תשואות שיא: קרנות ההשתלמות הניבו תשואות גבוהות למשקיעים ואלפי ישראלים מגלים איך ליהנות מכך

עודכן 6 ינואר, 2021

קרנות ההשתלמות התאוששו במהירות ולקראת סוף 2020 רשמו תשואות שיא של השנה האחרונה. אלפי ישראלים גילו שבחירה נכונה של מסלול ההשקעה מאפשרת ליהנות מהרווחים, ליהנות מהרווחים, בלי אותיות קטנות, בלי תהליך בירוקרטי מסובך ובלי אבדן זכויות.

התשואות בקרנות ההשתלמות היו תנודתיות מהרגיל בשנת 2020. זוהי לא הפתעה גדולה, אלא תוצאה של מגפת הקורונה והשפעותיה על שוק ההון. עם זאת, ברבעון השלישי של השנה המגמה נרשמה תשואה ממוצעת של כ-3.6%. למעשה, מבחינת הביצועים של קרנות ההשתלמות בתקופה של 12 חודשים רצופים, אין ספק כי המגמה חיובית וקרנות רבות הניבו תשואות גבוהות.

קרן השתלמות היא ממוצרי החיסכון הפופולאריים בישראל. אבל חשוב לדעת כי מי שלא בוחר את מסלול קרן ההשתלמות שלו בתשומת לב מאבד אלפי שקלים לאורך חיי הקרן. אלפי ישראלים הבינו שהם יכולים לקבל תשואות גבוהות הרבה יותר על קרן ההשתלמות שלהם וביצעו בדיקה קצרה שהתאימה להם מסלול קרן השתלמות עם תשואות גבוהות יותר. אל תפספסו את ההזדמנות לקבל ייעוץ לגבי מסלול קרן השתלמות עם תשואות גבוהות כבר בתחילת השנה.

 

התאמה למסלול קרן השתלמות עם תשואות גבוהות תלויה במספר גורמים, כמו ותק קרן ההשתלמות. מעל 31,317 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת התאמה למסלול קרן השתלמות עם תשואות גבוהות על ידי בחירת מספר השנים שיש לך קרן השתלמות:

 

תשואות גבוהות ב-2020
ברבעון השלישי של השנה המגמה נרשמה תשואה ממוצעת של 3.6%

 

למה כדאי להמשיך ולהשקיע בקרנות ההשתלמות?

קרן השתלמות היא מוצר השקעה מיוחד במינו. היא מתאימה לטווח הארוך, לחיסכון לקראת הפרישה, ומשום כך היא מעניקה יתרונות המאפיינים מוצרי השקעה אחרים כמו קופות הגמל וביטוחי המנהלים. עם זאת, בהשוואה למוצרי השקעה אלה, קרן השתלמות נעשית נזילה לאחר שש שנים בלבד, וכך ניתן לפדות את הכספים ללא קנסות.

 

אלא שמעבר להטבות המס ולנזילות שהיא מציעה, קרן השתלמות אמורה להניב תשואה, ובאופן אידאלי תהיה זו תשואה גבוהה למדי. לכן חשוב לבחור בקפידה את מסלול ההשקעה ואת בית ההשקעות שבו תנוהל הקרן.

 

קרן השתלמות – מבחן הביצועים

כדי לבחור קרן השתלמות שתניב תשואות גבוהות מומלץ לבחון את הביצועים שלה לאורך זמן. באופן טבעי, ככל שלאורך זמן ניתן לזהות ביצועים גבוהים יותר, הרי שמדובר בקרן אטרקטיבית המנוהלת היטב, גם כאשר השוק תנודתי. במילים אחרות, לצד ביצועים מצוינים בתקופה חיובית שבה הקרנות ממילא במגמת עליה, יש לבחון את מנהל ההשקעות של הקרן בתקופות מאתגרות יותר, למשל בתקופת הקורונה והמשבר העולמי שהגיע בעקבותיה.

 

לצד בחינת ביצועי העבר כדאי לבחון מדדים שונים. למשל, כאשר הגוף המוסדי מפוזר על פני מניות רבות יותר, בפרט קטנות ובינונית, כך הוא יציב יותר גם כאשר השוק בירידה. פיזור רחב מאפשר גם יכולת מימוש גבוהה הרבה יותר, וזהו יתרון משמעותי.

 

 

ייעוץ מקצועי לבחירת מסלול השקעה

מבחן התשואות הוא אמנם המבחן החשוב בבחירת קרן השתלמות, אך כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע המוסמכים לפני הבחירה במסלול כזה או אחר. בפגישת ייעוץ עם גורם מוסמך ובעל רישיון תוכלו לבחון את מסלולי ההשקעה השונים בהתאם לצרכים ולהעדפות הסיכון שלכם. זו הדרך הטובה ביותר לבחור באפיק הנכון עבורכם וליהנות מתשואות גבוהות לאורך זמן.

 

התאמה למסלול קרן השתלמות עם תשואות גבוהות תלויה במספר גורמים, כמו ותק קרן ההשתלמות. מעל 31,317 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת התאמה למסלול קרן השתלמות עם תשואות גבוהות על ידי בחירת מספר השנים שיש לך קרן השתלמות:

 

 

עינת מילר
בדוק זכאות להוזלת דמי הניהול
כמה שנים ברשותך קרן השתלמות