הפיצוי על רשלנות רפואית בלידה יכול להגיע עד למיליוני שקלים

עודכן 28 מרץ, 2024

כ-50% מתביעות הרשלנות הרפואית המוגשות בישראל הן בנושאי מיילדות וגינקולוגיה. לאלפי ישראלים מגיע פיצוי שיכול להגיע למליוני שקלים בגין נזק שנגרם להם או לבני משפחתם מרשלנות רפואית בלידה.

רשלנות רפואית בהיריון

לרוב, הלידה היא מאורע מרגש ומשמח. אלא שלמרבה הצער, ישנם גם מצבים שבהם התמונה שונה לחלוטין, התוצאות טרגיות והמחיר שמשלמים ההורים כבד מאוד. במקרים אלה חשוב לזהות האם מדובר ברשלנות רפואית והאם מגיע לכם פיצוי על עוגמת הנפש ועל הנזקים הכבדים שנגרמו בעקבות הפגיעה.

 

זכאות לפיצויים מרשלנות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך והאם תינוקך נפגע קשה בלידה. מעל 19,654 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות לקבלת פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות לפיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

דוגמאות לרשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית במהלך הלידה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים, ובנקודות זמן שונות – טרם הלידה, במהלך הלידה עצמה ואף במהלך הטיפול שניתן לאם ולתינוק לאחר הלידה. בין הדוגמאות המרכזיות אפשר למנות, למשל, שימוש בציוד שאיננו מתאים לקידום הלידה, קריאת המוניטור שגויה אשר בגינה לא זוהתה מצוקה עוברית, או החדרת כמות גדולה מדי של משככי כאבים ומזרזי לידה.

 

בנוסף, בחירה בשיטת יילוד לא נכונה עשויה אף היא להעיד על רשלנות, בפרט במצבים שבהם הוחלט לבצע לידה טבעית על אף שהעובר היה במצוקה ונדרש למעשה ניתוח קיסרי שיכול היה למנוע את הפגיעה. במצבים אחרים עשויה הרשלנות לנבוע מהיעדרו של רופא בכיר בלידה שאיננה מתנהלת כסדרה, או מטיפול לקוי ביילוד לאחר הלידה, טיפול שעלול להוביל לפגיעה חמורה, ואף לפגיעה מוחית.

 

זה יכול לקרות לפני, במהלך או אחרי הלידה

 

לא בוצע ניטור – התינוק נפטר

למרבה הצער, יש לא מעט דוגמאות שמעידות על האופן שבו החלטות שגויות של הצוות הרפואי עלולות להוביל לנזקים חמורים ואף למוות. כך במקרה של אישה אשר רופאה נמנע מניטור של הרחם בשבוע ה-31, וכך פספס למעשה תהליך של היפרדות שיליה, מה שהוביל בסופו של דבר למותו של העובר.

 

במקרה אחר הוערך משקלה של עוברית באופן לקוי טרם הלידה, וכך נולדה תינוקת במשקל של 5.5 ק"ג בלידת ואקום. התינוקת נולדה למעשה עם שיתוק באחת מגפיה משום שהצוות התקשה לחלצה לאחר שכתפיה התקשו לעבור את תעלת הלידה. מאחר והערכת המשקל האחרונה של התינוקת בוצעה יותר משבוע לפני הלידה, הצוות הרפואי לא היה מודע כלל להערכה העדכנית ביותר, מה שמנע את קבלת ההחלטה הנכונה: ניתוח קיסרי.

 

כך תדעי האם זה קרה לך

חשוב לזכור שגם הצוותים הרפואיים מודעים היטב לסיכונים, ובפרט הם חוששים מפני תביעות רשלנות רפואית. כדי לנסות ולהסתיר את ההחלטות השגויות ואת הפעולות שביצעו, הם עלולים לנקוט בצעדים שונים ומשונים, ומומלץ להכיר אותם. למשל, כאשר המלווה של היולדת נדרש לצאת מהחדר או כאשר מוזמנים אל החדר רופאים רבים, ייתכן כי נעשים ניסיונות להסתיר עדויות או לטייח רשלנות רפואית.

 

בנוסף, אם הרופא מסרב להשיב לשאלות מסוימות או מתקשה לספק תשובות, וכן במצבים שבהם מתבצעות בדיקות רבות לאחר הלידה, עלול הדבר לשמש תמרור אזהרה. בכל אחד ממצבים אלה חשוב ונכון להתייעץ עם גורם מקצועי שיסייע לכם לנתח את הסיטואציה ולדרוש את הפיצוי המגיע לכם, במידה ואכן מדובר ברשלנות רפואית.

 

תביעות רשלנות רפואית בלידה

התנהגות רשלנית מצד הרופאים איננה תופעה נדירה, והחוק בישראל מעניק להורים את הזכות לתבוע פיצויים כאשר רשלנות אכן מתגלה. אם כן, יולדת אשר נפגעה במהלך הלידה או אשר ילדה תינוק פגוע בשל רשלנות רפואית בלידה, חשוב שתדע שיש לה את הכוח לתבוע פיצויים משמעותיים. תביעות מהסוג הזה ניתן להגיש עד שימלאו לילד 25 שנים, וכמובן מומלץ להקדים ולעשות זאת, שכן הפיצוי הכספי יסייע במידה רבה לשיפור איכות חייו של הילד.

 

זכאות לפיצויים מרשלנות תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך והאם תינוקך נפגע קשה בלידה. מעל 19,654 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות לקבלת פיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות לפיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

זכאות לפיצויים מרשלנות
עינת מילר
בדיקת זכאות לפיצויים מרשלנות רפואית
בחרי את קבוצת גילך