פתח את הארנק – האם גם אתה מסתובב עם כרטיס האשראי הלא נכון?

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

הרגלי הצריכה שלנו נקבעים לפי גיל, מצב סוציו-אקונומי וסטטוס משפחתי. הבעיה היא שאם לא נדע איזה הטבות מתאימות לנו, לא נוכל לנצל עד תום את היתרונות של כרטיסי אשראי מסוימים. אז מה עושים? הנה כמה הצעות

חברות האשראי מציעות לנו הטבות בתמורה לשימוש בכרטיסי החיוב שלהן. מעבר לכך, מטרת ההטבות היא לעודד אותנו לבחור בחברת אשראי מסוימת על פני חברה אחרת ואף לגלות כלפיה נאמנות למשך תקופה כמה שיותר ארוכה.

מבחינתנו כלקוחות של חברת אשראי, הטבה היא כמובן דרך נפלאה לחסוך בהוצאות על דברים שאנחנו גם ככה מוציאים עליהם כסף. אבל מתי בפעם האחרונה בדקתם האם אתם מסתובבים עם כרטיס האשראי שהכי מתאים לכם?

כל אחד וההטבה שלו

המצב בפועל הוא שיש המון סוגים שונים של כרטיסי אשראי והטבות. בראש ובראשונה, מידת ההתאמה של כל כרטיס נקבעת לפי הרגלי הצריכה שלנו. יש כמובן הבדל משמעותי בין רשימת ההוצאות של בני נוער, חיילים, רווקים וסטודנטים לבין ההוצאות של הורים לילדים או בעלי משפחות, כמו גם הבדלים שמבוססים על מצב סוציו-אקונומי (כמו רמת הכנסה חודשית).

היות והרגלי הצריכה הם גמישים ומשתנים לאורך השנים, ייתכן והגיע הזמן גם להחליף את כרטיס האשראי. מי שקונה הרבה אוכל יצטרך לבחור חברת אשראי שמעניקה הטבות עבורו ברשתות המזון הנבחרות, בעוד מי שטס לעיתים קרובות לבחור יהיה חייב לבדוק את שיתופי הפעולה שלה עם חברות התעופה. זה אולי נראה שולי, אבל הטבות רלוונטיות מצטברות לחיסכון של מאות ואלפי שקלים בשנה.

לשם השוואה, יש חברות אשראי שמעניקות הטבות אטרקטיביות עבור בעלי עסקים, עצמאיים או שכירים שנוטלים הלוואות. מטבע הדברים, גם חברת האשראי צריכה להחליט באיזה סל היא שמה את הביצים שלה – מה שבא לידי ביטוי בפניה לקהלי יעד מסוימים על חשבון קהלי יעד אחרים. במידה ואותם קהלי יעד שאליהם פונה חברת האשראי כוללים את פלח האוכלוסייה שלנו, סביר להניח שנהנה מהטבות אופטימאליות גם עכשיו וגם בעתיד.

אבל איך יודעים איזה הטבה מחכה אצל כל חברה?

עוד בעיה היא שרוב האנשים בוחרים חברת אשראי לפי מידע בסיסי בלבד. במקום להשקיע את הזמן הנדרש בהשוואת תנאים והטבות, מה שאנחנו בדרך כלל עושים זה להמשיך עם אותה חברה שמלווה אותנו מהיום הראשון שבו פתחנו חשבון בנק. זו טעות נפוצה שעולה ביוקר, בעיקר עם ההטבות כבר הספיקו להפוך ללא רלוונטיות עבורנו.

החדשות הטובות הן שחברות האשראי מפרסמות את ההטבות שלהן באתרי האינטרנט גם למי שהוא אינו לקוח. מכאן והלאה, כל שנותר הוא לגשש באתר אחר ההטבות שמאפיינות כל חברה וליצור קשר עם מי שמעניק מקסימום תמורה לחשבון החיוב החודשי.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme