אלה הנקודות בחיים שמחייבות בדיקה מחודשת של קופת החולים ויכולות לחסוך לכם אלפי שקלים

עודכן 9 אוגוסט, 2018

ידעתם שקופות החולים הן השירות הציבורי היחיד שיש בו תחרות? בדקנו: איך לבחור קופת חולים, ומתי מומלץ לעבור לקופה אחרת 

 לאומית, כללית, מכבי או מאוחדת? כישראלים, אתם ודאי מבוטחים באחת מקופות החולים האלו, ורוב הסיכויים הם שאתם לא ממש יודעים מה כולל הביטוח שלכם וכמה בדיוק אתם משלמים עבורו. לכל קופה מסלולי ביטוח וכיסויים שונים, וקשה מאוד להשוות ביניהם בלי ללכת לאיבוד בדרך, ובכל זאת, רבים כבר מודעים לחיסכון הכספי העצום שניתן להשיג במעבר בין הקופות.

 

רק בשנת 2017 עזבו 189,000 איש את קופת החולים שלהם ועברו לקופה אחרת בעיקר בשביל לקבל שירותים טובים יותר במחיר משתלם יותר. אז בדקנו מתי באמת אסור לוותר על בדיקה מחודשת של קופת החולים שלכם – בדיקה שתחסוך לכם הרבה כסף.

 

יתרונות בכיסויים לתקופת ההיריון

כל זוג צעיר בישראל יודע כי הבדיקות במהלך ההיריון כרוכות בהוצאות כספיות גבוהות במיוחד. בדיקת מעקב שגרתית אצל רופא פרטי מגיעה בקלות לאלף שקלים – תכפילו זאת בתשעה חודשי היריון מרגשים ותקבלו סכום גבוה שרבים מתקשים לעמוד בו, זאת עוד לפני שחישבנו את העלות של הבדיקות שמומלץ לבצע במהלך ההיריון וכרוכות בהוצאות של אלפי שקלים לפחות ומוסיפות לנטל הכבד ממילא. לכן, כבר בשלב תכנון ההיריון כדאי שתכירו את היתרונות בכיסויים, בהחזרים ובבדיקות בין מסלולי הביטוח שהקופות מציעות.

 

נכון להיום, אישה בהריון שבחרה בביטוח משלים של אחת מקופות החולים, תוכל ליהנות מהחזר כספי של כ- 8,000 שקלים לכיסוי כל הבדיקות שתרצה לבצע, כולל צ'יפ גנטי, מי שפיר ומעקב הריון פרטי. ללא ספק חיסכון כספי אדיר שמאפשר הביטוח המשלים של הקופות.

 

זכאות לחיסכון תוך מעבר קופת חולים תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 65,343 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות למעבר קופת חולים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת התאמה למעבר קופת חולים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

חשוב לזכור שהתחרות בין הקופות חזקה מאוד בפלח השוק הזה, והן נלחמות זו בזו כדי להעביר לשורותיהן מבוטחות חדשות. כך שאם אתם בהיריון או מתכננים להרחיב את המשפחה בקרוב כדאי לצאת ל"שופינג" ולראות איפה תשלמו פחות – ותקבלו יותר.

 

שירותים נחותים בחלק מהאזורים בארץ

בסקר שנערך לאחרונה על ידי "יד 2", נמצא כי 20% מהישראלים עוברים דירה כל חמש עד עשר שנים בממוצע. הנתון הזה לא תואם את המעבר בין קופות החולים, ורבים לא מודעים להבדלים בין השירותים שמציעה כל קופה בכל אזור מגורים. אם אתם חברים באותה קופה מאז שהייתם ילדים אבל עזבתם מזמן את הבית של ההורים, כדאי מאד שתבדקו מה אתם מפסידים בקופות החולים המתחרות באזור מגוריכם. יכול להיות שאתם מתפשרים על שירותים נחותים ומשלמים ביוקר, בעוד שדווקא הקופה המתחרה מפעילה סניף גדול ונוח, עם שפע של שירותים, ממש במרחק הליכה.

 

מה עושים? מומלץ לערוך סקר בין השכנים, לבקש המלצות על קופת חולים טובה באזור, ולבדוק מה מתאים לכם. למשל, משפחות עם ילדים קטנים יעדיפו סניף עם שירותי טיפת חלב ורופאי ילדים; ואילו לאחרים חשוב סניף במרחק הליכה קצר, עם בית מרקחת שפתוח בשעות נוחות.

 

להחליף קופת חולים אחרי החתונה

 

מתחתנים? מעבר לקופה אחרת יחסוך לכם מאות שקלים בשנה

אם התחתנתם לאחרונה או שאתם עומדים להינשא, ובן או בת הזוג שלכם בקופת חולים שונה מכם – כדאי מאוד לשקול שינוי של המצב. משרד הבריאות מחייב את קופות החולים בקביעת תקרת השתתפות עצמית רבעונית, העומדת על מעט יותר ממאתיים שקלים למשפחה. 

 

בני זוג החברים באותה קופה, יכולים לחסוך מדי שנה סכום של יותר מ-800 שקלים בזכות עובדה זו.  עכשיו דמיינו כמה כסף מתבזבז למשפחה בחודש רק בגלל שלא השכילה לאחד את קופת החולים. עוד היבט שחשוב לציין הוא כאשר נכנסים לתמונה גם ילדים משותפים, שכן אז ברור שקל הרבה יותר לנהל את כל העניינים הרפואיים בקופת חולים אחת, הן מבחינת עלויות והן מבחינת נוחות.

 

ותרו על השאננות

המסקנה ברורה: בדרך כלל, קופת חולים היא פשוט עניין ש"נולדים" לתוכו. ילדים נרשמים בקופת החולים של ההורים, וממשיכים איתה גם כשהם גדלים, פשוט כי אין להם כוח או מוטיבציה להחליף. הבעיה: זה עלול לעלות לכם כסף, והרבה. להחליף קופת חולים זה לא תהליך מסובך – הבדיקה הזו תגלה לכם האם אתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר, או אולי מבזבזים כסף מיותר על משהו שכבר לא ממש מתאים לכם.

 

זכאות לחיסכון תוך מעבר קופת חולים תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 65,343 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות למעבר קופת חולים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת התאמה למעבר קופת חולים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

זכאות למעבר קופת חולים
עינת מילר
בדיקת זכאות למעבר קופת חולים
בחר את קבוצת גילך