מהפכה טכנולוגית במכשירי השמיעה קובעת - ירידה בשמיעה איננה גזירת גורל

עודכן 12 מרץ, 2019

לא רק שהמכשירים מתוחכמים, טובים ונותנים מענה מושלם – הם גם זעירים, אלגנטיים ובקושי ניתן להבחין בהם. עם כל כך הרבה יתרונות באמת שלא צריך ולא כדאי להשלים עם שמיעה לקויה

ירידה בשמיעה איננה גזירת גורל. בין אם הירידה קלה או חמורה – כיום ישנם פתרונות שמתאימים כמעט לכל מצב או מקרה ואין צורך להתפשר. הטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת כל הזמן ומכשירי השמיעה הופכים לטובים יותר, מתוחכמים יותר ומותאמים לאורח החיים המודרני. מדוע בעצם לשמוע לא טוב אם אפשר אחרת? לא רק שהמכשירים מתוחכמים, טובים ונותנים מענה מושלם – הם גם זעירים, אלגנטיים ובקושי ניתן להבחין בהם. עם כל כך הרבה יתרונות באמת שלא צריך ולא כדאי להשלים עם שמיעה לקויה כשהטכנולוגיה כבר נמצאת ועומדת לרשותם של כבדי השמיעה, הם יכולים לגלות עולם חדש וליהנות משמיעה טובה הרבה יותר.

 

התאמה לפתרון מכשיר שמיעה תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתם מתאימים. מעל 29,457 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

 ניתן להריץ בדיקת התאמה לפתרון מכשיר שמיעה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

תהליך התאמת מכשירי שמיעה

לא מומלץ לבחור מכשיר שמיעה לבד. מדובר בתהליך מקצועי המלווה על ידי קלינאי תקשורת שיש לו ידע וניסיון בעולם השמיעה וגם במכשירי השמיעה. התאמתם האישית של מכשירי שמיעה שונה עבור כל אדם ולכל סוג של לקות שמיעה. תהליך נכון כולל  ליווי של מספר מפגשים כדי להגיע להתאמה אופטימלית. בהמשך הדרך, לאחר התאמת המכשיר, חשוב לקבל שירות מתאים בכל הקשור לתפעול, לניקוי, לרכישת סוללות חדשות או למעקב שמיעתי וכיוון תקופתיים. מימוש האחריות מטעם יבואן המכשיר הוא גם נושא חשוב שיש לתת עליו את הדעת. מכאן שיש חשיבות רבה מאד לבחירה נבונה ומושכלת של המכון שדרכו מבוצע התהליך. ישנה משמעות גדולה מאד ליחס אישי, לתחושה הנוחה ולקשר שנוצר עם הצוות המטפל

 

 

כיצד בוחרים מכשירי שמיעה?

ישנם כמה וכמה סוגים של מכשירי שמיעה המיוצרים על ידי חברות שונות, מבוססים על טכנולוגיות כאלה ואחרות, או מתאימים למצבים מסוימים. רק איש מקצוע מתחום האודיולוגיה יידע בדיוק כיצד להתאים את המכשיר למבנה האוזן, לגודל שלה, לדרגת לקות השמיעה ולסוג הלקות עצמה. כיום ישנם מכשירים הממוקמים בתוך האוזן, מעליה או מאחוריה, חלקם בעלי אוזניה המותאמת אישית למבנה האוזן של כל אחד ואחת, וכן כאלה בעלי פונקציות שונות על פי הצורך ואופן השימוש בהם.

 

הטכנולוגיה החדישה של מכשירי השמיעה

כבר לא צריך להתפשר על שמיעה פחות מטובה מאד וטבעית. בזכות פיתוחים מתקדמים שחלו בעולם מכשירי השמיעה בשנים האחרונות, כמעט כל אדם בעל לקות שמיעה יכול לשמוע טוב מאד. בין החידושים אפשר למנות מנגנוני סינון רעשים מהסביבה, זיהוי והדגשת הדיבור, בחירת תכנית על פי הסביבה שבה נמצאים מנגנונים לזיהוי וסיווג אוטומטי של הסביבה, מערכות מיקרופונים מתקדמות, מנגנונים לשמירה על רמת צליל נוחה, מנגנונים לניטרול פידבקים (ציפצופים) ואפילו מנגנונים לטיפול בתופעת הטנטון למי שסובל מכך. כמו כן השימוש במכשירי שמיעה בעידן הסמארטפון פותח עולם חדש של אפשרויות, לרבות חיבור אלחוטי למכשיר הטלפון הנייד החכם או הטלוויזיה, לחיבור לאינטרנט לבית חכם וכן לשימוש באפליקציות שונות על מנת לשלוט במכשירי השמיעה ולמקסם את השימוש בהם.

 

והנה עוד חידוש ייחודי – מכשירי שמיעה נטענים שאין בהם צורך בשימוש קבוע ויומיומי בסוללות. עם כל כך הרבה יתרונות גם אתם יכולים למצוא את מכשיר השמיעה המתאים לכם ביותר ואין ספק שתגלו עולם שלם וחדש של שמיעה טבעית, טובה ונוחה מאד!

 

 

מכשירי שמיעה לכל הגילאים!

אף אדם, בשום גיל לא חייב להשלים עם שמיעה לקויה. אנו חיים בעולם בו חשיבות גבוהה במיוחד לשימוש בחושים שלנו. איכות החיים יורדת עד מאד במידה ואחד החושים אינו מתפקד במאת האחוזים. ירידה בשמיעה מקשה עלינו את התקשורת עם הסביבה ועם היקרים לנו, גורמת לניתוק, לבידוד, לדיכאון ובגיל המבוגר מעלה משמעותית את הסיכון לירידות קוגניטיביות, למצבים של אלצהיימר ודמנציה וכן מקטינה את הסיכוי לשמור על עצמאות תפקודית בגיל השלישי.

 

מה עושים? תחילתה של הדרך היא בביצוע בדיקת שמיעה. יש חשיבות דרמטית לביצוע מעקב שמיעתי מגיל 50 ומעלה מדי שנה כחלק מהמעקב הרפואי הרוטיני שלנו. תוצאות בדיקת השמיעה יאפשרו למומחים להתאים את הפתרון האופטימלי ביותר לבעיית השמיעה שלנו, בין אם מדובר בלקות שמיעה קלה או חמורה. הפתרונות לליקוי השמיעה הנם רבים ומגוונים וכוללים התאמת מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול, שתלים מעוגני עצם, אביזרי עזר לשמיעה ועוד. כיום אפשר להשיג מכשירי שמיעה שמתאימים לילדים, מכשירים זעירים שממוקמים עמוק בתוך האוזן וכלל לא נראים, מכשירי שמיעה בצבעים שונים וכאלה שכאמור – מתחברים לאמצעים טכנולוגיים אחרים. בהינתן החידושים המשמעותיים בתחום הטכנולוגיה השמיעתית – אל תישארו מאחור וצרו קשר עם מכון שמיעה על מנת לתאם תור לבדיקת שמיעה ובמידת הצורך למצוא את הפתרון שמתאים בדיוק לצרכים שלכם ומיטיב באופן דרמטי  את איכות החיים שלכם.

 

התאמה למכשיר שמיעה תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתם שייכים. מעל 29,457 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

 ניתן להריץ בדיקת התאמה לפתרון מכשיר שמיעה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

פתרון מכשיר שמיעה
עינת מילר
התאמה לפתרון מכשיר שמיעה
בחר את קבוצת גילך לביצוע בדיקה