פתרון חכם לתקופת המשבר: אלפי ישראלים בני 60+ גילו את הלוואת המשכנתא ההפוכה

עודכן 25 אפריל, 2024

אלפי ישראלים בעלי נכס מעל גיל 60 גילו שיטה לעשות "כסף גדול" ממש עכשיו – המשכנתא ההפוכה. האופציה לשעבד לבנק (או לגוף פיננסי אחר) את הנכס ולקבל מנגד הלוואה. היתרון הגדול? מדובר בהלוואה לכל מטרה שאינה מוגבלת בזמן ולא צריך להחזיר אותה בהחזרים חודשיים שוטפים

מחזור משכנתא למימוש מידי הוא פתרון מצוין

הלהיט הגדול החדש בקרב הפנסיונרים במשבר הנוכחי הוא המשכנתא ההפוכה. משכנתא ניתנת בד"כ כשרוכשים דירה, כאשר אנחנו עוד צעירים. אך קיימת משכנתא מסוג אחר שנקראת משכנתא הפוכה, שכבר קיים נכס ומשעבדים אותו לבנק או לגוף פיננסי אחר לטובת משכנתא. המשכנתא ההפוכה מאפשרת לבני 60 פלוס ליהנות ממקור הכנסה מיידי, לעבור את תקופת המשבר בקלות ואף להגשים תוכניות וחלומות שלא הצליחו עד היום כמו עזרה לילדים, רכישת דירה, טיולים, עזרה כלכלית ועוד.

המשכנתא ההפוכה היא הפתרון החדש והזמין לבעלי נכסים בתקופת זו ולא כדאי לפספס את ההזדמנות. במיוחד בתקופה של משבר בה רבים מבני הגיל השלישי מנצלים אותו לקבלת מימון, ליצירת הכנסה מיידית וליציאה מהמשבר כבר היום.

 

אז מהי משכנתא הפוכה?

הרעיון הוא מאוד פשוט – משכנתא רגילה הינה הלוואה הנלקחת לצורך קניית נכס ומוחזרת בפריסה לתשלומים, לרוב על פני שנים רבות, על ידי הלווה ובתוספת ריביות בהתאם למסלולי ההלוואה הנבחרים.

משכנתא הפוכה לעומת זאת, או בשמה הנוסף – משכנתא פנסיונית, ניתנת לבעל הנכס בעבור הנכס הנמצא כבר ברשותו ובבעלותו המלאה. בעל הנכס בעצם בוחר לשעבד את ביתו לפי אחוז מסוים משווי הבית ובתמורה, מקבל בעל הנכס את סכום ההלוואה כולו, או לחלופין אף קיצבה חודשית. בניגוד למשכנתא רגילה, הלוואה זו אינה מוגבלת בזמן ואין צורך להחזירה בהחזרים קבועים שוטפים!

ההלוואה המתקבלת ניתנת לפירעון בכל עת וללא קנס, אך לרוב, החזר המשכנתא הינו פשוט באמצעות מכירת הנכס בעתיד. לשם קבלת ההלוואה בעל הנכס משעבד אותו לבנק או לחלופין לגופים פיננסיים אחרים (כדוגמת חברות ביטוח). בכך, יכולים בעלי נכס לאחר פרישה, להשתמש בביתם כמקור הכנסה, כתוספת לפנסיה וזאת תוך שהבית נשאר בבעלותם!

 

למה ולמי נועדה המשכנתא ההפוכה?

הלוואה מסוג זה הינה דרך מקובלת מאד, המיועדת לבעלי נכס המעוניינים במימון או במקור הכנסה נוסף ומיידי. לרוב, משכנתא הפוכה נלקחת על ידי בני 60+, המעוניינים ליהנות מהכסף אותו השקיעו בנכס בלי כאב ראש מיותר, מתוך הבנה כי זוהי ההזדמנות לעשות, לחוות ולהגשים את מה שלא יכלו בעבר וייתכן שלא יזדמן להם בהמשך.

רבים מאלו המבקשים לקחת משכנתא הפוכה מנצלים את ההכנסה לטובת חופשת החלומות לה חיכו שנים, הגשמת חלומות וחוויות שלא היו בהישג ידם, הנאה מרווחה כלכלית וניצולה לשדרוג איכות החיים, סגירת הלוואות והתחייבויות קודמות, סיוע לילדים ושדרוג חייהם ועוד.

כי אם לא עכשיו אימתי?!

 

איך לוקחים משכנתא הפוכה?

מדובר בתהליך מאוד פשוט – ההלוואה ניתנת לרוב על פי 2 גורמים בלבד: גילו של מקבל המשכנתא והשווי של הנכס.

נדגיש כי טרם לקיחת משכנתא הפוכה, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע, לקבל ממנו את מלוא המידע הרלוונטי ולהבין בעזרתו את כלל ההשלכות של הלוואה זו.

 

התאמה לקבלת משכנתא הפוכה תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 14,554 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה לקבלת משכנתא הפוכה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להריץ בדיקת התאמה להלוואת משכנתא הפוכה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

הלוואת משכנתא הפוכה
עינת מילר
האם אתם מתאימים להלוואת משכנתא הפוכה?
בחרו את קבוצת גילכם: