אלפי ישראלים מפסיקים לעשן בשל המצב הכלכלי במדינה ובעולם ומקבלים עשרות אלפי ש"ח בחזרה לכיס

עודכן 9 אוגוסט, 2020

אלפי ישראלים עלו על שיטה מהירה להפסיק לעשן וחוסכים עשרות אלפי ש"ח בשנה. דווקא בימים אילו, בזמן שהמצב הכלכלי קשה וכל אופציה לחסוך כסף חשובה יותר מתמיד, אפשרי להכניס אלפי ש"ח חזרה לכיס.

דווקא היום, כשעשרות אלפי מובטלים מצטרפים לשורות מחפשי העבודה המיואשים בישראל בכל יום, הגיע הזמן לחשוב על הפסקת העישון. כשההכנסות נחתכות ומתכווצות, כשההוצאות גדלות, בתקופות של אי וודאות וחוסר סדר בארץ ובעולם – החלטות נכונות הן קריטיות, והחלטה אחת שהיא בטוח נכונה, גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית – היא להפסיק לעשן.

 

כמה תחסכו כשתפסיקו לעשן? שאלה טובה. במיוחד בשביל זה, הקמנו את המחשבון שיראה לכם בדיוק כמה אתם מוציאים על סיגריות בממוצע, וכמה כסף הולך לחזור לכם לכיס ברגע שתגמלו. אם התשלום הממוצע בישראל על משכנתא ברכישת דירה הוא כ – 3,000 ₪ – מי שמעשן מבזבז סכום שיכול לכסות את המשכנתא על סיגריות.

calculator
אני מעשן בערך סיגריות כל יום
אני מבזבז בערך שקלים על כל קופסת סיגריות
חשב

 

אבל… איך מפסיקים לעשן?

עישון סיגריות הוא לא בדיוק בחירה, מפני שאנחנו לא רק מתמכרים פיזית– לניקוטין ולחומרים הרעילים האחרים שאנחנו מכניסים לריאות בכל שאיפה. אלא גם מתמכרים רגשית ליתרונות המדומים שאנחנו מאמינים שהעישון נותן לנו. זו הסיבה שרבים מתקשים להחליט להפסיק לעשן – ולעשות את זה. למזלנו, יש דרכים יעילות יותר להפסקת עישון ואתם לא חייבים להתמודד עם ויתור על ההתמכרות הזו בעצמכם. 

 

במקום לסיגריות, הכסף הזה יכול ללכת ישר לכיס שלכם

 

סדנה להפסקת עישון – כי החיים הרבה יותר יפים אחרי הסיגריות

לפני כשנה, בחרה ורד להצטרף לסדנה להפסקת עישון. היא מספרת שהסיבה היתה בעיקר כלכלית. "פשוט נגמר לי הכסף, זה היה עניין של בחירה, אם לקנות קופסת סיגריות או חלב לקפה של הבוקר". היא בחרה להצטרף לסדנה להפסקת עישון, שנערכה במפגש אחד (שכלל הפסקות סיגריה בערך אחת לשעה). "אני לא יודעת איזה קסם קרה במהלך הסדנה" מספרת ורד, "אבל בכל הפסקת עישון יותר ויותר אנשים הרגישו איך יורד להם החשק לעשן. מאז הסדנה לא עישנתי סיגריה אחת, ואין לי שום רצון לעשן. שתי חברות שהגיעו איתי לסדנה הפסיקו גם הן לעשן מאותו יום".

ורד מספרת שהחיים שאחרי הסיגריות נעימים עבורה הרבה יותר. "הבגדים מריחים מכביסה, אני לא צריכה להתבייש בריח הפה שלי.אני לא משתעלת בכל בוקר כשאני קמה ולא מנהלת את שיגרת החיים שלי מסביב לעישון. אני חופשייה – ובנוסף לכל אלה, חסכתי המון כסף!"

 

התאמה לטיפול בגמילה מעישון תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 58,956 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להתאמה לטיפול בגמילה מעישון, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להריץ בדיקת התאמה לגמילה מעישון על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

התאמה לגמילה מעישון
עינת מילר
בדוק התאמה לטיפול בגמילה מעישון
בחר את קבוצת גילך: