נמצא הפתרון: אלפי ישראלים מזניחים את הכאבים בעקב ומסתכנים בניתוח מורכב

עודכן 25 אפריל, 2024

מוערך כי מעל 10% מהאוכלוסייה תסבול לפחות פעם בחייה מדורבן בעקב – אותו כאב מציק בכף הרגל, אשר לעיתים מפריע לשגרת החיים ומונע מביצוע פעולות פיזיות פשוטות.  הטיפולים לדורבן אקוטי הם בד"כ טיפולים ניתוחיים מורכבים – אך עשרות אלפי ישראלים גילו לאחרונה את הפתרון האלטרנטיבי המנצח.

אם גם אתם סובלים מדורבן בעקב – אותו כאב חד שמופיע בעת עמידה לאחר מנוחה, לאחר פעילות גופנית, או בזמן פעילות גופנית כמו עליה במדרגות, תשמחו לשמוע שישנה עוד דרך, אשר מחליפה טיפול קונבנציונאלי או מאפשרת השפעה מהירה יותר של הטיפול בשילוב עימו. מאות מטופלים שכבר ניסו את המדרסים הייחודיים שמתוכננים באופן אישי למבנה כף הרגל ומיקום הדורבן המדויק, מדווחים על הקלה מיידית בתסמיני הדורבן, על חזרה שמחה לשיגרה ועל הליכה ופעילות גופנית – ללא אותו כאב חד בכף הרגל. כל הפרטים אודות הטיפול שעשוי להציל אתכם מכאבי הדורבן המשפיעים על היבטים שונים של שגרת החיים – לפניכם.

 

דורבן בעקב – מה זה, בעצם?

דורבן בעקב הוא דלקת, המתפתחת באזור הפלנטרי מידיאלי של כף הרגל (או במילים פשוטות, בחלק האמצעי של כרית כף הרגל). לעיתים ניתן לחוש בבליטה קשה למגע (גרמית, בעלת מגע כשל עצם), ולעיתים ניתן לאתר בלט בצילומי האולטרה סאונד. האמת היא, שדורבן בעקב הוא דלקת מקומית, אשר נוצרת בתחילה בשל קרעים זעירים בגידים באזור. כשהעומסים הפיזיים על האזור הם רבים, מערכת החיסון פשוט לא מצליחה לעמוד בקצב היווצרות הנזקים המקומיים והדלקת לא זוכה להטבה. ה"זיז" הגרמי מיוצר על ידי הגוף, בניסיון לטפל בדלקת המקומית ולהצמידה אל העצם.

 

כאמור, הסובלים מדורבן בעקב סובלים מכאב בעת הדריכה על כף הרגל הדלקתית, יש המתארים כאב חד בצעדים הראשונים לאחר מנוחה, ויש המתארים כאבים בדרגות חומרה שונות עד כדי צליעה כרונית בעת ההליכה.

 

דורבן בעקב מתפתח כתוצאה מדלקת באזור אמצע כרית כף הרגל, לאחר קרעים זעירים בגידים שלא התאחו. הדורבן בעקב גורם לכאבים חדים, בעיקר בהליכה או בעמידה לאחר מנוחה, או בפעילות גופנית הכרוכה בעומסים על כף הרגל. הטיפול הקונבנציונאלי כרוך במנוחה, הפחתת עומסים, ולעיתים פיזיותרפיה, ובמקרים חריפים מומלץ על טיפול ניתוחי להסרת הזיז הגרמי וטיפול בדורבן בעקב

 

הסיבות להיווצרות דורבן הערב והטיפול הקונבנציונאלי

גורמים רבים מניעים היווצרות דורבן בעקב, ביניהם משקל עודף, פלטפוס, בחירה בנעליים שאינן מתאימות במבנה שלהן למבנה כף הרגל, פעילות גופנית לא מתאימה ויצירת עומסים רבים על אזור כף הרגל, ועוד. דורבן בכף הרגל הוא שכיח במיוחד החל מגיל 40.

 

ההמלצות הרפואיות במקרים של חשד לדורבן בעקב הן המלצות הכוללות שינויים באורח החיים – הרזיה, שינוי הרגלים, פעילות גופנית מתאימה והפחתת עומס מכף הרגל, וכדומה. גם פיזיותרפיה משמשת, לעיתים לצד טיפול בגלי הלם, לטיפול בדורבן בעקב. כאשר כל אלה אינם משפיעים על הכאב – יוחל טיפול באמצעות משככי כאבים ונוגדי דלקת. במקרים חריפים במיוחד, יומלץ על טיפול כירורגי להסרת הדורבן.

 

דורבן בעקב ניתן לטיפול בכמה שיטות – קונבציונליות ואלטרנטיביות

 

אל תחכו! פתרון זמין, יעיל, ולא פולשני – בהישג ידכם!

כאמור, דורבן בעקב נגרם ומוזן לאורך הזמן על ידי עומסים על כף הרגל, שאינם מותאמים למבנה כף הרגל או ללא תמיכה נכונה בכף הרגל. טיפול אלטרנטיבי בדורבן בעקב מאפשר יצירת תמיכה איכותית בעקב ובכף הרגל, חלוקת עומסים טובה ונכונה יותר עבור כף הרגל – והפסקת הכאב באופן כמעט מיידי. מדובר בתכנון מדרסים באופן אישי, במבנה ייחודי המאפשר הסרת הלחץ מהאזור המודלק, ויש שיספרו על הפחתה מיידית בכאבים.

 

מדרסים ייחודיים לתמיכה בכף הרגל – הקלה מיידית על כאבי דורבן בעקב

המדרסים המאפשרים הקלה מיידית במקרים של דורבן בעקב, מתוכננים באופן אישי בהתאם למבנה כף הרגל ומיקום הדורבן המדוייק. מטופלים רבים מתארים הקלה מיידית עד כדי היעלמות הכאב, וחזרה מהירה לשגרת היום, כולל עמידה, הליכה, פעילות גופנית, עבודה, ותנועה. השימוש במדרסים הוא יעיל גם לצד הטיפול הקונבנציונאלי וטיפוח שגרה בריאה יותר, כמו הרזייה, פעילות גופנית מתאימה, ובחירה בנעליים איכותיות ומתאימות למבנה כף הרגל.

 

התאמה לפתרון המקל על הכאב בכפות הרגליים תלויה במספר גורמים. מעל 9,564 כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת התאמה לטיפול בכאב כפות הרגליים על פי בחירת קבוצת גילך:

 

 

פתרון לכאב ברגליים
עינת מילר
האם הפתרון מתאים לך?
בחר את קבוצת גילך: