"אנחנו הופכים בטטות כורסא לשחיינים – וזה מחולל אצלם שינוי מטורף בחיים"

עודכן 20 מרץ, 2019

מיליוני אנשים בארה"ב ומאות אלפים בישראל כבר למדו לשחות חתירה במהירות וללא מאמץ בשיטת TI – ועשו שינוי משמעותי באורח החיים.

היא משפרת את הכושר ואת תפקוד הלב – והיא גם שורפת הרבה קלוריות, כמובן. שחייה, ובוודאי שחייה בסגנון חתירה, נחשבת לאחת הדרכים היעילות והטובות ביותר לשפר את הבריאות הכללית, לחזק את הגוף ועל הדרך גם לרדת במשקל. כדי ליהנות מכל היתרונות האלה אנחנו חייבים לשלוט בטכניקה ולדעת איך עושים את זה נכון. בשיטת TI החדשנית מגיעים אל המטרה הזו הרבה יותר מהר במיוחד אם אתם רוצים לשפר את הטכניקה. עכשיו זה הזמן, ויש דרך פשוטה וחסכונית לעשות את זה!

 

שחייה בסגנון חתירה טובה לבריאות

התרומה של השחייה לבריאות הכללית שלנו מזמן אינה מוטלת בספק. החתירה במים מורידה את העומס על המפרקים ומאפשרת להם לתפקד טוב יותר, מספר הפציעות בשחייה נמוך משמעותית בהשוואה לכל ענף ספורט אחר, וגם אנשים בעלי משקל עודף מצליחים לעמוד במשימה הזו טוב יותר מפעילויות אחרות מחוץ למים. עם השיפור בתפקוד הלב וכלי הדם, ועם היכולת לשרוף למעלה מ-400 קלוריות בחצי שעה בלבד – אפשר להבין איך התמלאו הבריכות בשחיינים שמקפידים על שגרה קבועה.

 

התאמה לשיטת TI לשיפור משמעותי בשחיה תלויה במספר גורמים. מעל 9,503 כבר ביצעו בדיקת התאמה לשיטת TI, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל התאמה לשיטת TI לשיפור משמעותי בשחיה על פי בחירת הקבוצה אליה אתם משתייכים:

 

 

 

למה דווקא חתירה?

בין סגנונות השחייה השונים, אין כמעט עוררין ביחס ליתרונות האדירים של החתירה, מה שהופך אותה לטכניקת השחייה המועדפת. הסיבה המרכזית היא שבמהלך החתירה אנחנו מפעילים כמעט את כל שרירי הגוף ומחזקים את הגב בצורה הטובה והיעילה ביותר. מצד שני, על פי הנתונים רק 5% מהאוכלוסייה מצליחים לשחות במשך 5 דקות רציפות או יותר, ולהגיע ל-400 מטרים. 95% הנותרים לא בהכרח מבוגרים מדי או סובלים מכושר גופני לקוי. הסיבה האמיתית לקושי שלהם היא הטכניקה הלקויה, וכדי ליהנות מכל היתרונות של החתירה חשוב לבצע את הפעולה הזו בצורה נכונה.

 

אפשר להתחיל בכל גיל

המחקרים אולי מראים שהשחייה תורמת לבריאות, מחזקת את העצמות ובאופן כללי משפרת את תפקוד הגוף, אבל האמת היא שאנשים רבים עדיין מהססים לפני הכניסה למים. חוסר ידע או היעדר הדרכה אישית – לפחות בתחילת הדרך – הם אלה שמובילים לשחייה לקויה. במצב הזה הגוף מתאמץ לשווא, העומס על הצוואר רב ואחרי בריכה או שתיים יש תחושה שנגמר האוויר לחלוטין.

 

שיטת TI מצליחה לשנות את המצב הזה וגם מי שמעולם לא למד או ניסה לשחות – יכול להפוך לשחיין מיומן הרבה יותר. הרעיון המרכזי בשיטה הזו פשוט: מפרקים את פעולת החתירה לתנועות קצת יותר קטנות והרבה יותר קלות לביצוע. כך אתם מתאמצים פחות, עובדים נכון יותר ומרגישים שאתם עובדים בצורה טובה, מדויקת ועוצמתית הרבה יותר. פתאום השחייה היא חוויה מלהיבה, כזו שמספקת לא רק הנאה אלא תחושה מופלאה של בריאות, שלווה ואנרגיות בלתי רגילות.

 

 

לומדים לשחות בזמן קצר

אחד היתרונות המרכזיים של שיטת TI היא שמדובר בטכניקה פשוטה שתוכלו לאמץ בתוך שעות ספורות בלבד. מי שמעולם לא למד לשחות יגלה עד כמה זה פשוט, ומי שרוצה לשפר את המיומנות מספר שבזמן קצר למד יותר מאשר למד אחרי עשרות ואף מאות בריכות ששחה לאורך השנים. השדרוג העצום ביכולות החתירה קשור בשיטה עצמה אבל תלוי גם במדריכים מוסמכים ומיומנים שנכנסים אל המים כדי ללוות באופן אישי כל תלמיד ותלמידה.

 

שיטת TI מתמקדת בשיפור הדרגתי בטכניקה, אבל היא משיגה את השיפור הזה בתוך 10 אימונים בלבד. במילים אחרות, בתוך זמן קצר ובעלות נמוכה משמעותית מכל תכנית אימונים ארוכה ומפרכת, אפשר לשחות למרחקים ארוכים, לשפר את הבריאות, לשרוף קלוריות ולגלות עד כמה השחייה היא חוויה מהנה וממכרת. כשזה יקרה, יהיה קשה להוציא אתכם מהמים.

 

התאמה לשיטת TI לשיפור משמעותי בשחיה תלויה במספר גורמים. מעל 9,503 כבר ביצעו בדיקת התאמה לשיטת TI, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל התאמה לשיטת TI לשיפור משמעותי בשחיה על פי בחירת הקבוצה אליה אתם משתייכים:

 

התאמה לשיטת TI
עינת מילר
האם שיטת TI לשחייה מתאימה לך?
מה גילך?