בדיקת הדם המדויקת והחשובה ביותר בהיריון

עודכן 25 אפריל, 2024

בתוך ההתרגשות והציפייה, ההיריון מביא עמו גם לא מעט בדיקות, בהן בדיקת מי שפיר שמעוררת מתח וחשש בקרב נשים רבות. בדיקת הדם הפשוטה הזו משנה את כללי המשחק לחלוטין ומבטיחה תוצאות מדויקות בלי הסיכונים הנלווים.

בדיקה לא פולשנית

בהשוואה לבדיקות אחרות, בדיקת Panorama היא ללא ספק בדיקה מדויקת הרבה יותר. עם רמת אמינות גבוהה, יכולת לבצע אבחון מוקדם וגם לקבוע את מין העובר – זו אחת החלופות האידאליות לכל אישה מהשבוע ה-9 להריונה. הבשורה המרגיעה: קופות החולים מספקות גם החזר כספי.

 

התאמה לבדיקה לא פולשנית להריון תלויה במספר גורמים. מעל 8,906 כבר ביצעו בדיקת התאמה לבדיקה לא פולשנית להריון, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות. 

ניתן להתחיל בדיקת התאמה לבדיקה לא פולשנית להריון על פי בחירת הקבוצה אליה אתם משתייכים:

 

 

בדיקת דם לא פולשנית

לבדיקות הסקר הקלאסיות והמוכרות, אלה שכל אישה הרה נדרשת לעבור לאורך הדרך, יש חיסרון מובהק -רמת אמינות ירודה. בדיקת הסקר בשליש הראשון להריון בעלת יכולת גילוי תסמונת דאון של 60% בלבד! בדיקות סיסי השליה והמי שפיר הן בדיקות מדוייקות ואמינות אך כרוכות בבדיקה פולשנית בעלת סיכונים לאם ולעובר. בנוסף, הבדיקות האלו שנעשות בשליש השני להריון, גם דורשת זמן רב יחסית לקבלת התשובות.

 

בדיקת Panorama היא ללא ספק מענה מדויק לכל אלה. מעל לכל מדובר בבדיקת דם פשוטה ובטוחה מאוד, שמספקת תוצאות ברמת דיוק של 99%. זוהי ללא ספק אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל את המידע הדרוש על קיומן של תסמונות שונות, לרבות תסמונת דאון, והיא מומלצת על ידי רופאים לצורך קבלת מידע החל מהשבוע התשיעי להיריון.

 

קבלת התוצאה: עד 12 ימי עסקים

היתרון הנוסף של בדיקת Panorama הוא במשך הזמן הדרוש לקבלת התוצאות. בעוד תוצאות בדיקות אחרות (בהן מי שפיר) מתקבלות לאחר כשלושה שבועות, תוצאות בדיקת Panorama מתקבלות בתוך 10 עד 12 ימי עסקים בלבד. זהו בוודאי יתרון משמעותי לנשים שחוששות מפני התוצאות וזוכות לקצר באופן ניכר את זמן ההמתנה עד לקבלת הממצאים.

 

בדיקה מדויקת בטכנולוגיה מתקדמת  

בדיקה זו מבוססת על טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הבדלה בין מקטעי הדנ"א העוברי והאימהי, דבר שאף בדיקה אחרת לא מסוגלת לעשות. עובדה זו גורמת לאחוז תוצאות חיוביות או שליליות כוזבות נמוך במיוחד.

 

בנוסף, בדיקת Panorama מספקת עוד תשובה לשאלה שמעסיקה לא מעט הורים לעתיד בראשית ההיריון: היא מספקת מידע מדויק ביחס למין העובר כבר בשלב מוקדם (אחוז הזיהוי שלה לגבי מין העובר עומד עד היום על 100%), אף כאשר מדובר בתאומים. השילוב בין כל היתרונות הללו בהחלט הופך אותה לבדיקה מוצלחת במיוחד, ונשים רבות בוחרות בה כדי להרגיע את החששות ולקבל תשובות מהירות יותר – בשלב מוקדם הרבה יותר.

 

איך בדיוק מתבצעת הבדיקה?

כאמור, בדיקת Panorama מיועדת לנשים כבר מהשבוע התשיעי להריון, והיא נחשבת לאידאלית עבור הורים שרוצים לבצע סקר גנטי בתחילת ההיריון. ניתן גם לבצע את הבדיקה בהריונות תאומים, בהריונות מתרומת ביצית, ולנשים בתהליך פונדקאות. לצורך הבדיקה תתבקשי להגיע לאחד ממרכזי השירות של מעבדות זר, לבצע דגימת דם ולהמתין לתוצאות שיגיעו בתוך כ-12 ימי עסקים לכל המאוחר.

 

ראש שקט

 

בדיקה מהירה בראש שקט

על פניו נדמה שיש לאורך ההיריון שורה ארוכה של בדיקות שמטרתן להבטיח היריון תקין ועובר בריא. כל אחת מהבדיקות הללו חשובה, אבל כדאי להכיר את הסיכונים ואת המשמעויות הנלוות, את רמת הדיוק ואת הזמן שתידרשי להמתין עד לקבלת התוצאות. בדיקת Panorama היא דרך מצוינת לקבל תשובה מהימנה מאוד בזמן קצר יחסית משלב הריון מוקדם , ולהימנע מסיכונים בבדיקות פולשניות כמו מי שפיר. הבטיחי לעצמך היריון קצת יותר שקט ורגוע, שבו תוכלי להתמקד במה שחשוב באמת – בהכנות לקראת הרגע הגדול והמרגש ביותר.

 

התאמה לבדיקה לא פולשנית להריון תלויה במספר גורמים. מעל 8,906 כבר ביצעו בדיקת התאמה לבדיקה לא פולשנית להריון, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות. 

ניתן להתחיל בדיקת התאמה לבדיקה לא פולשנית להריון על פי בחירת הקבוצה אליה אתם משתייכים:

 

 

התאמה לבדיקת Panorama
עינת מילר
האם אתם מתאימים לבדיקת Panorama?
האם את בהריון?