10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 הנושאים שצריך להכיר
שתף:

הסלפי הראשון של החללית "בראשית", הגברים שלא מרוויחים מספיק בגוגל והחוק למניעת עישון שעומד להגביל גם את בעלי הסיגריות האלקטרוניות.

 

1 – בראשית מציגה: סלפי מהירח

כשהיא נמצאת במרחק של 37,600 ק"מ מכדור הארץ, אבל מצוידת במצלמת סלפי כמובן, החללית "בראשית" צילמה את התמונה הראשונה שלה. התמונה הזו צולמה אמנם באזור אוסטרליה, אבל בעוד כחודש צפויה החללית הישראלית להגיע לירח, ואנחנו מצפים לעוד סלפי מהיעד הנכסף.

 

סלפי מהירח
#בלי_פילטר (תמונה: מתוך עמוד הפייסבוק של SpaceIL)

 

2 – הכרטיסים שנמכרו "בניגוד להנחיות" יבוטלו

משרד הכרטיסים "לאן" יבטל את הכרטיסים לאירוויזיון שנמכרו בניגוד להנחיות. המהלך הזה יבוצע לבקשת תאגיד שידור, ולאחר שהתברר שבכירים מעולם התקשורת רכשו כרטיסים במחיר מלא, אבל בניגוד להנחיות. המשמעות היא שגם שני המנחים ששמם נקשר בפרשה – ארז טל ואסי עזר – יצטרכו להחזיר את הכרטיסים. המכירה בשלב הזה עדיין לא חודשה, בעיקר משום שבתאגיד בודקים איך נוצר המצב מלכתחילה, ואיך ניתן למנוע אותו בהמשך.

 

 

3 – האדם העשיר בישראל: אייל עופר

אייל עופר, יו"ר עופר גלובל הולדינגס, הוא האדם העשיר בישראל, והוא מדורג במקום ה-149 בדירוג האנשים העשירים בעולם, לפי פורבס, עם הון של 9.4 מיליארד דולר. סטף ורטהיימר (5.7 מיליארד דולר) ושרי אריסון (5 מיליארד דולר) מדורגים במקומות 2 ו-3 בישראל, ובמקומות 303 ו-355 בעולם, בהתאמה. במקומות הראשונים בדירוג העולמי נמצאים מייסד אמזון ג'ף בזוס (131 מיליארד דולר), מייסד מיקרוסופט ביל גייטס (96.5 מיליארד דולר) והמשקיע וורן באפט (82.5 מיליארד דולר).

 

שרי אריסון
במקום ה-3: שרי אריסון

 

4 – בגוגל הגברים מרוויחים פחות

התרגלנו לשמוע על ארגוני ענק שבהם קיימים פערים מגדריים, אבל לרוב הנשים הן שמתוגמלות מתחת למצופה, ופחות מעמיתיהן הגברים. אלא שלטענת גוגל, במקרה שלה המצב שונה לחלוטין. על פי הדיווחים, ב-2018 היו אלה הגברים שקיבלו שכר נמוך מהמקובל. ההחלטה לבחון את תנאי השכר של העובדים לא מפתיעה, לאור העובדה שבחודשים האחרונים מתנהלות מספר תביעות ומחאות נגד החברה. בנובמבר האחרון יצאו כ-20,000 עובדים לרחובות בדרישה להפגין יותר שקיפות, למנוע טוב יותר הטרדות מיניות ולצמצם פערים מגדריים.

 

5 – שדה דב ייסגר לפעילות ביולי?

נמל התעופה שדה דב בתל אביב אמור להיסגר בעוד כארבעה חודשים, לפחות לפי הודעת רשות שדות התעופה מחודש שעבר. אם זה אכן יקרה, חברות התעופה תצטרכנה להעביר את המטוסים לשדות חלופיים. אלא שכעת, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו  ביקש לבחון מחדש את הנושא, וראשי העיריות של תל אביב ואילת מתכננים מחאה. מחר (חמישי) הם מתכננים לקיים מסיבת עיתונאים ולקרוא לראש הממשלה לעצור את סגירת השדה, וככל הנראה יוכרז על השבתת הפעילות באילת ליום אחד.

 

6 – האם כרטיס האשראי יחליף את רב-קו?

על פי הדיווח של כלכליסט, הפיילוט של רכבת ישראל וחברת ישראכרט צפוי לצאת לדרך עוד השנה, ואם הוא יצלח – נחליף כולנו את כרטיס הרב-קו בכרטיס אשראי. למהלך כזה יש כמה וכמה יתרונות, ובעיקר הוא אמור לצמצם את התורים ולאפשר נסיעה ברכבת גם למי שאין ברשותו רב-קו. חוץ מזה, ואולי זו הנקודה המרכזית, כיום נדרשים הנוסעים לטעון את הכרטיס שלהם מראש ולהיפרד מסכום מסוים עוד לפני שניצלו אותו. מצד שני, לפחות בשלב הפיילוט לא ניתן יהיה ליהנות מהטבות כמו חופשי חודשי או שבועי.

 

רב קו
להתראות רב-קו, שלום אשראי

 

7 – מיום שישי הקרוב גם הסיגריה האלקטרונית נשארת בבית

החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים אולי לא חדש, אבל ההרחבה המתייחסת לסיגריות האלקטרוניות דווקא כן. כך, מיום שישי הקרוב, גם סיגריות אלקטרוניות וסיגריות שאינן מכילות טבק אסורות לעישון במקומות ציבוריים – בדיוק כפי שאסור עישון מוצרי טבק. בנוסף נאסר גם פרסום של מוצרי עישון באינטרנט ובמובייל, ונאסר על היצרניות לשווק את עצמן מעל חנויות ובתוכן, אלא אם מדובר בחנות לממכר מוצרי עישון ואלכוהול.

 

 

8 – התביעה נגד אפל עשויה לעלות לה עשרות מיליוני דולרים

אפל וקוואלקום (Qualcomm) עומדות להיפגש בבית המשפט לדיון בטענות של קוואלקום לפיהן רכיבים מסוימים באייפון מבוססים על הפטנטים שלה. היא גם דורשת פיצוי של 1.41 דולר לכל אייפון שנמכר בין השנים 2017 ל-2018, ולמרות שמספר המכשירים המדויק לא פורסם, ההערכות הן שמדובר על עשרות מיליונים. לא שצריך לדאוג לאפל, שכבר הגיעה בשנה שעברה לשווי שיא של טריליון דולר, למרות שלאחרונה היא דווקא מתמודדת עם ירידה במכירות.

 

קוואלקום
הפיצוי מאפל בדרך?

 

9 – יותר מ-50 סניפים של ויקטוריה סקרט ייסגרו

מותג ההלבשה התחתונה, שנחשב לאחד החזקים והמובילים בעולם, עובר תקופה לא פשוטה במיוחד. אחרי ש-30 סניפים כבר נסגרו בשנה שעברה, בחודשים הקרובים צפויים להיסגר 53 נוספים. המבקרים טוענים שזה די הגיוני, ושהרשת לא מתאימה את עצמה לעידן ה-MeToo ולשינויים בעולם האופנה בכלל. אולי עכשיו, כשהמכירות בירידה וסניפים נסגרים, מישהו בחברה ישכיל לעצב דגמים חדשים ועדכניים, וגם במידות קצת יותר גדולות.

 

10 – דיזל פושטת רגל?

חברת דיזל האמריקאית הגישה בקשה לפשיטת רגל, לאחר שלטענתה היא מתמודדת עם ירידה בהכנסות, הפסדים גדולים, עלויות השכרה גבוהות בסניפים וכן הונאת סייבר שהובילה לנזקים כלכליים. על פי הנתונים, בשנים האחרונות נרשמה במכירות צניחה בלמעלה מ-50%, והיקף נכסיה עומד על כ-100 מיליון דולר, בעוד התחייבויותיה עומדות על כ-50 מיליון דולר. הפעילות של החברה אמורה להימשך בהיקף מוגבל לאחר שתסגור 28 סניפים. נראה שהמסחר המקוון גבה קורבן נוסף, ורשת האופנה מצטרפת לרשתות אחרות שסוגרות סניפים ומצמצות את הפעילות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme