מצפים לילד שלישי? כך תתכננו את החיסכון המשפחתי שלכם

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

הרחבת התא המשפחתי כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז אחרי שני ילדים ולקראת הילד השלישי, הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לשמור על תקציב מאוזן בלי לפגוע באיכות החיים

ניהול משק בית דומה מאוד לניהול של עסק. מבחינה כלכלית למשל, צריך לוודא שסך ההוצאות לא עובר את ההכנסות ושיש עוד מקום לחיסכון.

ברמה היום יומית, זה גם אומר שהורים לילדים חייבים לעקוב אחר האישורים שמגיעים מחברות הביטוח, חברות האשראי והבנקים וגם לקרוא לעומק את תלושי השכר החודשיים שלהם. אם מדובר בעצמאיים או בעלי עסקים, הסוד הוא להפריד בצורה טוטאלית בין החשבון העסקי לבין החשבון הפרטי כדי לדעת מה ההכנסה האמיתית ומה נטל המס הצפוי בסוף השנה.

אבל מלבד האמור לעיל, בניהול משק בית צריך להביא בחשבון את השפעת התרחבות התא המשפחתי על המאזן הכלכלי. אם החלטתם להביא לעולם ילד 3, אתם צריכים לשים לב להוצאות הצפויות ולהוצאות הבלתי צפויות ולנסות לכוון לשמירה על מסגרת התקציב בלי שזה יבוא על חשבון איכות החיים.

 

בחרתם שם? זה הזמן לפתוח אקסל

חיסכון משפחתי לקראת ילד נוסף מתחיל מיד אחרי שמגלים על ההריון. גם אם כבר בחרתם שמות לבנים או בנות וגם אם עוד לא הגעתם לשלב הזה, זה בדיוק הזמן לפתוח את קובץ האקסל או להשתמש באפליקציות ייעודיות לניהול חשבון משק הבית.

בשלבים המוקדמים, מטרת העל היא לעשות סדר בהכנסות ובהוצאות. תחת הקטגוריה של הכנסות, בדקו כמה כסף מגיע לחשבון הבנק מהמשכורת החודשית וכמה מהשקעות או מקורות אחרים. בקטגוריית ההוצאות, כדאי להפריד בין כאלה שאין עליהן שליטה – כמו משכנתא והחזר הלוואות – לבין כאלה שהן קטנות ויום יומיות אבל מצטברות לאלפי שקלים בשנה.

דווקא בהוצאות בילוי, פנאי ונסיעות יהיה לכם הכי קל לחסוך. זה אולי אומר שהשנה לא תטוסו לחו"ל, אבל לפחות תתחילו את החיים החדשים שלכם עם הילד ה-3 על מי מנוחות ובלי טלפונים לא רצויים מהבנק.

 

כיצד החיסכון בא לידי ביטוי ברמה היום יומית?

חיסכון הוא עניין של הרגל. החדשות הטובות הן שאחרי שתתרגלו לחסוך או לכל הפחות לעמוד בתקציב החודשי שתגדירו לעצמכם, כבר יהיה לכם קשה מאוד לחזור אחורה למצב של גירעון ואוברדרפט. מצד שני, החיסכון גם דורש מכם התנהגות שונה ברמה היום יומית.

רגע לפני שהילד השלישי מגיח לאוויר העולם, כדאי לנסות לכוון לצמצום הוצאות באמצעות הגדרת סדר עדיפויות. אולי כדאי לצאת לטיולים מוזלים יותר גם כאשר מחליטים להישאר בתחומי הארץ, לקנות  צעצועים חדשים רק מדי פעם ולא באופן קבוע ולא להתבייש להלוות ציוד מחברים ומשפחה – החל מעגלה ועד בגדים. אם תעשו זאת כמה חודשים ברצף, תראו את השיפור בחשבון הבנק ובתחושת הביטחון.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme