השמועות נכונות: חגיגת האזרחות והדרכון הפורטוגלי קרובה לסיומה אך המחירים בירידה

אורית ברמן
עודכן 18 אפריל, 2024

מסתמנות החמרות בהוצאת אזרחות ודרכון פורטוגלי ובעקבות כך אלפי ישראלים מוציאים אזרחות לפני שההגבלה נכנסת. מי שמחזיק באזרחות ודרכון פורטוגלי יכול להתגורר, ללמוד, לעבוד ולסחור בפורטוגל ובכל מדינה אחרת ששייכת לאיחוד האירופי.

אלפי ישראלים שועטים אל עבר האזרחות והדרכון האירופאי הנכספים לפני שההזדמנות תיסגר על ידי השלטונות. במהלך שנת 2015 הצטרפה פורטוגל לספרד ובחרה לתקן עוולה היסטורית מתקופת גירוש יהודי ספרד ופורטוגל. אלפי ישראלים בעלי היסטוריה משפחתית מאזור פורטוגל, מגלים את היתרונות שבהנפקת אזרחות פורטוגלית, לא רק בשל נתוני המדינה המדהימים, אלא גם בשל שייכותה של פורטוגל לאיחוד האירופי, מה שאומר שמי שמחזיק באזרחות פורטוגלית יכול להתגורר, ללמוד, לעבוד ולסחור בכל מדינה אחרת ששייכת לאיחוד האירופי.

 

מעל 43,223 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית, ניתן להריץ בדיקת התאמה ראשונית להנפקת אזרחות פורטוגלית:

 

למידע נוסף השאירו פרטים

 

 

חשוב לציין שהדרך הכי טובה לבדוק אם מגיעה לכם אזרחות אירופאית היא שחברה המתמחה בתחום תערוך עבורכם את הבדיקה – רצוי כזו שיש לה מחלקה גנאלוגית – גם כדי למנוע טעויות שיפגעו בטיפול בבקשה או בתוצאות הבדיקה, וגם כדי לזרז תהליכים בירוקרטיים בהוכחת הזכאות בהמשך.

 

אזרחות פורטוגלית – כל היתרונות של אזרחות אירופאית, בקלות

חלק ממדינות אירופה חתומות על הסכם וחברות באיחוד האירופי, מה שאומר שאזרחים של מדינה אחת שהיא חברה באיחוד האירופי, הם בעלי זכויות (לרבות מגורים, לימודים – לעיתים ללא תשלום כלל, ועבודה) בכל מדינה אחרת שהיא חברה באיחוד. מדינות שהן חברות באיחוד האירופי למשל, הן איטליה, הולנד, צרפת, גרמניה, שוודיה, פינלנד, פולין, צ'כיה, רומניה, ועוד רבות. גם ספרד ופורטוגל הן חברות באיחוד האירופי, מאז שנת 1986. מעניין אולי להזכיר, כי הממלכה המאוחדת (אנגליה), שהייתה חברה באיחוד האירופי מאז 1973, פרשה ממנו לאחרונה בתהליך שמכונה ה"ברקזיט".

 

בשנים האחרונות חל שינוי בגישה של ממשלת פורטוגל להנפקת אזרחות ודרכון פורטוגלי, בעיקר עבור ישראלים שהם צאצאים של יהודים פורטוגלים שהיו אזרחי המדינה בתקופת גירוש ספרד ופורטוגל.

 

דרכון פורטוגלי
בשנים האחרונות חל שינוי בגישת פורטוגל להנפקת דרכון פורטוגלי, או אזרחות פורטוגלית, בעיקר עבור ישראלים שהם צאצאים של יהודים פורטוגלים שגורשו מהמדינה בתקופת גירוש יהודי ספרד ופורטוגל. זו הזדמנות להנפיק אזרחות ודרכון פורטוגלי בהליך מזורז ופשוט, וליהנות מאזרחות אירופאית לכל דבר ועניין

 

היתרונות של אזרחות פורטוגלית (או דרכון פורטוגלי), הם רבים. פורטוגל היא מדינה אירופאית יפהפייה ומתפתחת, בעלת אפשרויות מבטיחות ללימודים, מגורים, ועסקים. אבל מעבר ליתרונות הרבים שבהוצאת אזרחות פורטוגלית, חשוב לזכור כי היתרונות של בעלות על אזרחות ודרכון מטעם אחת ממדינות האיחוד האירופי הם רבים – בעלי אזרחות ודרכון פורטוגלי רשאים להיכנס לכל מדינות האיחוד ללא ויזה, כמו גם לגור בהן וללמוד בהן. במדינות רבות באיחוד האירופי לימודים אקדמיים ניתנים לאזרחי האיחוד האירופי במחירים מופחתים או בחינם. בעלי אזרחות ודרכון מטעם כל אחת ממדינות האיחוד האירופי רשאים להיכנס לארצות הברית ללא הוצאת ויזה, ומאפשר כניסה למדינות שהכניסה אליהן לבעלי דרכון ישראלי בלבד אינה מותרת. כאמור, כאזרחים של פורטוגל, ניתן להתגורר, לעבוד באופן קבוע או לנהל עסקים עצמאיים, לרכוש ולסחור בנדל"ן או לטייל ללא הגבלה – בפורטוגל ובכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, כמו גם בשאר העולם כבעלי אזרחות אירופאית.

 

איך מנפיקים אזרחות פורטוגלית?

נראה כי הדרך להנפקת אזרחות פורטוגלית היא קצרה וקלה היום יותר מאי פעם. בזכות התיקון החדש לחוק (מאז ינואר 2015), המאפשר לצאצאי אנוסי ומגורשי ספרד ופורטוגל להנפיק אזרחות פורטוגלית בהליך מקוצר, ישראלים ויהודים רבים בארץ ובעולם, זכאים לאזרחות ולדרכון פורטוגלי מטעם המדינה. ניתן להחזיק באזרחות הפורטוגלית לצד כל אזרחות נוספת שיש לכם, ללא הגבלה.

 

מי שיכול להוכיח שהוא צאצא למשפחה שהייתה חלק ממגורשי ספרד ופורטוגל, זכאי להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית. מכיוון שהוכחת הקשר המשפחתי מתבררת כבעייתית לא פעם, די להוכיח קשר קלוש לאזור, כמו שם משפחה מזרחי שמקורותיו בספרד, או קשר לאחת מהמדינות אליהן היגרו היהודים לאחר הגירוש, ביניהן מרוקו, לבנון, אלג'יר, מצרים, לוב, יוון ולעיתים אפילו מקהילות ספרדיות במדינות מזרח אירופה.

 

 פורטוגל אינה דורשת נוכחות פיזית של מבקש האזרחות בעת הנפקתה – כל מבקש אזרחות ודרכון פורטוגלי יכול לעבור את הליך ההנפקה של האזרחות והדרכון מבלי לנסוע לפורטוגל. המדינה אף אינה מבקשת הוכחת שליטה בשפה הפורטוגזית כך שהדרישות לקבלת הדרכון מבוססות בעיקר על השורשים המשפחתיים.

 

התהליך להנפקת אזרחות פורטוגלית מתחיל בקבלת אישור עקרוני מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, שתבחן את הקשר הנטען בין מבקש האזרחות ליהדות פורטוגל. לאחר קבלת אותו אישור עקרוני, ממתינים לקבלת אישור רשמי מהקהילה היהודית. לאחר מכן, מוגשת הבקשה לממשלת פורטוגל, לקבלת תעודת לידה. לאחר קבלת תעודת לידה פורטוגלית – ניתן להנפיק אזרחות ודרכון פורטוגלי בשגרירות פורטוגל בישראל.

 

הנפקת אזרחות פורטוגלית – בקשו ליווי מקצועי, לתהליך פשוט ונוח

בעלי מקצוע רבים, עורכי דין ומומחים בהנפקת אזרחות פורטוגלית, מציעים ליווי מקצועי בתהליך ההנפקה של אזרחות פורטוגלית, כולל ניהול תהליך איסוף המסמכים הנדרשים והגשת הבקשות לרשויות השונות בפורטוגל. חלק מנותני השירות מציעים בדיקה ראשונית מהימנה לזכאותכם לאזרחות פורטוגלית, וחלק מציעים התקדמות בתשלומים בהתאם להתקדמות בקבלת האזרחות. הבחירה בליווי מקצועי בתהליך בחינת הזכאות והגשת הבקשות לאזרחות פורטוגלית מקצרת, מקלה, ומגדילה את סיכויי ההצלחה של ההליך שלכם, וכל זאת, בעלויות לא גבוהות. מומלץ לבחור בליווי מקצועי בתהליך, שיסייע באיסוף המסמכים המתאימים ובהוכחת הקשר שלכם ליהדות פורטוגל של לפני גירוש יהודי המדינה, ויבטיח קבלת דרכון פורטוגלי, על כל ההטבות, האפשרויות והדלתות שייפתחו בפניכם כאזרחי מדינת האיחוד האירופי.

 

זכאות לדרכון פורטוגלי
עינת מילר
האם אתה זכאי לדרכון פורטוגלי?
בחר את קבוצת גילך לבדיקה