מקום על השולחן ואפילו תעבדו בצורה יעילה ומסודרת יותר. ולא, זה לא ייקח יותר מ-10 דקות.

 

היום ה-13: דברו עם בן או בת הזוג במשך 10 דקות

אם נדייק, זמן השיחה הזו אמור לכלול כל נושא בעולם שלא קשור לעבודה, לילדים או למטלות משק הבית. כלל 10 הדקות מבטיח לכם הרבה יותר אינטימיות – ומחוץ לחדר השינה שלכם.

 

חוק 10 הדקות
10 דקות של שיחה אינטימית – זה כל מה שצריך

 

היום ה-14: כתבו רשימת משימות והכינו בגדי אימון למחר

לפני שאתם נכנסים למיטה ונשאבים לעולם שכולו חלומות ופנטזיות, השקיעו כמה דקות בהכנת הבוקר הבא שלכם. תיק האימון צריך לכלול את בגדי האימון והנעליים שלכם, ורצוי שתדעו באילו משימות אתם צריכים לטפל במהלך היום. תהיו ממוקדים יותר ותשכחו הרבה פחות אם רק תגיעו ערוכים ומוכנים.

 

 

היום ה-15: הגדירו את בגדי העבודה שלכם

הכלל הזה עובד לא רק לכמה אישים מאוד מוכרים ומוצלחים, כולל ברק אובמה, סטיב ג'ובס ומארק צוקרברג. כשאתם מגדירים מראש בגדי עבודה אתם חוסכים המון זמן על החלטות הקשורות במה תלבשו. באופן דומה, גם תפריט אחיד (פחות או יותר) יחסוך לבטים על מה אוכלים. סביר להניח שיש החלטות גורליות יותר וחשובות הרבה יותר, ומומלץ לפנות את האנרגיות אליהן – ולא לנושאים כמו בגדים או אוכל.

 

מה נלבש למשרד?
השאלה "מה ללבוש" היא שאלה שלא צריכה לקחת לכם זמן

 

היום ה-16: אם אתם רוצים ללמוד שפה חדשה – פנו 15 דקות מדי ערב

אנשים שמתרגלים את השפה החדשה במשך 15 דקות לפני השינה הם אלה שבאמת לומדים אותה, וגם אלה שיתמידו בלמידה. אז אם אתם ממש רוצים לדעת ספרדית, צרפתית או ערבית, הקציבו רבע שעה לתרגול. אפשר לעשות את זה לפני השינה, כחלק מהטקס שלכם.

 

היום ה-17: היו כנים לגבי מטלות הבית השנואות עליכם

בשגרה הזוגית, ובוודאי כשיש ילדים, יש המון מה לעשות. צריך להסיע את הילדים לחוגים, לעזור להם בשיעורי הבית, להכין ארוחות, לנקות ולסדר. בין השאר, כמובן, שהרי הרשימה נראית אינסופית לעתים. הבעיה היא שאם אין חלוקה ברורה של משימות, הוויכוחים בלתי נמנעים. שבו עם בן או בת הזוג, ונהלו שיחה כנה בנושא הזה. הסבירו אילו משימות שנואות עליכם במיוחד ומנגד, אילו משימות תרצו ותוכלו לבצע. אם תערכו רשימה (כתובה) תגלו מי נושא ברוב הנטל ותוכלו לבצע "החלפות" כדי שכולם יהיו מרוצים יותר.

 

החלטות ניקיון
במקום לריב על ניקיון – סכמו מראש מה אתם שונאים לעשות ומה תעשו בכיף

 

היום ה-18: הגדירו פילטרים במייל שלכם

קניה אימפולסיבית היא צרה של ממש, בטח אם אתם מנסים לחסוך כסף או לצמצם הוצאות. כדי להתגבר על המכשול הזה, היום ה-18 מוקדש לסידור תיבת הג'ימייל שלכם. הגדירו תיקייה שאליה יעברו כל המיילים הפרסומיים. אם וכאשר תצטרכו לבצע רכישה של מוצר כזה או אחר, תוכלו לחזור לתיקייה ולמצוא מחיר משתלם. עד אז, עדיף שהפיתויים לא יוצבו לנגד העיניים.

 

היום ה-19: נסו לייצר שיחה עם הנוסע ברכבת

מחקרים שונים הראו שאנשים קצת יותר מאושרים כשהם מעבירים את הנסיעה ברכבת (או באוטובוס) עם נוסע אחר. הם גם מרגישים יעילים יותר. ובכל זאת, רובנו לא באמת מנהלים שיחה עם הנוסעים האקראיים, אולי משום שנדמה לנו שהם לא ממש רוצים לדבר איתנו. נסו להתגבר על החשש מיצירת שיחה כזו, היא יכולה רק להשתלם לכם.

 

במקום לשחק קנדי קראש או לצפות בסרטונים – נסו לדבר עם זה שלידכם

 

היום ה-20: אמצו את חוק ה-20/10 לניקיון הבית

רובנו (אולי חוץ ממוניקה גלר) לא אוהבים לנקות את הבית. בלשון המעטה. אלא שדחיית המשימה הזו רק גורמת ללכלוך להיערם, לכביסה להצטבר ובלגן להשתלט. אם תגדירו חוק פשוט של 20 דקות ניקיון ו-10 דקות מנוחה, פעם אחת בשבוע, יהיה לכם קל יותר להפוך את היוצרות ולשלוט בעצמכם על הסדר והניקיון. גם חוק של 45 דקות עבודה ו-15 דקות מנוחה הוא אידאלי, כל עוד הוא מתאים לכם.

 

היום ה-21: הגדירו עם בן או בת הזוג את היעדים הפיננסיים שלכם

לפני החתונה, אחרי ירח הדבש וגם אחרי 10 שנות נישואין: אחד הנושאים החשובים והמשפיעים ביותר על הזוגיות הוא כסף. אם כן, הגדירו ביחד מטרות משותפות וסדרי עדיפויות. האם תרצו לשלוח את הילדים למסגרת חינוך כזו או אחרת, האם תצאו לחופשה מדי שנה והאם אתם בכלל רוצים לכסות הלוואות לפני כל דבר אחר?

 

תיאום כספי זוגי
יעדים פיננסיים חשובים על אחת כמה וכמה כשיש שני אנשים במשוואה

 

היום ה-22: התעוררו שתי דקות מוקדם יותר

בין אם אתם מתעוררים ב-5 וחצי בבוקר או אחרי 8, נסו להתעורר שתי דקות קודם. רק שתי דקות, אמנם, אבל הבוקר שלכם יתחיל אחרת. תתחילו אותו קצת יותר רגועים ויהיה לכם זמן לנשום לפני שאתם מתחילים בטקס היומי הקבוע.

 

היום ה-23: רשמו את הדברים עליהם אתם אומרים תודה

סמנכ"לית פייסבוק, שריל סנדברג, סיפרה בנאומה באוניברסיטת ברקלי שהדרך שלה להתמודד עם מות בעלה הייתה אחת ויחידה: היא כותבת שלושה רגעים מאושרים לפני השינה. "הפעולה הפשוטה הזו שינתה את חיי," סיפרה אז. "לא משנה מה קורה מדי יום, אני הולכת לישון כשאני חושבת על משהו חיובי."

 

שריל סנדברג
שריל סנדברג הולכת לישון רק אחרי שהיא מודה על מה שטוב בחייה

 

היום ה-24: הגדירו יעד חיסכון על בסיס הגיל שלכם

כדי לחסוך 10 או 15 אחוזים מהשכר מדי חודש, תצטרכו להתאמץ ובעיקר לדעת כמה בדיוק לחסוך. על פי ההמלצות, בגיל 30 רצוי שיהיה לכם חיסכון בגובה שכר שנתי, ובגיל 35 החיסכון צריך להיות כפול מזה. למשל, אם אתם מרוויחים 8,000 שקלים בשנה, החיסכון שלכם צריך לעמוד על 96,000 שקלים בגיל 30. בגיל 35 החיסכון אמור לתפוח ל-192,000 שקלים, וגם השכר שלכם כבר אמור להיות קצת יותר גבוה. אם תחסכו את הכסף הזה בחוכמה, הוא גם ייצר עבורכם עוד כסף.

 

היום ה-25: חשבו על 20 רעיונות עסקיים ב-10 דקות

הנה ארבע שאלות מרכזיות שממש חשוב שתשאלו את עצמכם: (1) על מה אתם משלמים? (2) אילו כישורים יש לכם? (3) במה אתם ממש טובים, לפי החברים שלכם? (4) מה אתם עושים בשבת בבוקר?

 

עכשיו השקיעו 10 עד 20 דקות והשיבו על השאלות הללו בכתבה. כשתסיימו יהיו לכם 20 רעיונות פוטנציאליים לעסק, והם יכולים לעזור להם ולייצר עבורכם הכנסה יפה.

 

רעיונות עסקיים
מסתבר שזה לא נורא מסובך לחשוב על רעיונות עסקיים חדשים

 

היום ה-26: בעוד שנה או חמש – מה הייתם מקווים ללמוד היום?

מנכ"ל דרופבוקס סיפר בראיון שהוא מחליט ללמוד דברים מתוך מחשבה שבעוד שנה או חמש לא יתחרט שלא למד אותם קודם. "בין אם מדובר ביסודות העסקיים או בנושאים כמו איך לדבר מול קהל או לעורר השראה או להפוך למנהיג טוב יותר, אלה דברים שאפשר לשפר עם תרגול. חשוב להגדיר יעדים גבוהים בכל הקשור לשאיפות שלכם, אבל גם להפגין סבלנות," הוא אומר. "זה כמו לנגן על כלי נגינה. לא תהיו דוברים מצוינים ולא תשתפרו הרבה בחמישה ימים, אבל בחמש שנים תופתעו לגלות עד כמה אתם הרבה יותר טובים."

 

היום ה-27: צרו לעצמכם הכנסה נוספת

משכורת נוספת היא הרבה יותר מאשר עוד דמי כיס לבזבוזים. כלומר, ברור שזה נחמד להכניס עוד קצת כסף לחשוב אבל זה בעיקר מאוד חשוב. השקפת העולם שלכם צריכה להיות רחבה יותר, וכדי לתמוך במקור ההכנסה המרכזי שלכם מומלץ לייצר מקור נוסף. הוא אולי יהיה משני יחסית בשלב הזה, אבל הוא יספק לכם שכבת הגנה משמעותית מאוד.

 

הכנסה נוספת
הכנסה נוספת היא הרבה יותר מאשר דמי כיס

 

היום ה-28: קבלו פידבק מחברי הצוות על הביצועים שלכם

מנהלת לשעבר בגוגל ואפל מאמינה מאוד בכוחו של הפידבק. היא גם יודעת שהעובדים נבוכים להעביר ביקורת, בעיקר ביקורת על הבוס. היא מציעה שבפעם הבאה שתשאלו עובד מה דעתו והוא יענה "הכול בסדר", תעצרו ותבקשו תגובה כנה ואמיתית, ובעיקר שתשבו בשקט ותתנו לו לומר את כל אשר על ליבו לפני שתגיבו. אולי תגלו שאתם לא כאלה טובים בעמידה בלוחות זמנים, או שאתם נותנים יותר מדי תשומת לב לגורם אחד בצוות על חשבון אחרים. אל תבטלו אותם – אם זה מה שהם מרגישים, כנראה יש מקור לתחושות הללו.

 

היום ה-29: לפני שאתם יוצאים מהבית – חבקו את המשפחה

סקר מפתיע של גורם מפתיע (איקאה) מגלה שרוב האנשים מודים כי חיבוק או נשיקה מהפרטנר/ית חשוב להם. הוא גם מגלה שמעט מאוד אנשים – בהשוואה לאלה שאומרים שזה חשוב להם – באמת עוצרים לעשות את זה. בכל הקשור למערכת היחסים הרומנטית, המחקר מגלה שחיבה פיזית קשורה מאוד לשביעות הרצון מהקשר בכלל. מחקר אחר מראה שהמידה שבה אדם מקפיד על מגע פיזי עם אדם שהוא אוהב מעידה על רמת האהבה שלו.

 

חבקו ונשקו יותר
מגע פיזי משפיע על שביעות הרצון מהקשר הזוגי

 

היום ה-30: היכנסו לראיון העבודה כאילו המשרה שלכם

הדרך הכי טובה להשיג את העבודה שאתם ממש רוצים? העמידו פנים שהיא כבר שלכם. מועמדים טובים נחשבים לכאלה משום שהם מביעים התלהבות ומחשבה, והם כבר מציגים רעיונות מסוימים ביחס לחברה. ההתנהלות הזו מעידה שאתם נרגשים להתמודד עם אתגרים כבר עכשיו, ויש לכם כמה דרכים אפשריות לעשות את זה. ראיון שמתנהל בצורה הזו יוצר תחושה אחרת לחלוטין בקרב המראיין שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme