איך לשפץ את הבית ולהמשיך לחסוך?

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

 

הגעתם למצב בו אתם מרגישים שהגיע הזמן לשפץ את הבית ואתם לא כל כך יודעים איך להתמודד עם ההוצאה הכספית הגדולה הנלווית לשיפוץ הבית. כיצד תתנהלו נכון עם הכסף ואיך תוכלו לחסוך במידת האפשר לצד שיפוץ הבית? באנו לעשות לכם קצת סדר בדברים.

 

שיפוץ הבית הוא תהליך מורכב הדורש הוצאה כספית לא קטנה בכלל. איך מתמודדים עם שיפוץ הבית תוך כדי חיסכון מושכל ומחושב? בואו נעשה סדר.

תכנון

בראש ובראשונה – התכנון. תכנון השיפוץ לפרטי פרטים יסייע לנו להבין בדיוק את סדר הגודל של ההוצאה הכלכלית ועם מה נצטרך להתמודד בתקופת השיפוץ. נחשב את כל ההוצאות, מהוצאות על עבודות הקבלנות, דרך הוצאות על עיצוב ושיפוץ חיצוני ועד לכלי נוי ואביזרים נוספים. בתכנון הראשוני, ניקח בחשבון את כל ההוצאות אפשריות, כך שלא ניתפס לא מוכנים לעלויות נוספות בפתאומיות. לאחר שיש לנו את התכנון ואת סך העלויות שלו, נדע עם איזה סכום כסף אנחנו מתמודדים ומשם נוכל להמשיך.

 

להבין מה נחוץ ומה פחות

כאמור, שיפוץ הבית דורש מאיתנו לא מעט כסף ולא תמיד יש בידינו את האפשרות הכלכלית לעמוד בו ברווח. לאחר שהבנו מה אנחנו רוצים לשפץ בבית, ננסה להבין האם יש אופציה יצירתית לחסוך בעלויות. לדוגמה, ארונות עץ כבדים יוכלו להתחלף בארונות אלטרנטיביים כמו ארונות הזזה המאפשרים גם מקום לתלייה ולאחסון בגדים. כך נמשיך ונבדוק האם קיימת האפשרות לשנות התכנון המקורי לתכנון חדש, זול יותר ומותאם.

 

מעקב אחר ההוצאות וההכנסות

בהתאם להוצאות, נעקוב גם אחר ההכנסות ונבין כיצד אנחנו יכולים לחלק את תשלומי השיפוץ בצורה מבוקרת ומחושבת. חישוב נכון עשוי לחסוך לנו המון בחודש. נוכל לחלק את התשלומים בצורה כזו של תשלום ראשוני על החלקים הנחוצים של השיפוץ ועם הזמן להוסיף עליו את השאר. לצורך העניין, התשלום הראשוני יהיה עבור עבודות הקבלנות, הריסת השלד ובנייה מחדש של קירות למשל, ולאחר מכן, כשחשבון העובר ושב יאפשר זאת, נמשיך ברכישת הרהיטים, ארונות ההזזה כאמור, עיצוב ואביזרי נוי נוספים.

 

חיסכון חודשי

אמנם זו תקופה לחוצה שמקשה עלינו לחסוך, אך חישוב נכון יאפשר לנו להניח סכום כסף בצד בכל חודש, שיאפשר לנו רווח כלכלי לרכישת הרהיטים וכיוצא בהם, בהמשך השיפוץ. נסו לצמצם בהוצאות שאינם הכרחיות והמעיטו בהוצאות מיותרות. כך תרוויחו יישוב הדעת בהמשך ותוכלו להתנהל ברווח.

 

תכלס, תקופת שיפוץ הבית היא תקופה שתדרוש מכם מעט מאמץ והרבה חיסכון, אך בסופו של דבר, בחישוב נכון והתנהלות נבונה, תוכלו לצלוח אותה בשלום. חשבו נכון את היכולות הכלכליות שלכם, שימו לב היכן תוכלו לחסוך ולמצוא פתרונות יצירתיים והקפידו לבצע מעקב אדוק אחר ההוצאות וההכנסות החודשיות שלכם. חיסכון נכון ומושכל, ירוויח לכם הרבה שקט נפשי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme