מעסיק? ככה תשמור על הבריאות של העובדים שלך

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

מעסיקים שרוצים להפיק ביצועים טובים יותר מהעובדים צריכים להראות שהם דואגים לאיכות החיים שלהם. בין היתר, אפשר לעשות את זה באמצעות הגברת המודעות לתזונה נכונה וקידום הנושא גם במשרד

דרישה לניהול אורח חיים בריא משותפת כיום לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. יתרה על כך, הניסיון לשפר את אורח החיים באמצעות תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית חורג מהגבולות המסורתיים של הבית הפרטי. בין היתר, אפשר לראות הוכחה לכך בשיחות שהעובדים מנהלים ביניהם וגם באופן שבו המעסיקים מצטרפים לטרנד.

מחקרים מוכיחים שדאגה לרווחה של העובדים משפרת את הביצועים ואת תחושת המחויבות שלהם כלפי המעסיק. מן העבר השני, יש לפחות כמה דברים שמעסיקים יכולים לעשות כדי לשמור על בריאות העובדים ולהרוויח עוד כמה יתרונות עקיפים:

  1. חדר כושר במקום העבודה

מעסיקים שרוצים לקחת דוגמא מהחברות הגדולות והמצליחות בעולם ישלבו גם במשרד שלהם חדר כושר מפנק. המטרה של חדר כושר במקום העבודה היא מצד אחד לאפשר לעובדים לשמור על הבריאות שלהם, אך מצד שני גם לעזור להם לרענן את השגרה במהלך ימים ארוכים. כאשר יש במקום העבודה חדר כושר, העובדים עצמם מרגישים בבית ואפילו חוסכים בהוצאות.

כמובן שלרוב המעסיקים אין את המשאבים הנדרשים להוספת חדר כושר למשרד. במקרים כאלה, מה שאפשר לעשות זה לכל הפחות להראות לעובדים את הנכונות לעזור להם לשמור על הבריאות ולחלק להם במתנה שוברי כניסה ומנויים לחדרי כושר באזור של המשרד או בעיר המגורים שלהם.

  1. סבסוד ורכישת מזון בריא

ברמה הפרקטית, מעסיק שרוצה לשמור על הבריאות של העובדים שלו יצטרך לדאוג שבמקררים המשותפים יהיו כל הזמן פירות וירקות טריים. היות והעובדים עצמם תמיד מעדיפים נשנושים זמינים על פני מאמץ במטבח, התפקיד של המעסיק הוא להגביר את הזמינות של האוכל הבריא ובמקרים מסוימים גם לסבסד או לרכוש אותו עבורם.

זמינות גבוהה של פירות וירקות במטבחון תורמת למוניטין של המעסיק גם מול הלקוחות שמגיעים לפגישה. כאשר מישהו פותח את המקרר ורואה בפנים מגירה מסודרת של פירות וירקות טריים, המעסיק מרוויח גם את הבריאות של העובדים וגם את הרזומה של עסק מתקדם.

  1. הצבת מכונת שייקים

בריאות יכולה להיות עניין מהנה גם עבור העובדים וגם עבור המעסיק. אם רוצים לעזור לעובדים לשמור על איכות החיים שלהם, כדאי לעשות את זה באופן שמעודד אותם לצרוך אוכל בריא בתצורות שונות – כמו למשל על בסיס שייקים.

השקעה חד פעמית של כמה מאות שקלים היא כל מה שהמעסיק צריך על מנת להוסיף מכונת שייקים למשרד. בעתיד, העובדים וגם הלקוחות מתרגלים שיש לידם מכונה כזו וכך הם מגלים ששמירה על אורח חיים בריא היא חלק בלתי נפרד מהשגרה שלהם.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme