אלפי ישראלים נופלים קורבן: פיצוי למסורבי ביטוח סיעודי יכול להגיע עד למאות אלפי שקלים

עינת מילר
עודכן 24 אפריל, 2024

לאלפי ישראלים מסורבי ביטוח סיעודי מגיע פיצוי שיכול להגיע עד למאות אלפי שקלים מחברות הביטוח. חברות הביטוח מערימות קשיים ויש רק דרך אחת לנצח. במיוחד בתקופה זו, המשמעות הכלכלית לכך יכולה להיות עצומה.

הרבה אנשים שניסו להפעיל את הביטוח הסיעודי שברשותם נתקלו בסירוב מחברות הביטוח. מה שהם לא יודעים זה שיש סיכוי גדול שמגיע להם פיצוי מחברות הביטוח. רוב האנשים שרכשו פוליסת ביטוח סיעודי, לרוב דרך אחת מחברות הביטוח או קופות החולים, לא תמיד מכירים את הזכויות שמגיעות להם, או איך ניתן לממש אותן בצורה הטובה והיעילה ביותר. עם זאת, מומלץ שלא להרים ידיים – פניה אל המומחים יכולה להיות שווה עד כמאות אלפי ש"ח.

 

זכאות לקבלת תגמולים, גם למי שתביעתו נדחתה ע"י חברת הביטוח, תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 14,163 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן לבדוק היתכנות לקבלת פיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

הסיפורים קורעי לב, אך יש פתרון!

"כשחברת הביטוח סרבה לשלם לאבא שלי את קצבת הביטוח הסיעודי שהגיעה לו – כמעט כבר הרמתי ידיים" – מספרת רחל. "עצם ההחלטה לנסות לקבל את הקצבה הייתה קשה. היה לי קשה להודות שאבא שלי, הגיבור, החזק, זה שהיה מניף אותי באוויר, שתמיד שהיה בא לקחת אותי מחברות הייתי משוויצה איזה אבא חתיך יש לי – כבר במצב סיעודי. אבא שלי? סיעודי? קשה היה לי להפנים שזה המצב. פנינו לחברת הביטוח ולאחר זמן לא ארוך הגיע אליו אחות כדי לבדוק את רמת התפקוד שלו. היא שאלה שאלות מאוד אינטימיות שגרמו לאבא שלי להתכווץ. שאלה אם הוא מתלבש לבד (בטח! הוא ענה לה, למרות שכבר זמן רב אנחנו מלבישים אותו) אם הוא עושה קניות לבד (בטח! הוא ענה לה, למרות שכבר זמן רב אנחנו עושים את הקניות) ואם הוא משתמש באמצעי ספיגה (מה פתאום! הוא ענה לה. וניסה להסתיר את החיתול שהלבשתי לו לפני שהיא הגיעה). החוויה הייתה כל כך קשה גם לו וגם לנו, ולכן כשקיבלנו תשובה שלילית מחברת הביטוח, אפילו קצת שמחתי. שמחתי שהנה יש לנו הוכחה שאבא שלי לא סיעודי. אבל מהר מאוד הצרכים ניצחו. היינו זקוקים לכסף הזה, כסף שאבי שילם עבורו 30 שנה, חודש בחודשו. ולכן החלטנו לא לוותר ולנסות שוב לקבל את המגיע".

 

האתגר: קבלת התשלום המגיע לכם

מצדן של חברות הביטוח, הם יעדיפו לצמצם את היקף התשלומים למבוטחים. כפועל יוצא מכך, אזרחים רבים ללא ניסיון במימוש זכאותם לקצבת סיעוד נתקלים בפני שורה של אתגרים בדרך לקבלת התשלום מגיע להם. חברת הביטוח תטען שקשיש יכול לבצע את הפעולות הנדרשות (כפי שהוא עצמו דיווח להם כמו במקרה של אביה של רחל), תטען שלא מגיעה לו קצבה בכלל, שהוא מבצע את הפעולות הנבדקות באופן עצמאי, ותבקש ממנו לעשות בדיקות פולשניות על מנת שהוא ירים ידיים ויתייאש. בנוסף לכל אלה, חברת הביטוח מציבה גם קשיים בירוקרטיים ותטרטר את הקשיש ומשפחתו הלוך ושוב, כתוצאה מכך יגיע הרגע בו בני המשפחה יתייאשו וירימו ידיים.

 

מי הוא אדם סיעודי?

אדם יוגדר כסיעודי כאשר אינו יכול לבצע בכוחות עצמו חלק מפעולות היומיום. לדוגמא, מי שאינו יכול לקום או לשבת בכוחות עצמו, לשלוט בצרכיו, להתלבש או להתפשט, יכול להיחשב כאדם סיעודי. גם מי שהוגדר ע"י רופא מומחה כדמנטי או סובל מאלצהיימר יכול להיחשב סיעודי. לאחר שהוגדר כסיעודי הוא זכאי לקבלת תמיכה, שעשויה להגיע בדרכים שונות, כמו קבלת גמלת סיעוד חודשית מביטוח לאומי, זכאות לסיוע פרטי בבית או לאשפוז במוסד רפואי. ההוצאות הנדרשות לצורך טיפול באדם סיעודי הן גבוהות מאוד והזכויות הכלולות בסל הבריאות ובביטוח לאומי לעיתים קרובות אינן מספיקות, ומשום כך אזרחים רבים משלמים לחברות הביטוח – דרך קופת חולים או באופן פרטי- על מנת להבטיח את יכולתם לחיות בכבוד בהגיעם למצב זה.

 

האם יש לכם ביטוח סיעודי? רק הגשת תביעה בצורה נכונה תוביל לניצחון

אנשים רבים כלל אינם יודעים לומר האם יש להם ביטוח סיעודי או באילו תנאים יוכלו לממש אותו וזאת מאחר ורבים מבוטחים דרך קופת החולים או במסגרת מקום העבודה שלהם, או סתם כי שכחו כבר איזה ביטוחים רכשו בפעם האחרונה שסוכן הביטוח נפגש עימם ושכחו גם מדוע התשלום החודשי יורד בהוראת קבע כל חודש. גם אלו שיודעים שברשותם ביטוח סיעודי לעיתים טועים לחשוב שכדאי לדחות את הפניה לחברות הביטוח ועלולים להפסיד את זכויותיהם בגין הדחיה.

דבר המקשה מאוד על קבלת פיצויים, הוא שמבוטחים שבמצב סיעודי ומשפחותיהם נמצאים תחת לחץ רב שגורם להם לעשות טעויות מול חברות הביטוח. רק טיפול וסיוע מצד אנשי מקצוע מאפשרת לשמור על הזכויות שלכם ולממש אותן בדרך הנכונה ובמועד הטוב ביותר עבורכם. לכן, כדאי לבצע בדיקת היתכנות עוד היום ולקבל הסיוע הנדרש שיגדיל את הסיכויים לקבלת פיצויים בצורה משמעותית.

 

זכאות לקבלת תגמולים, גם למי שתביעתו נדחתה ע"י חברת הביטוח, תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 14,163 ישראלים כבר בדקו אם ניתן לסייע להם לקבל פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן לבדוק היתכנות לקבלת פיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

בדיקת היתכנות לקבלת פיצויים
עינת מילר
בדוק אם נוכל לסייע לך בקבלת פיצויים
בחר את קבוצת גילך: