אחרי המגפה: הסתערות על סדנת הגמילה מעישון ששגעה את עולם – מפסיקים לעשן תוך 6 שעות!

עודכן 23 אפריל, 2024

התרגלתם לסיגריה הראשונה של הבוקר, לזו שמשלימה את כוס היין בערב או להפסקות הסיגריה במשרד. בא לכם להפסיק אבל אתם חוששים שתעלו במשקל – או שיהיה לכם הרבה יותר מאתגר באירועים חברתיים. עכשיו, כשמגיפת הקורונה מאחורינו, ישראלים רבים מבינים שהגיע הזמן לתפוס שליטה על החיים ולהפסיק לעשן. הם עושים את זה בקלות באמצעות השיטה הייחודית של אלן קאר, וזה לוקח 6 שעות בדיוק.

איך אפשר להפסיק לעשן באמת

המטרה: להשתחרר משליטת הסיגריות

מעשנים רבים מאמינים כי ברוב המקרים עישון סיגריות הוא הרגל שקשה מאוד להיגמל ממנו. למרות הריח וההשפעות הבריאותיות שלה, הסיגריה היא זו ששולטת וגם מי שניסה להשתחרר מהשליטה זו מצא את עצמו שוב עם סיגריה ביד לצד הקפה או הבירה. למרות שכל מעשן יודע שעדיף לו להיות לא-מעשן אם יצליח בכך, לרוב הוא מרגיש שיש לסיגריה יתרונות, שחסרונם ימשוך אותו בחזרה אליה במהירות, כמו האמונה שסיגריה מפיגה שעמום ולחץ, תורמת לריכוז והנאה ומהווה משענת ברגעי משבר.

 

התאמה לטיפול בגמילה מעישון תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 68,838 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להתאמה לטיפול בגמילה מעישון, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להריץ בדיקת התאמה לגמילה מעישון על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

אם כן, הסיבה האמיתית לכישלון נסיונות הגמילה של המעשנים היא אחת ויחידה: הם לא מטפלים במה שגורם להם לעשן מלכתחילה. הם מעשנים מסיבות כאלה ואחרות, למרות ההבנה שמדובר בהרגל מסוכן שמותיר ריחות מרים שנדבקים לבגדים, ומעדיפים שלא להיכנס לעומק הדברים, לנקות את החסמים ולתפוס את הפיקוד על חייהם שלהם. עכשיו רבים מהם בוחרים בדרך חדשה ובריאה הרבה יותר, בלי הסיגריות, ולשיטה של אלן קאר יש בהחלט את הפתרון המתאים. זוהי שיטה שעזרה עד כה למיליוני בני אדם בכל העולם, והיא מתמקדת לא בגמילה מעישון, אלא בגמילה מהרצון לעשן. מעל לכל, היא מחזירה את השליטה לידיים שלכם. עכשיו, כשמגיפת הקורונה מאחורינו, זהו הזמן האידאלי לקחת את המושכות לידיים ולהיפרד מההרגל ומהרצון לעשן.

 

אתם לא נגמלים כי זה לוקח זמן

מעשנים שרוצים להיגמל מעישון חוששים שלא יצליחו לעשות את זה לבד, אבל גם חוששים מהשקעת זמן בסדנאות ארוכות במיוחד. זהו בדיוק היתרון של שיטת אלן קאר, הכוללת סדנה אחת בלבד של כ-6 שעות. בסדנה הזו משתתפים אנשים שהסבירו לעצמם במשך שנים למה הם לא מפסיקים לעשן, עד שנגמלו באמת, לקחו בחזרה את השליטה ויצאו לדרך חדשה, הרבה יותר בריאה.

 

שיעורי ההצלחה של השיטה בהחלט אומרים הכול. יותר מ-50 מיליון מעשנים כבר נעזרו בשיטה ונגמלו מהסיגריות, ובדיעבד גם הם לא מאמינים עד כמה זה פשוט. כך, בלי טיפולים ארוכים ומייגעים ולמרות כל הסיבות הכי טובות להמשיך לעשן, גם המכורים הכבדים משלימים את הסדנה כשאין להם את הרצון להצית סיגריה. הם לא עולים במשקל, הם לא מתגעגעים לסיגריה של הבוקר ויש להם כלים הרבה יותר יעילים להתמודדות עם רגעי המשבר. עם הצלחה כזו קשה מאוד להתווכח.

 

להפסיק לעשן למרות ההרגל

 

אתם לא נגמלים כי זה מרגיע

בין הסיגריה של הבוקר לזו שמגיע בסוף הארוחה יש עוד הרגל אחד שמעשנים רבים מכירים היטב: הם מציתים סיגריה כשהם במתח. אלא שהחיבור בין הסיגריה למצב הנפשי הוא לא חיבור אמיתי, אלא אמונה בלבד. אם הסיגריה הייתה מרגיעה באמת, כל המעשנים היו נהנים מחיים נטולי מתח ודאגה, וזה לא באמת כך. חוץ מזה, נסו להיזכר במשבר האמיתי שנפתר בזכות הסיגריה. כאשר החיבור בין רוגע לסיגריה מתברר כלא נכון, קל מאוד לוותר על חפיסת הסיגריות, לשלוט בסיטואציה ולמצוא פתרונות אמיתיים לחיים רגועים יותר.

 

אתם לא נגמלים כי זה משמין

אחד ההסברים הנפוצים בקרב מעשנים שמעדיפים לתחזק את ההתמכרות הזאת קשור למשקל הגוף שלהם. הם בטוחים שהגמילה מעישון תעלה להם ביוקר, והם יתחילו להשמין ברגע שהסיגריה האחרונה תכובה. מצד שני, אם לא נחליף את הסיגריה במשולש פיצה או בכל מזון אחר, סביר להניח שהעלייה הזו במשקל פשוט לא תגיע.

 

להפסיק לעשן ליד היין

 

אתם לא נגמלים כי התרגלתם

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר שגורמים למעשנים להמשיך לעשן הוא שמדובר בכוחו של הרגל. המעשנים רגילים לשלוף סיגריה כשהם מזמינים בבירה בפאב או רגע אחרי הארוחה. המחשבה על הגמילה מעוררת בהם חשש משום שאין להם מושג איך ייראו המצבים הללו בלי עשן הסיגריות. זו לא יותר מאשר מלכודת שמתחזקת את הפחד, והפחד הוא זה שמתחזק את הרגלי העישון שלנו. הגיע הזמן להיפרד ממנו ולקבל בחזרה את השליטה, לא?

 

התאמה לטיפול בגמילה מעישון תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 68,838 ישראלים כבר ביצעו בדיקה להתאמה לטיפול בגמילה מעישון, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להריץ בדיקת התאמה לגמילה מעישון על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

התאמה לגמילה מעישון
עינת מילר
בדוק התאמה לטיפול בגמילה מעישון
בחר את קבוצת גילך: