לנהל את הבית כמו עסק – כך תעשו זאת נכון

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

 

גם אתם רוצים לנהל חשבון בנק מאוזן שמאפשר חיסכון ויציבות? כדאי שתלמדו מבעלי עסקים ותמנו עוד היום מנהל כספים ביתי. זה הרגע לקצץ בהוצאות ולהגדיל הכנסות.

בעלי עסקים תמיד משתדלים לדעת כמה הם מוציאים וכמה הם מכניסים, כדי לוודא שבסופו של דבר התקציב יהיה מאוזן. עם הזמן, שמירה על תקציב מאוזן מונעת חובות ותשלומים מיותרים ומאפשרת חיסכון. מעבר לכך, ניהול תקציב זה עניין של הרגל: אחרי שמתחילים לעשות את זה כבר אי אפשר לחזור אחורה.

 

הבעיה היא שאת חשבון הבנק הפרטי שלנו אנחנו לא תמיד מנהלים כמו את העסק. כולנו יכולים להזדהות עם מצב שבו אנחנו יודעים טוב מאוד לאן הולך הכסף של החברה שמשלמת לנו משכורת, בעוד הדוחות שמגיעים הביתה מהבנק, מחברת האשראי ומחברת הביטוח נזרקים ישר לפח.

החדשות הטובות הן שכל רגע הוא הזדמנות טובה לשינוי. איך עושים זאת נכון? הנה כמה טיפים שכדאי לאמץ:

 

בדקו את ההכנסות האמיתיות שלכם

אל תרשו לעצמכם מצב שבו אף אחד מבני המשפחה לא מנהל את הכספים. במקום זה, החליטו האם להעביר את משימת המעקב אחר הכספים היוצאים והנכנסים אל אחד מבני הזוג או האם לעשות זאת במשותף – והתחילו בהפרדה בין ההוצאות הקבועות והחד פעמיות. כמו כן, בדקו את מצב החזרי המשכנתא והחובות ואת עמלות ניהול החשבון וכרטיס האשראי.

 

ברוב המקרים, הרגע שבו תחליטו להשתלט מחדש על ניהול משק הבית יהיה גם זה שבו תגלו שאתם לא באמת יודעים מה ההכנסות שלכם. בין היתר, קיימים כנראה מקורות הכנסה נוספים שאתם אולי לא מנצלים עד תום: החל מקצבאות ילדים, דרך עזרה מההורים ועד זכאות למס הכנסה שלילי או תשלומים חד-שנתיים כמו בונוס ודמי הבראה.

 

אם תכינו רשימה ברורה של מקורות הכנסה חודשיים, שנתיים ומזדמנים יהיה לכם קל יותר להבין את מערך ההוצאות ובהתאם גם את הצורך להגדיל את הכנסות. וכאן זה גם הופך להיות מעניין.

 

 

קצצו בהוצאות מיותרות

הוצאות קבועות וצפויות של עסק כוללות דמי שכירות, מיסים, חשבונות, תקשורת וכדומה. מהבחינה הזו אין שום הבדל בין עסק לבית, כי גם אתם משלמים את כל זה. בנוסף, ההוצאות יכולות להתפזר באופן שנתי, רבעוני, דו-חודשי וחודשי ועליכם לבדוק את המצב בעבר כדי לנבא איך משק הבית ייראה בעתיד.

 

בפועל, הדרך להתייעלות כלכלית במשק הבית עוברת בקיצוץ בהוצאות מיותרות. בנוסף, יכול להיות שכדאי לכם לשקול לקחת הלוואה כדי לכסות את המינוס בבנק מאשר להמשיך לשלם עמלות גבוהות על חריגת יתר. אם תהיה לכם רשימת הוצאות מלאה, תוכלו לבדוק על מה אתם מוציאים יותר מדי כסף ומה תוכלו להשיג במחירים זולים מבלי לפגוע ברמה משמעותית ברמת החיים שלכם.

 

 

בדקו אפשרות להגדיל הכנסות

בטח תשמחו לדעת שבדרך כלל יש דרך להגדיל את הכנסות משק הבית. בדיוק כמו עסק שמפרסם את עצמו כדי להביא עוד לקוחות, כך כדאי גם לכם לשאוף להגדיל הכנסות בעזרת העלאת שכר במקום העבודה, הגדלת היקף השעות או מציאת ערוצי הכנסה חדשים.

 

לסיכום, ניהול משק בית דורש מכם לקבל החלטות כמו מתי צריך לעבור למזומן במקום אשראי, האם ואיך ניתן לדחות רכישות מתוכננות ובאיזה אופן יכולים הצדדים המעורבים להירתם להגדלת הכנסות. אם תמשיכו להשאיר את האצבע על הדופק, תעלו גם את הסיכוי לתקציב מאוזן שבסופו חיסכון ויציבות ואפילו גדילה, ממש כמו עסק מצליח.

 

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

 

* מס' רישיון 54414.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme