ההחלטות הגדולות שאנחנו דוחים פשוט כי אין לנו מספיק כסף

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
ההחלטות הגדולות שאנחנו דוחים
שתף:

לכולנו יש כמה אבני דרך מרכזיות בחיים. אנחנו שואפים להגיע אליהן ולכבוש את המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו, אבל ברור לנו שלרוב יידרשו מאיתנו כמה וכמה משאבים, בעיקר זמן וכסף. אלה גם שני המשאבים שלרוב בני ובנות דור ה-Y פשוט אין בשפע.

 

הסיבה לכך היא שרבים מבני ובנות דור ה-Y, אלה שמכונים לא פעם בשם "מילניאלס", פשוט מנסים להתאושש מהמיתון הכלכלי, מההלוואות שנטלו על עצמם במהלך הלימודים וגם לאחר מכן, ובאופן כללי הם מתמודדים עם עלויות מחיה גבוהות שהדורות הקודמים לא ממש הכירו. למעשה, העולם כולו נוהג היום אחרת, ועל פי סקר שבוצע בארה"ב – בו השתתפו למעלה מ-2,000 בני אדם – הדאגות הכלכליות שלהם גורמות להם לדחות כמה אירועים משמעותיים.

 

חלום הבית
האם חלום הבית נראה לכם רחוק?

 

בני דור ה-Y דוחים את רוב האירועים המשמעותיים בגלל שיקולים כלכליים

הדאגה הגדולה ביותר של בני ובנות דור ה-Y היא שלא תהיה להם היכולת הכלכלית לקנות בית ולעמוד בתשלומי המשכנתא. הם בטוחים שהם לא יכולים להרשות את זה לעצמם, וזה בהחלט הגיוני, שהרי מחירי הדירות בכל העולם – ובוודאי בישראל – נמצאים במגמת עלייה מתמדת. בינתיים העליה בשכר מתונה הרבה יותר.

 

אלא שהשיקול הכלכלי לא נעצר שם, במקום שמוכר לרובנו. למעשה, המחסור במשאבים והדאגה לכסף משפיעים גם על נושאים אחרים, וכך מסתובבים ביננו לא מעט צעירים וצעירים שדוחים הליכים רפואיים שונים מאותה סיבה בדיוק. הם גם לא תמיד ממהרים לשנות כיוון מקצועי, שכן הם חוששים שהקמת עסק משלהם תעלה להם ביוקר ותרוקן להם את חשבון הבנק. בישראל, שבה נסגרים עשרות אלפי עסקים מדי שנה, הדאגה הזו לא נשמעת מופרכת במיוחד.

 

 

גם חיי האהבה משלמים את המחיר

לדאגות הפיננסיות יש השפעה לא מבוטלת גם על חיי האהבה של בני ובנות דור ה-Y. רבים מהם דוחים את הרגע שבו ייכנסו למערכת יחסים זוגית משמעותית, ולא מעטים מעכבים גם את ההחלטה לסיים קשר זוגי – הכול בגלל הכסף. לפי המחקרים הם גם מתחתנים בשלב מאוחר יותר. בשנת 2017, למשל, היה גילם הממוצע של המתחתנים בארה"ב גבוה יותר מהגיל הממוצע ב-1980. אם נשים נישאו בגיל 22 בשנות ה-80, הרי שכעת הן נישאות בגיל 27, ואילו הגברים החלו להינשא בגיל 29, במקום בגיל 25.

 

באופן טבעי, ההחלטה לדחות את גיל הנישואין משפיעה גם על הלידות, ויותר נשים בעשור הרביעי לחייהן יולדות לראשונה, בהשוואה לנשים בשנות ה-20. הנתון הזה קשור גם הוא לכסף. בעוד אוכלוסיות שונות בוחרות ללדת בגיל צעיר ואף נוטות לעבר משפחה גדולה עם מספר רב של ילדים, זוגות רבים מתחילים לאחר גיל 30 ומסתפקים בשני ילדים בלבד. זאת משום שהם מאמינים שלגידול הילדים יש מחיר כלכלי, והם לא תמיד מוכנים לשלם אותו.

 

למרבה המזל, יש דבר אחד שהמילניאלס דווקא עושים לא רע, וכנראה טוב יותר מההורים שלהם. הם מדברים על כסף, וזה בהחלט צעד חשוב.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme