בעידן דיגיטלי לוקחים משכנתא דיגיטלית

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

העידן הדיגיטלי מקיף את כלל תחומי החיים. קשה לדמיין את העולם בלי היכולת לקבל תשובה על כל שאלה בהקשה על המקלדת, להזמין מוצרים מהסופר בלי לראות את המוכר, או להעביר שעות בצפייה בשידורים אינטרנטיים בזמן הפנוי. העידן הדיגיטלי בישראל חדר רק לאחרונה גם לתחום המשכנתאות, למרות שהעניין נפוץ ביותר בחו"ל. במאמר זה נדון במשכנתא דיגיטלית, מהי ומהם יתרונותיה.

 

מהי משכנתא דיגיטלית?

המשכנתא היא אחד החוזים כבדי המשקל שתיקחו על עצמכם במהלך חייכם. מדובר בהתחייבות ארוכת טווח, שנמשכת למשך עשרות שנים עד החזר מלוא הסכום לבנק. במקרה של חריגה מהתשלומים או עיכובם, הבנק יכול להטיל עליכם סנקציות קבועות בחוק, כמו ריבית מיוחדת, או מכירת הנכס ולקיחת חלקו היחסי. בעבר, הדרך היחידה לקבל משכנתא, הייתה להגיע ישירות אל סניף הבנק, ולהתנהל בתוך סבך הבירוקרטיה עד שתקבלו מענה מאחד מהעובדים. היום, העידן הדיגיטלי פתח אפשרות חדשה – משכנתא דיגיטלית. המשכנתא הדיגיטלית מאפשרת לכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא בלי לצאת מפתח הבית. כך, תוכלו לפנות לבנקים שונים בלי לבזבז ימי עבודה, ולקבל מהנה מהיר ויעיל.

מהם היתרונות של המשכנתא הדיגיטלית?

משכנתא דיגיטלית היא בעלת יתרונות רבים, אשר חלקם הגדול טמון  בזמן הקצר הנדרש לקבלתה. מאחר ותוכלו לסיים את פנייתכם לבנק לצורך קבלת המשכנתא תוך דקות ספורות, לא אמורה להיות לכם שום בעיה לפנות לבנקים נוספים, ולבחון את ההצעות שלהם. כך, בקלות רבה תוכלו לבדוק מהי ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם, וכך לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים בטווח הרחוק.

יתרון נוסף של משכנתא דיגיטלית, נובע מכך שתגובת הבנק יכולה להיחשב כמסמך משפטי מחייב. במידה והבנק נתן לכם אישור לקבלת משכנתא דרך האפליקציה או האתר, תוכלו להיות בטוחים שהוא יעמוד בהתחייבות. לעיתים קרובות, העובדה שכלל העברת הפרטים כתובה ומתועדת, מאפשרת לכם להתייעץ עם גורמים חיצוניים, ולדאוג לכך שתבינו באופן מלא את משמעותו של החוזה, ואת ההתחייבות אשר תיקחו על עצמכם. בקיצור, מדובר בפתיחה של עידן חדש ומעניין בתחום המשכנתאות.

 

האם ההליך מצמצם את הייעוץ שניתן לקבל מהבנק?

אחד החסרונות אשר רבים חוששים מהם כאשר מדובר על לקיחת משכנתא דיגיטלית, הוא העובדה שהקשר הישיר שלכם עם הבנק בתהליך מצטמצם. בנקים רבים מציעים ללקוחות אשר ייקחו מהם משכנתא, ייעוץ של יועץ משכנתאות. יועץ זה יכול להסביר על האפיקים השונים אשר מציע הבנק, ולהכווין אתכם לאפיק המתאים לכם ביותר. למרות שהיועץ כפוף לבנק, ולכן מתנהל קודם כל על פי האינטרסים שלו, מדובר בחוות דעת חשובה, אשר רוכשי דירות רבים עושים בה שימוש כדי לחסוך סכומים משמעותיים. חשוב לדעת, שכאשר מדובר על משכנתא דיגיטלית, ניתן לקבל במסגרת התהליך ליווי של יועץ משכנתאות ללא כל בעיה, ובאופן דומה לייעוץ שניתן לכם כאשר אתם ניגשים לבנק. ההבדל היחיד הוא, שבמקום לחכות בתור דקות ושעות עד שהיועץ יתפנה, תוכלו להגיש בקשה או שאלה בלי לצאת מהבית, ולקבל תשובה במהירות.

איך להשיג את כלל המסמכים הדרושים להגשה?

השימוש בשירותים הדיגיטליים של הבנקים עלול לגרום לרתיעה אצל  אנשים שאינם מורגלים להתנהלות מסוג זה. אחד החששות העיקריים הוא כיצד להגיש את כלל המסמכים הדרושים. המסמכים אשר דורש מכם הבנק לצורך מתן אישור עקרוני לקבלת משכנתא, כוללים פרטים על מצב חשבון הבנק האישי שלכם, ועל מצב העסקתכם. גם את החשש הזה אפשר להפיג במהרה – תוכלו להנפיק את רוב האישורים בשיחה עם הבנקאי האישי שלכם, או עם אגף הכספים במקום העבודה.

 

 

"בשיתוף לאומי".

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme