10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
כל מה שחשוב לכם לדעת
שתף:

 

בטבריה הפעילו תחבורה ציבורית בשבת, לתל אביב נכנסת שחקנית נוספת בתחום הקורקינטים להשכרה, האדם העשיר בעולם מתלונן על סחיטה וחברת קוקה-קולה מתכננת להשיק טעם חדש ומפתיע.

 

1 – השביתה בחיפה הסתיימה

אחרי ימים ארוכים במהלכם הזבל נערם ברחובות חיפה, וגם הגנים הושבתו, פעילות עובדי העירייה חוזרת לשגרה. ההחלטה הזו הגיעה לאחר דיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה, במהלכו הביע גם נשיא בית הדין את עמדתו לפיה השביתה מלכתחילה אינה מוצדקת. העובדים צפויים לחזור לעבודה כבר היום (א') ולנהל משא ומתן עם ראשת העיר עינת קליש-רותם, על תנאי ההעסקה מעוררי המחלוקת.

 

השביתה בחיפה הסתיימה
משאיות איסוף הזבל יחזרו לפעול

 

2 – בטבריה כבר פועלת תחבורה ציבורית בשבת

תחבורה בציבורית בשבת היא נושא שזוכה לכותרות רבות בשנים האחרונות, בעיקר משום שהיא לא ממש קיימת. אלא שדווקא בטבריה התמונה הזו השתנה בסוף השבוע האחרון: אתמול פעל בעיר קו אוטובוס עירוני, בעקבות החלטה של ראש העיר החדש, רון קובי.

 

 

3 – הקורקינטים החשמליים של ליים נכנסו לפעולה בתל אביב וברמת גן

אופניים וקורקינטים חשמליים כבר פועלים בתל אביב ובסביבתה, ועכשיו יש שחקנית נוספת בתחום: חברת ליים. הקורקינטים השיתופיים של החברה כבר פוזרו ברחבי רמת גן ותל אביב, והם צפויים להיות זמינים בין השעות 9:00-22:00. צוות ייעודי אמור לוודא שהקורקינטים שמורים היטב וראויים לשימוש, והמחיר להשכרת קורקינט זהה למחיר שמציע בירד, השחקנית הוותיקה יותר.

 

קורקינטים חשמליים
ליים נכנסת לפעולה בת"א וברמת גן

 

4 – בקרוב: מכרזים בתחום התחבורה בשווי 54 מיליארד דולר

משרדי הכלכלה והאוצר צפויים להוציא בקרוב חמישה מכרזים בתחום התחבורה הציבורית, לפי הדיווח של כלכליסט. המכרזים הללו מתמקדים בהקמת קווים ברכבת הקלה בירושלים ובתל אביב, כמו גם בסלילת נתיבים מהירים בכביש ירושלים-תל אביב ובאיילון. על פי ההערכות היקף המכרזים יעמוד על כ-54 מיליארד שקלים, וגם התעשייה המקומית תיהנה מהמהלך הזה: חוק חובת המכרזים מגדיר כי התקשרות בין משרד ממשלתי לבין ספק זר בהיקף של למעלה מ-5 מיליון דולר תחייב ביצוע רכישות מהתעשייה המקומית בהיקף של 20% לפחות משווי העסקה.

 

 

5 – בינתיים: עוד תקלות ברכבת ישראל

נכון לשעות הבוקר, תנועת הרכבת בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון נעצרה. הסיבה הרשמית: "תקלה בקטר", וקשה לדעת מתי תחזור הרכבת לפעולה. בינתיים התבקשו הנוסעים למצוא פתרונות חלופיים, ולרשות הנוסעים הממתינים בנתב"ג הוצעו הסעות.

 

רכבת ישראל והתקלות
לא מפתיע: עוד תקלות ברכבת

 

6 – בעלי קבוצת הפועל באר בשבע נכנסת לפוליטיקה

אלונה ברקת, מהנשים הבולטות בספורט הישראלי ובעלי קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע – משנה כיוון. עכשיו היא מצטרפת באופן רשמי למפלגת הימין החדש, המפלגה שהקימו נפתלי בנט ואיילת שקד. שרת המשפטים אמרה לאחר ההכרזה כי "לכל אחד יש מה שמניע אותו להיכנס לפוליטיקה. אצלה זה הרצון לעשות את המהפכה, לצמצם פערים ולדחוף את הפריפריה קדימה". במקביל רמז יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, שחיבור אפשרי עם "חוסן לישראל" של בני גנץ יתאפשר רק אחרי הבחירות, ולא לפני.

 

7 – האדם העשיר בעולם טוען: "סוחטים אותי"

ג'ף בזוס, מייסד אמזון והאדם העשיר בעולם, מתמודד בזמן האחרון עם כמה בעיות שלא ממש קשורות למותג הענק שלו. אחרי שהודיע על גירושיו הקרבים ואחרי שנחשף סיפור הרומן שהוביל לגירושים מלכתחילה, בימים האחרונים חשף בזוס כי "נשיונל אינקוויירר" סחט אותו עם תמונות עירום שהגיעו לידיו ועם מידע על הקשר שניהל מחוץ לנישואים. אתם יכולים להיות בטוחים שהנושא כבר בחקירה.

 

8 – ריצ'רד ברנסון בדרך לחלל

ב-20 ביולי יציינו בעולם 50 שנה מאז הגיע האדם הראשון לירח, ומבחינת המיליארדר ריצ'רד ברנסון זו סיבה טובה למסיבה. מי שמשקיע עשרות מיליוני דולרים בפרויקט חלל משלו מתכנן להגיע לירח בעצמו לרגל יום השנה ה-50 לנחיתתם של ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין על הירח. הוא גם מאמין שעד סוף השנה הפרויקט שלו יאפשר לבני אדם נוספים להגיע לחלל.

 

ריצ'רד ברנסון
בקרוב יגיע לחלל: ריצ'רד ברנסון

 

9 – הביטקוין שוב בדרך למעלה

אחרי תקופה לא מאוד חיובית, הביטקוין שוב במגמת עלייה. בסוף השבוע האחרון הוא הגיע לרמה הגבוהה ביותר שלו בחודש האחרון, וערכו נקבע על 3,682 דולר. מצד שני, הביטקוין כבר ראה ימים טובים הרבה יותר, לאחר שב-2017 הגיע לשיא של 19,511 דולר. מאז הוא בעיקר צונח.

 

10 – אחרי 12 שנים: טעם חדש לקוקה קולה

עבר הרבה זמן מאז שחברת קוקה קולה השיקה טעם חדש למשקה המוכר, אבל כמו שזה נראה – זה עומד להשתנות. זה לא מאוד מפתיע, שהרי גם במותג הוותיק כבר הבינו שהצרכנים מחפשים גיוון וטעמים נוספים, ובסוף החודש צפוי לצאת לשוק קולה בטעם תפוז וניל. אם הכול יתקדם לפי התכניות אפשר לצפות גם לקולה דובדבנים, ואולי גם לטעמים נוספים כמו פטל ולימון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme