למה לפטר את הלקוח הכי גדול שלך זה דווקא צעד חכם?

עינת שמואלוביץ1 דקות קריאה
זמן אידאלי לפטר את הלקוח הגדול
שתף:

המטרה העיקרית שלך היא לשמר לקוחות, להעניק להם שירות מסור ולוודא שהם מרוצים כדי שיישארו ואולי אף יגדילו את סל הקניות שלהם. אלא שיש גם מקרים בהם דווקא נכון להיפרד מלקוח, גם אם התרומה שלו לשורת ההכנסות מכובדת במיוחד. למרבה הפלא, ההחלטה "לפטר" את הלקוח הגדול והחשוב שלך יכולה להיות הצעד הטוב ביותר עבור העסק שלך. למה, ואיך אפשר בכל זאת לסיים את השנה עם הכנסות יפות?

 

 

אחרי ה"פיטורים" – פונים ללקוחות עבר

בהנחה שאין לך תקציב שיווק גדול או מערך משומן של יחסי ציבור, עם ההחלטה לפטר את הלקוח (ועוד מעט נבין למה זה צעד אידאלי) הגיעה העת לפנות ללקוחות הקיימים שלך, וגם לאלה שהיו לקוחות מתישהו לאורך דרך. יצירת הקשר יכולה להתבצע באופן קצר ומדויק, באמצעות הודעת מייל פשוטה: "היי, רק רציתי לומר שלום ולהזכיר שאני כאן כדי לסייע בכל מה שצריך, עכשיו יותר מתמיד."

למעשה, בשלב הזה אפשר ואף מומלץ לגייס לקוחות קטנים שישלמו קצת פחות, אבל יעניקו לכם ראש שקט ברמה הכלכלית. אני יכולה להודות בעצמי שלפני כמה שנים נפרדתי מלקוח עם מוסר תשלומים גרוע, על אף שהיה מדובר בלקוח גדול מאוד. חודש לאחר מכן ציפיתי להכנסה של 8,000 שקלים, אבל בפועל היקף החשבוניות באותו חודש עמד על 14,000 שקלים. בקיצור, אל תתנו לחשש הכלכלי לעצור אתכם, אולי אפילו תופתעו לטובה.

 

לפטר את הלקוח ולהרוויח
זה הזמן לפנות ללקוחות עבר ולהזכיר שהעסק שלך שם בשבילם

 

אז למה כדאי לפטר את הלקוח הגדול?

חשוב להדגיש שההחלטה "לפטר" לקוח היא לא החלטה קלה, ואין כל סיבה לעשות זאת אם מדובר בלקוח טוב, שמשלם בזמן וההתנהלות מולו נעימה וטובה. הבעיות מתחילות כשהקשר נעשה מורכב: שיחות הטלפון שואבות מכם אנרגיות, אתם רודפים אחר הכסף שמגיע לכם ובאופן כללי התקשורת הזו לא נעימה ולא מאפשרת לכם לנהל את העסק בראש שקט באמת.

אם כן, אחרי הפרידה מהלקוח התובעני תרגישו הקלה אמיתית, יתפנה לכם יותר זמן לפיתוח עסקי וללקוחות טובים (שמשלמים בזמן), והעבודה כולה תהיה הרבה יותר נעימה. כאמור, אין סיבה אמיתית לחשוש מפני פגיעה כלכלית, בוודאי כאשר פועלים באופן מחושב ודואגים לייצר הכנסה במקום זו שעליה בחרנו לוותר.

 

 

המשיכו לייצר חשיפה

עכשיו, כשהפרידה הושלמה, ואחרי שנוצר קשר מחודש עם הלקוחות הישנים, כדאי להמשיך ולייצר עוד לידים, עוד לקוחות ועוד קשרים עסקיים. זה הזמן לנצל את הפלטפורמות הקיימות, להשקיע בקידום אורגני ובקידום ברשתות החברתיות, וגם להירשם לכנסים ולימי עיון – גם אם הם מתקיימים בזום.

חוץ מזה, אולי עכשיו יהיה לכם קצת יותר זמן פנוי כדי לייצר לעצמכם מקורות הכנסה אחרים, ועדיף שיהיו אלה מקורות של הכנסה פאסיבית. תוכלו לייצר מדריך וירטואלי שמרכז את כל הידע והניסיון שלכם, לקדם קורס או סדנה משלכם, או להיעזר בנכסים דיגיטליים מהסוג הזה כדי לקדם את המוצרים ואת השירותים שלכם. אם יש לכם עוד כישורים או שירותים שתוכלו להציע, אל תהססו לקדם אותם. בלי לקוחות ששואבים מכם אנרגיה, אתם אמורים להיות קצת יותר פנויים יותר לכל מה שדחיתם או לא העזתם לעשות עד היום

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme