פיטרו אותך? 5 דברים שכדאי לעשות כבר עכשיו

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
פיטורים - לאן הולכים מכאן?
שתף:

אף פעם לא כיף לקבל את הבשורה הזו, ולא תמיד היא מגיעה משום שאתם עובדים לא טובים. ההחלטה לפטר עובד יכולה לנבוע מקשיים כלכליים, משינויים ארגוניים ומשלל סיבות אחרות. מצד שני, ברור לחלוטין שלא משנה מה הסיבה לקבלת מכתב פיטורים – אתם בעיקר צריכים לדעת מה עושים הלאה, ואיך ממשיכים מכאן.

 

אז נכון, פיטורים יכולים להיות קשים לעיכול ולרוב הם מעוררים בנו פחד, אבל כדי לעזור לכם להתמודד עם המצב הזה הנה כמה דברים שאפשר ואף רצוי לעשות כבר עכשיו.

 

 

1 – צרו לעצמכם רשימת "הנאות"

אחרי שמגיעה הודעת הפיטורים, רוב האנשים דואגים לכסף. בצדק. הם רוצים לדעת שיוכלו לשלם חשבונות ולרוב הם ממהרים לחפש מיד את העבודה הבאה שלהם. אנחנו דווקא מציעים לכם לעצור לרגע, ולהכין רשימה שכוללת 5 דברים שממש רציתם לעשות אבל לא יכולתם, משום שהעבודה קצת הפריעה. אנחנו לא מדברים על חופשה יקרה בחו"ל (אלא אם קיבלתם פיצויים שמנים במיוחד ובאופן כללי יש לכם את היכולת הכלכלית לעשות את זה) אלא על פעילויות מהנות וזולות יותר. זה יכול להיות חוג שלא נרשמתם אליו כי לא היה לכם זמן או פיקניק בפארק, למשל. לא רק שתהנו יותר מהחופש שנכפה עליכם, זה גם יעזור לכם להרגיע ממוקדים ורגועים יותר למלאכת חיפוש העבודה.

 

פיטורים הם הזדמנות
זה בדיוק הזמן לעשות את כל מה שלא היה לך זמן לעשות בזמן שעבדת

 

2 – הפיקו את המיטב ממקום העבודה האחרון

נכון, אתם פגועים וזה לגמרי מובן, אבל את הרגשות השליליים שיש לכם כלפי מקום העבודה שוויתר עליכם כדאי להניח בצד. אל תשרפו גשרים ואל תעוררו ויכוחים מיותרים עם מעסיק שאתם עדיין צריכים, וכנראה תצטרכו בהמשך. שמרו על קשר טוב, בקשו מכתב המלצה ואולי תגלו שיש למישהו בחברה קשרים שיכולים לעזור לכם מקצועית בהמשך. מומלץ להישאר בקשר גם עם הקולגות שלכם לשעבר (כולל מנהלים זוטרים או בכירים) ואולי תקבלו מהם עצה טובה ביחס לתפקידים ולחברות שבהן תוכלו להשתלב.

 

3 – בנו את המותג המקצועי שלכם

עכשיו, כשמקום העבודה האחרון שלכם הופך לאיטו לזיכרון רחוק, זה בדיוק הזמן להעלות על דף את כל תחומי האחריות שהיו לכם, ואת כל ההישגים שרשמתם בזמן העבודה. כדאי לעשות את זה רגע לפני שהכל יישכח, והמידע הזה יעזור לכם ללטש ולדייק את קורות החיים שלכם ואפילו את החשבון שלכם בלינקדאין. בהנחה שאתם מתכננים לחפש עבודה חדשה, ממילא תצטרכו לעדכן את קורות החיים, והזמן הכי טוב לעשות את זה הוא כשהמידע עדיין טרי.

 

 

4 – מלאו את היומן שלכם

חיפוש עבודה לא ידרוש מכם מחויבות של 8 שעות ביום, וזה בהחלט שונה מהשגרה שהייתה לכם כשהגעתם בכל בוקר למשרד ונשאבתם למשימות שלא נגמרות. סביר להניח שאת הזמן שלכם בבית תבלו בעיקר לבד, בזמן שהילדים בבית הספר ובן או בת הזוג בעבודה. אם כן, נסו למלא את החלל הזה – ובעיקר את היומן שלכם. קבעו לעצמכם פגישות, צאו לכנסים ולפעילויות שונות (בוודאי אם הם בתחום שלכם) וחפשו הזדמנויות להכיר אנשים חדשים שאולי יוכלו לעזור לכם גם ברמה המקצועית ובקידום הקריירה.

 

פיטורים והצעד הבא
זה הזמן לקבוע פגישות ולמצוא כנסים והשתלמויות בתחום שלך

 

5 – חפשו עבודה גם במקומות מוזרים

בואו נודה בזה: חיפוש עבודה יכול להיות מתיש, בוודאי אם אתם נשארים נאמנים לפלטפורמה אחת מסוימת. אם כן, נסו להגדיל את טווח החיפושים שלכם, ואל תהססו להגיע גם למקורות מידע חדשים ובלתי מוכרים. למשל, קבוצות פייסבוק שונות יכולות לכלול מודעות דרושים שלא תראו באתרי חיפוש העבודה או בלינקדאין, ואם תמצאו קהילות בתחום המקצועי שלכם בהחלט ייתכן שתיחשפו למשרות רלוונטיות ומעניינות. אפשר (ואף כדאי) לפרסם גם מודעה שבה תספרו מי אתם ואיזו משרה אתם מחפשים. מי יודע, אולי עוד תמצאו בטעות עבודה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme