אל תחדשו את ביטוח הרכב שלכם לפני ששמעתם על האלטרנטיבות החדשות בשוק הביטוח בישראל

עודכן 19 מרץ, 2024

ביטוח הרכב עומד להסתיים? חשוב שתדעו, שבמהלך השנה האחרונה חלו שינויים רחבי היקף בשוק הביטוח בישראל – וכיום, אתם יכולים לקבל יותר, ולשלם פחות.

מעל 80% מהמבוטחים בביטוחי רכב, נוהגים לחדש את ביטוח הרכב באופן אוטומטי בכל סוף שנה, בעיקר מפני שהם מגלים שביטוח הרכב שלהם מסתיים קרוב לזמן פקיעת הביטוח, בדרך כלל בעקבות שיחה מסוכן הביטוח. חוסר הזמן, היכולת "לסגור את הפינה" במהלך אותה שיחה, או לעיתים אף הצעה אטרקטיבית או הנחה קטנה – דוחפים אותנו לאשר את אותו ביטוח לעוד שנה. למעשה, אנחנו מפסידים מאות שקלים בכל שנה, כתוצאה מבחירת ביטוח רכב לא אטרקטיבי. זה הזמן להכיר את כל האופציות – ולבחור נכון, וזול.

 

זכאות להוזלה בביטוח הרכב תלויה במספר גורמים, כמו גובה התשלום הנוכחי שלך. מעל 83,223 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להוזלת ביטוח הרכב, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להוזלת ביטוח הרכב על ידי בחירת סכום הביטוח השנתי שלך:

 

 

ביטוח הרכב עם החברות הדיגיטליות

במחצית השנייה של שנת 2018 חנכו שלוש חברות ביטוח חדשות אישור פעולה מטעם רשות שוק ההון, הביטוח, והחיסכון, ותחילת פעילות בשיווק פוליסות ביטוח חדשות – במחירים שלא נראו כמותם בישראל. מעניין לציין, כי פרט לשלושת חברות הביטוח הדיגיטליות, לא קמו חברות ביטוח חדשות בישראל בעשור האחרון. הסיבה היא הקלות בדרישות לקראת הצטרפות לענף הביטוח בישראל, בראשן הפחתת ההון העצמי הנדרש מהחברה. ההקלות הביאו לשגשוג ותחרות בתחום הביטוח ובפרט בביטוחי הרכב – עם פוליסות מותאמות אישית במחירים של עד 50% פחות מאלה שהוצעו בממוצע על ידי חברות הביטוח הקיימות בשוק.

 

וגם כאן, בשוק הביטוח, כמו בכל שוק אחר – הלקוחות מרוויחים מליבוי התחרות. עם כניסתן של שלוש המתחרות החדשות לשוק ביטוחי הרכב (הן חברה ליברה ביטוח, חברת WeSure, וחברת אולברייט ביטוח), צצו מוצרי ביטוח רבים ושונים, המותאמים לצרכנים באופן אישי ומאפשרים מוצרי ביטוח במחירים מופחתים.

 

בנוסף לבניית סלי מוצרים חדשים המותאמים לצרכן במחירים מופחתים – יש עוד שינוי גדול במפת חברות הביטוח המציעות ביטוחים במחירים נמוכים, והוא כמובן חברות הביטוח הדיגיטליות. חברות דיגיטליות הן חברות המציעות שירות מקוון בלבד – בלי שטחי נדל"ן לטובת סניפים, בלי צוותי שירות לקוחות פנים אל פנים, ובלי הוצאות על חשמל, ארנונה, וכדומה. חברות דיגיטליות – דוגמת פפר, הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל, ושלוש חברות הביטוח המדוברות, מציעות שירותים מקוונים – כולל מענה אנושי ומאגר מידע אוטומטי נרחב, במהירות וביעילות – וחוסכים סכומים ניכרים על תפעול המערכים בכל חודש. חלק מהחיסכון, כמובן, מתגלגל אל הצרכן בצורת מוצרי ביטוח זולים יותר.

 

חשוב לזכור שישנן דרכים נוספות להוזיל את עלויות הביטוח. הגישה המקובלת היא שככל שהסיכון לתאונה יורד – כך הפרמיה המשולמת נמוכה יותר. בהתאם, נהגים שבוחרים להתקין במכוניתם הפרטית מערכת המתריעה מפני תאונה אפשרית, זכאיים להוזלה משמעותית בביטוח החובה. שיעור ההוזלה יכול להגיע עד ל-20%, ועל פי תקנה 151 של משרד התחבורה, נהגים שמתקינים את המערכת מקבלים הנחה נוספת, בסך 1,500 שקלים, על אגרת הרישוי.

 

שלוש החברות החדשות לביטוחי רכב בישראל

במהלך שנת 2018 הוקמו, כאמור, שלוש חברות חדשות המספקות מוצרי ביטוח דיגיטלי במחירים מופחתים, אלו הן:

 

ליברה ביטוח

במאי 2018 קיבלה חברת הביטוח ליברה את האישור מטעם רשות ההון, הביטוח והחיסכון, למכירת מוצרי ביטוח באמצעות תפעול דיגיטלי. ליברה מציעה כיום ביטוח רכב, ביטוח דירה וביטוחים לעסק. בתחום ביטוחי הרכב, כאשר תהליך רכישת הביטוח דיגיטלי לחלוטין, מתוך ממשק ניהול ידידותי, מזמין ונוח. הביטוחים מוצעים על פי מספר הנהגים ברכב, גילם ופרטיהם, וניתן לקבל הנחות על הביטוח תחת תנאים שונים, כמו גילאי הילדים (סימן לנהיגה זהירה של ההורים), ועוד.

 

WeSure ביטוח

 חברת הביטוח WeSure  קיבלה את הרישיון שלה ביוני השנה, ועדיין לא ניתן לרכוש ביטוחים מטעמה, אם כי ניראה כי החברה תתחיל את פעילותה עוד בתוך שנת 2018. החברה צפויה להציע ביטוחי רכב וביטוחי דירה, ונבחנת האפשרות להוסיף לסל המוצרים גם ביטוחים עסקיים. גם כאן, אנחנו מצפים לראות תהליך מקוון, ידידותי, נוח ויעיל (וגם מהיר) של הצטרפות ורכישת ביטוח, ומחירים מופחתים שיתאימו למאפייני המבוטחים.

 

אולברייט ביטוח

עדיין לא החלה לפעול בשוק הישראלי, אולם בניהול שלושה מבכירי המנהלים של חברת הביטוח מגדל, חברת הביטוח בדיגיטל צפויה להציע מוצרים יעילים במחירים מופחתים. חברת אולברייט צפויה להתמחות בביטוחי חיים, במתכונת דיגיטלית מלאה.

 

שירביט ביטוח

פועלת זה מספר שנים בשוק וכל הזמן מנסה לחדש ולהביא הצעות ערך חדשות ומעניינות ללקוחות שלה. מאפשרת כיום קבלת שירות טלפוני ודיגיטלי של מוצרי ביטוח לרכב עם הרחבות ייחודיות במחירים מאוד נוחים. מעבר לשירות לקוחות אנושי 24 שעות ביממה קיימים מרכזי שירות אישי פיזיים גם בנתניה, חיפה, אשדוד וירושלים.

 

חברות הביטוח הישיר

בנוסף לחברות הדיגיטליות, חברות ביטוח ישיר מציעות גם הן שירות לקוחות נטול סניפים מאויישים, בתצורה טלפונית. בישראל שתי חברות ביטוח ישיר – הן "ביטוח ישיר" (מבית איי. די. איי חברה לביטוח) וחברת "תשעה מיליון". שתי החברות מציעות שלל מוצרי ביטוח בהצעה דיגיטלית היישר מאתר האינטרנט, כמו גם בשירות טלפוני. מחירי הביטוח הישיר, המכונה ישיר מפאת שאינו מוצע למכירה דרך סוכנים – נמוכים בדרך כלל ביחס למחירי ביטוחי הרכב דרך חברות הביטוח הפועלות באמצעות סוכנים (ומממנות אותם).

 

חברות ביטוח באמצעות סוכנים

מספר לא קטן של חברות ביטוח "מסורתיות" פועלות בשוק ביטוחי הרכב בישראל, ומציעות מוצרי ביטוח שונים, בהתאמה כזו או אחרת למבוטחים (למשל: מין הנהג, מספר נהגים ברכב, וותק בנהיגה ותביעות קודמות, וכמובן – קיום מערכות התראה ובטיחות המקנה הוזלה משמעותית במחיר ביטוח הרכב על פי חוק.

חברות אלה, כמו גם חברות הביטוח הישיר, מדורגות באתר רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בדירוג "מדד השירות" (מדד השירות עבור ביטוח רכב ומדד השירות עבור ביטוח צד ג' ומקיף מוצגים בנפרד), משש השירות מדרג את החברות על פי אחוז התביעות שאושרו ושולמו; שביעות הרצון של לקוחות החברה מן הטיפול בתביעותיהם; וכמות התלונות שהוגשו מטעם הציבור כנגד החברה. הנה לפניכם עשרת החברות המספקות ביטוח רכב בסדר יורד על פי מדד השירות – כולל תמחור ההצעה לביטוח חובה בלבד, לרכב פרטי עם נהג יחיד בן 40:

 

AIG – מדד השירות בביטוח רכב 83, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,695 ש"ח

כלל – מדד השירות בביטוח רכב 81, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,542 ש"ח

שירביט – מדד השירות בביטוח רכב 78, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,486 ש"ח

שומרה – מדד השירות בביטוח רכב 78, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,455 ש"ח

הראל – מדד השירות בביטוח רכב 76, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,464 ש"ח

מנורה – מדד השירות בביטוח רכב 75, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,429 ש"ח

הפניקס – מדד השירות בביטוח רכב 74, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,711 ש"ח

ביטוח חקלאי – מדד השירות בביטוח רכב 74, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,369 ש"ח

שלמה – מדד השירות בביטוח רכב 73, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,371 ש"ח

הכשרה – מדד השירות בביטוח רכב 72, הצעת מחיר לביטוח רכב חובה: 1,556 ₪

 

על פי דירוג לפי מחיר הביטוח, באותם הפרטים, מציעה חברת הביטוח הדיגיטלי WeSure  ביטוח רכב חובה בעלות 1,124 ₪ – אולם כאמור, החברה טרם החלה למכור פוליסות – ועדיין אין לה מדד שירות.

 

שווה לברר ולהשוות!

עם מועד פקיעת ביטוח הרכב שלכם, קל להשוות ולרכוש ביטוח רכב בתנאים טובים יותר ובמחיר נמוך יותר מחברת הביטוח המציעה ביטוח מתאים יותר לכם (ואם אפשר, כזו בעלת מדד שירות גבוה). ההשוואה בין המחירים והתנאים של חברות הביטוח היא פשוטה – ותאפשר לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם, מבלי לבזבז זמן יקר על בירור פרטי חברות הביטוח השונות.

 

זכאות להוזלה בביטוח הרכב תלויה במספר גורמים, כמו גובה התשלום הנוכחי שלך. מעל 83,223 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להוזלת ביטוח הרכב, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להוזלת ביטוח הרכב על ידי בחירת סכום הביטוח השנתי שלך:

 

 

הוזלת ביטוח הרכב
בידקו זכאות להוזלת ביטוח הרכב
מה סכום הביטוח השנתי שלך?