לפני שאתם מקימים עסק: 3 דברים שממש חשוב לדעת

מערכת3 דקות קריאה
מקימים עסק בעיניים פקוחות
שתף:

יש בישראל אלפי עסקים קטנים, כאלה שמורכבים למעשה מעובד אחד בלבד. זהו בעל העסק, שמשמש גם כמנהל כללי אבל גם כאחראי שיווק, מנהל תפעול ואיש כספים, או בעלת העסק שמשלבת בין מספר בלתי נתפס של פונקציות. הם בחרו בדרך הזו מסיבות מאוד טובות, כמובן. הם רוצים לנהל את הזמן שלהם בעצמם, לקחת ימי חופשה בלי לבקש אישור מאף אחד וליהנות מהכנסות שתלויות רק בהם, ולא בנדיבות של הבוס. מצד שני, יש גם מחויבויות ואתגרים, וכדאי להכיר אותם לפני שאתם מגישים מכתב התפטרות ומקימים עסק על שמכם.

 

 

הימים שלכם לא נגמרים לעולם

כשכירים אתם בוודאי מחתימים שעון מדי בוקר ומדי ערב. אתם מחויבים ל-9 שעות עבודה, לפעמים נשארים קצת יותר כדי לעמוד במכסת השעות הנוספות. על פניו נדמה שחיי העצמאות מזמנים לכם יותר חופש. תוכלו לקום בכל שעה שתבחרו, לסיים את היום מתי שתרצו ולשלב אימון כושר או זמן איכות עם הילדים. אלא שזה לא אומר שיש לכם את כל הזמן שבעולם. להיפך.

 

כשאתם מנהלים עסק משלכם, ובוודאי כאשר אתם גם מתאמי הפגישות, אנשי השיווק, מנהלי הכספים וגורם הייצור בעצמו, אין לכם המון זמן פנוי. אם יש תקלה רק אתם יכולים לטפל בה, ואם צריך להשקיע עוד זמן או אנרגיה בתכנון הקמפיין הבא – המשימה הזו מוטלת רק עליכם. אתם יכולים לגייס אנשי מקצוע שיעזרו לכם, כמובן, אבל גם כשיש לכם עובדים (או פרילנסרים אחרים) אתם עדיין אלה שאחראיים לגורל העסק. בקיצור, גם אם יש לכם יותר שליטה על הזמן, זה ממש לא אומר שיהיה לכם ממנו בשפע. אתם יכולים גם לשכוח מהמושג "חופשה בתשלום", שכן גם באילת או במנהטן עדיין תצטרכו לענות ללקוחות.

 

להקים עסק בלו"ז צפוף
יש לכם יותר שליטה על הזמן – אבל זה לא אומר שיש לכם ממנו בשפע

 

אתם פשוט חייבים למכור

עסק קטן קם ונופל על דבר אחד בלבד: קיומם של לקוחות. זו בטח לא הפתעה גדולה, אבל אם אין לכם לקוחות אתם לא מכניסים כסף לעסק ומיותר לספר לכם מה יקרה בקצב הזה. במילים אחרות, המשימה הבלתי נגמרת שלכם היא אחת ויחידה: אתם צריכים להמשיך לגייס לקוחות. אתם יכולים להיות הכי טובים במה שאתם עושים או למכור את המוצר המושלם ללקוח, אבל אם לא יהיה לקוח עם כרטיס אשראי ורצון לקנות – אתם בבעיה גדולה מאוד.

 

אם אתם טובים בעבודה עצמה אבל השיווק פחות מתאים לכם, זה לא אומר שהעסק שלכם צפוי להיכשל. זה רק אומר שתצטרכו ללמוד את התחום או לכל הפחות לגייס עזרה מקצועית. מיועצי שיווק ועד פרילנסרים שינהלו עבורכם את החשבונות ברשתות החברתיות, יש פתרונות גם למי שלא יודע איך מנהלים קמפיין בפייסבוק למשל.

 

 

אתם לגמרי לבד בעסק

בטח שמעתם מכמה מנהלים בכירים ובעלי חברות את צמד המילים "בודד בפסגה". זו לא קלישאה, וכשתנהלו עסק משלכם תגלו עד כמה זה נכון. גם אם יש לכם עובדים, אתם עדיין לבד בראש הפירמידה – במקום שבו מתקבלות החלטות הרות גורל. אז סביר להניח שגם עם צוות של 30 עובדים לא תרגישו פחות בודדים, ואתם אלה שתצטרכו לספר להם שהם מפוטרים, שהבקשה שלהם לקבלת העלאה נדחתה או שאין להם אישור ליום חופש כי אתם פשוט חייבים אותם במשרד.

 

בודד בפסגה
עם או בלי צוות עובדים – די בודד שם בראש הפירמידה

 

מאתגר – אבל מתגמל

אז האתגרים האלה בהחלט הופכים את השגרה העצמאית לחוויה שונה, כזו שדורשת יותר מחויבות והמון השקעה. מצד שני, אלו לא סיבות לא להקים עסק אלא נקודות למחשבה לפני שאתם עושים את זה. בסופו של יום הקמת העסק היא החלטה שיכולה להתאים לאנשים מסוימים אבל לא לאחרים, ואם תדעו לאן אתם הולכים ומה המחירים שתצטרכו לשלם תוכלו לקבל החלטה קצת יותר רציונלית.

 

מה שבטוח זה שיש לעסק העצמאי גם שפע של יתרונות. כשאתם מקימים משהו מאפס, לגמרי לבד, יש תחושת סיפוק בלתי רגילה. זו גם תחושה נפלאה של הגשמה כשאתם מתגברים על המכשולים ומצליחים לבנות מותג מצליח שעובד ומייצר לכם הכנסה קבועה. אם תוותרו על הרומנטיקה ותבינו את המשמעות האמיתית של העסק החדש שלכם, את האנרגיות שתצטרכו להשקיע, את המשאבים הכלכליים ואת סיכויי ההצלחה (והכישלון) שלכם, תהיו לכל הפחות קצת יותר מציאותיים, והרבה פחות מופתעים כשתעבדו עד מאוחר ותרגישו בודדים שם בקצה הפירמידה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme