שימור הקסם הטבורי מהווה הביטוח הטוב ביותר עבור עתיד ילדיך

עודכן 6 מרץ, 2019

אם היו אומרים לך שבזמן ההיריון יש בגוף שלך חומר שנחשב לפלא רפואי – לא היית רוצה לשמור אותו, שיעמוד לרשותך בכל זמן או מצב שבו תזדקקי לו? כי היום זה לא חלום ולא אגדה! היום, בזמן הלידה, את יכולה ורשאית לבקש מהצוות הרפואי לאסוף עבורך את הדם הטבורי ולשמור אותו למשך עשרות שנים. הדם הטבורי מלא בתאי גזע שאפשר לעשות בהם שימוש רחב ומרתק בעולם הרפואה ובעיקר – להיעזר בהם כדי להילחם במחלות ולסייע בהחלמה ממצבים קשים. זה שלך וזה קיים – ואת יכולה באופן מאוד קל לשמור על זה עבור תינוקך!

 

הרפואה שמאחורי הקסם הטבורי

הדם הטבורי נמצא בשליה ובחבל הטבור בכל מהלך ההריון. התפקיד של הדם הטבורי הוא להעביר מהאם לעובר את החמצן והמזון לכל אורך ההריון. מה שהופך את הדם הטבורי לכל כך חשוב הוא העובדה שהוא מכיל תאי גזע (Stem Cells). אלו הם אבני היסוד של כל התאים בגוף ומהם מתפתחים האברים השונים והרקמות בגוף כגון תאי עצב, תאי עור, מערכת החיסון ועוד. היתרון הרפואי שהם יכולים לעזור בטיפול במחלות תורשתיות, חיסוניות וסרטן. אחוזי ההצלחה בטיפולים המבוססים על תאי גזע שנאספו מהדם הטבורי נחשבים למשמעותיים מאוד ולעיתים אף מצליחים היכן שטיפולים אחרים כשלו.

 

זכאות להחזר כספי מקופות החולים לשימור דם טבורי תלוי במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתם שייכים. מעל 32,401 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להחזר כספי לשימור דם טבורי, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

 ניתן להריץ בדיקת זכאות להחזר כספי מקופות החולים לשימור דם טבורי על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

שימור דם טבורי ואחוזי ההצלחה
אחוזי ההצלחה בטיפולים המבוססים על תאי גזע שנאספו מהדם הטבורי נחשבים לגבוהים מאד

 

יש לך את היכולת לבטח את התינוק שלך!

תאי הגזע שמופקים מחבל הטבור של התינוק שנולד מכילים את המטען הגנטי שמתאים לו ב- 100% כך שהוא אישית יוכל להיעזר בהם בכל שלב בחיים שלו במידה ומתגלים מחלה או מצב רפואי אחר. יחד עם זאת, במידה גבוהה מאד של התאמה ייתכן שגם בני המשפחה מקרבה ראשונה שלו יוכלו להסתייע בתאי גזע אלה, כך שבעצם, כאשר את מחליטה לשמר את הדם הטבורי של העובר שלך – את בעצם רוכשת פוליסת ביטוח שעשויה להגן על כל בני המשפחה שלך וגם עליך, במשך עשרות שנים קדימה. כבר לא מדובר בניסויים או מחקרים אלא בנושא רפואי ודאי שיש לו ביקוש הולך וגובר בשנים האחרונות, שכן לא מעט אנשים, גברים ונשים כאחד – מבינים את החשיבות והמשמעויות של שימור דם טבורי ואת הסיוע העצום שהוא יכול להביא.

 

שימור דם טבורי – איך עושים את זה?

את ההחלטה על איסוף ושימור דם טבורי צריך לקבל לפני הלידה. מדובר על חלון הזדמנויות קצר וחד פעמי ולכן חשוב שתקבלי את המידע לפני הלידה ולא תאחרי את המועד לרכוש את הערכה ולהביא אותה איתך בזמן הלידה. הצוות בחדר הלידה יאסוף את הדם הטבורי ויעביר לשימור על פי הבחירה שלך. שימור דם טבורי חייב להיות בתנאים מסוימים ומבוקרים וחייב להתבצע רישום מדויק ומסודר על מנת שבמקרה ומתעורר הצורך – תהיה גישה מהירה לתאי הגזע ואפשר יהיה לעשות בהם שימוש. חשוב מאד שתשימי לב לאופן השימור שמוצעים לך ושתדעי איך ואל מי לפנות במידה ואת מעוניינת לברר פרטים או לקבל כל מידע נוסף אודות הדם הטבורי השמור לך ולבני המשפחה שלך.

 

שימור דם טבורי וקבלת ההחלטה
ההחלטה צריכה להתקבל טרם מועד הלידה

 

אז מה עושים עכשיו?

כחלק מההכנות שלך ללידה עליך ליצור קשר עם חברה המציעה שירותי שימור של הדם הטבורי. תסופק לך ערכה שאותה תצטרכי לצרף לשאר הציוד והחפצים שתקחי איתך לחדר הלידה. עליך ליידע את צוות המיילדים בדבר הרצון שלך לאסוף את הדם הטבורי ולכן חשוב שהערכה תהיה מוכנה בהישג יד בכל רגע. הצוות בחדר הלידה יידע מה לעשות ואיך לבצע את האיסוף ואת תוכלי להיות שקטה ובטוחה שאת גם דואגת לטווח הארוך לתינוק שזה עתה נולד ולגם לך ולשאר בני המשפחה. כשהבריאות של כולכם בידיים שלך – אין ספק שתעשי את כל מה שאת יכולה כדי להגן עליכם!

 

זכאות להחזר כספי מקופות החולים לשימור דם טבורי תלוי במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתם שייכים. מעל 32,401 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להחזר כספי לשימור דם טבורי, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

 ניתן להריץ בדיקת זכאות להחזר כספי מקופות החולים לשימור דם טבורי על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

התאמה לשימור דם טבורי
עינת מילר
האם אתם מתאימים לשימור דם טבורי?
מה גילך?