אתם מבזבזים המון כסף מדי חודש ואתם אפילו לא שמים לב לזה

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
כך אתם מבזבזים המון ולא שמים לב
שתף:

על פניו, נדמה לכם שאתם חוסכים כמה שאפשר. אתם משתדלים להשוות מחירים בסופר, לדחות הוצאות גדולות ולא הכרחיות או לנהוג כצרכנים חכמים רוב הזמן. בפועל, בלי לשים לב, אתם מבזבזים הרבה כסף. זו הסיבה לזה שבסוף החודש המשכורת פשוט נעלמה במינוס הבלתי נגמר, והגיע הזמן לזהות את הטעויות היקרות שלכם.

 

1 – אתם לא עוקבים אחר ההוצאות

אחת הטעויות הנפוצות והגדולות ביותר קשורה לחוסר המעקב. כשאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך, אתם מבזבזים יותר. נסו לחשוב כמה פעמים באמת בדקתם את פירוט ההוצאות שלכם בכרטיס האשראי וקלטתם שהוצאתם יותר מדי על בגדים או קפה, למשל? אם אתם לא רוצים להיות מופתעים בכל חודש מחדש, הגיע הזמן להתחיל לעקוב אחר ההוצאות ולוודא שאתם לא מבזבזים יותר ממחצית השכר שלכם. 5 אחוזים נוספים כדאי להפנות להשקעות והשאר לחסכונות, וגם לבילויים.

 

מה קרה למינוס?
הגיע הזמן שתפסיקו להיות מופתעים כשהמינוס גדל

 

2 – שכר הדירה שלכם גבוה מרבע השכר החודשי

עלויות המגורים אמורות לתפוס לכל היותר רבע מהשכר שלכם, אבל בפועל – רוב האנשים משלמים הרבה יותר על שכר דירה או משכנתא. אם הסכום החודשי הזה עולה על שיעור של 25% מהמשכורת, אולי כדאי לחשב מסלול מחדש. למשל, אם אתם מרוויחים 10,000 שקלים מדי חודש אבל משלמים 4,000 שקלים על שכר הדירה, הרי שכ-40% מהשכר שלכם נעלם עוד לפני שקניתם חלב או שילמתם את חשבון החשמל. אם תעברו לדירה שתעלה לכם 2,700 שקלים (27% מהשכר) תחסכו מדי שנה קצת יותר מ-15,000 שקלים. הנה הכסף לחופשה שרציתם או המינוס שאתם צריכים לכסות.

 

 

3 – הרכב נוגס לכם בחסכונות

העלות הגבוהה הבאה אחרי הדירה שלכם, היא המכונית שלכם. גם אם קניתם רכב משומש, אתם עדיין משלמים הרבה כסף, ואם תבדקו את הוצאות הרכב תמצאו את התשובה למינוס. אתם משלמים לא רק על הרכב עצמו (בעסקאות ליסינג וכיו"ב) אלא גם על דלק (כמה מאות שקלים בחודש לכל הפחות) ועל ביטוחים (חובה, מקיף וצד ג'). אז נכון, המכונית יותר נוחה מהרכבת או מהאוטובוס, אבל כשמוסיפים למשוואה גם טיפולים ותשלום על חניה, מקבלים מוצר שעולה הרבה מאוד. אם הוא לא באמת הכרחי (לעבודה לדוגמה) אולי אפשר לנסות לוותר עליו, או לפחות לקצץ את השימוש בו כדי לחסוך עוד קצת.

 

כמה אתם באמת משלמים על הרכב?
כמה אתם באמת משלמים על הרכב?

 

4 – אתם מגהצים את כרטיס האשראי שלכם בלי סוף

יש לכם מסגרת אשראי יפה, ואתם לא מגיעים אליה בדרך כלל. זה נשמע דווקא טוב, אבל האם זה באמת אומר שאתם אמורים לנצל את הסכום שאתם מנצלים כיום? במילים אחרות, אם ההוצאה החודשית שלכם עומדת על כ-5,000 שקלים בחודש, האם שילמתם רק על מה שאתם באמת צריכים? כמה כוסות קפה קניתם מתוך מחשבה שמדובר בסך הכל בכמה שקלים, כמה קניות עשיתם אונליין כי הכל נשמע ונראה ממש זול וכמה עסקאות תשלומים אתם גוררים כבר שנים?

 

 

5 – יש לכם מנויים מיותרים שעולים המון

ויתרתם על העיתון המודפס, אולי חסכתם על הדרך כמה שקלים בחבילת הסלולר שלכם. חשבתם שעשיתם את כל מה שאפשר אבל בינתיים פספסתם כמה מנויים שיש לכם, שאתם בכלל לא מודעים אליהם. האם אתם מנויים לאתר תוכן בתשלום למרות שאתם לא באמת משתמשים בו, ואת התוכן הזה תוכלו להשיג במקום אחר בחינם? האם אתם עדיין משלמים מאות שקלים לשידורי כבלים או לוויין במקום לעבור לשירות סטרימינג שעולה פחות מ-100 שקלים לחודש? בדקו את המנויים שלכם, גם את אלה שאתם בטוחים שהם ממילא ממש זולים. תופתעו לגלות כמה כסף אתם מבזבזים מדי חודש.

 

תשלום על תוכן
כמה אתם משלמים על צפייה בסדרות?

 

6 – אתם קונים בסופר מוצרים שאינם מוצרי מזון

בזמן שאתם משוטטים בסופר, בין מוצרי החלב לירקות, אתם נתקלים גם בסט סכו"ם ובצלחות חדשות, ואולי אפילו בפיג'מה שאתם לא חייבים – אבל פשוט נמצאת שם. דרך טובה לבזבז יותר היא לקנות בסופר מוצרים שאין לכם באמת צורך בהם, וגם אם כן, זה לא המקום לקנות אותם. אם תבדקו את המחיר שאתם משלמים, כנראה עדיף היה לקנות במקום אחר, ועל הדרך להימנע מרכישות אימפולסיביות שעולות לכם הרבה יותר.

 

7 – אתם קונים המון בקבוקי מים

מעבר לעובדה שבקבוקי הפלסטיק לא מאוד ידידותיים לסביבה, הם גם לא ממש ידידותיים לכיס. אם אתם גרים לבד וממילא צורכים כמות קטנה של מים (למרות שאנחנו בעד לשתות וכמה שיותר), אולי שישיית מים תספיק לכם לשבוע ויותר. מצד שני, ככל שאתם שותים יותר – אולי עדיף לכם לעבור לבר מים שיחסוך לכם הרבה לאורך זמן. אם תבדקו את העלויות תגלו את היתרונות, והאמת היא שזו גם דרך יפה לחסוך לעצמכם את סחיבת הבקבוקים.

 

8 – אתם ממש לא חוסכים במים

הפעם לא נדבר על מצב הכנרת, אלא דווקא על הכיס שלכם. אין ספק שבחורף המקלחת החמה היא פינוק מושלם, ובקיץ הישראלי אין על מקלחת קרה ומצננת. הבעיה היא שככל שהמקלחת שלכם ארוכה יותר, כך אתם משלמים עליה הרבה יותר. אז תתקלחו כל יום, תיהנו מכל רגע, אבל נסו לקצר את זמן המקלחת. גם תחסכו במים, וגם תחסכו כסף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme