ההורים הפכו לסיעודיים? כך תדאגו להם

עינת מילר
עודכן 25 אפריל, 2024

מגוון הביטוחים הסיעודיים המוצעים על ידי חברות הביטוח וקופות החולים, נועדו לתת מענה למבוטח במקרים בהם מאבד את יכולתו לעבוד, להתפרס או לחיות בעצמאות תפקודית מלאה. אך האם בהגיעו למצבים אלו אכן יזכה לקבל את מה שמגיע לו ולממש את זכויותיו? נראה כי במקרים רבים חברת הביטוח תנסה להימנע מכך ומי שיעמדו לצד המבוטח הם רק ילדיו וקרוביו.

 

ישראלים רבים משלמים לאורך חייהם סכומי עתק לחברות הביטוח, שנועדו לסייע להם ולהבטיח כי בעת הצורך, בהגיעם למצב סיעודי, יקבלו פיצוי כספי הולם, שישמש לטובת הטיפול בהם וההתמודדות עם קשיי היומיום וצרכיהם המיוחדים. אז מדוע ברגע האמת מערימות חברות הביטוח קשיים או אף מתנערות ממחויבותן לתשלום הפיצויים?

 

זכאות לקבלת תגמולים, גם למי שתביעתו נדחתה ע"י חברת הביטוח, תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 37,163 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות אונליין לפיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בבדיקת זכאות לפיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

עלות הפיצויים בפוליסות הביטוח הסיעודי השונות, עשויות להגיע למאות אלפי שקלים למבוטח. חברות הביטוח מסוימות, מעדיפות מטבע הדברים לנסות ולהימנע מתשלום פיצויים אלו. לשם כך, מערימות לעיתים החברות קשיים שמטרתם לייאש את בעל הביטוח ולגרום לו לוותר על זכויותיו לפיצויים. כמו כן, מנסות חברות אלה להתחמק גם מפניותיהם של בני המבוטחים ויקיריהם המנסים לסייע בתביעת הפיצויים.

 

כך, נוצר מצב כי הסיוע לאדם הסיעודי, כמו גם מימון הטיפול בו, עוברים לאחריותם של בני המשפחה, בין אם ביכולתם לבצע זאת ולשאת בהוצאות הנדרשות ובין אם לאו.

 

זכאות לפיצויים לאדם סיעודי

הביטוחים הסיעודיים כוללים מספר סעיפים המגדירים במדויק את מצבו של אדם הזכאי לפיצוי כספי, לשם הטיפולים והליווי הנדרשים בהתאם למצבו או כפיצוי על אובדן יכולתו להשתכר:

מצב סיעודי – מצב רפואי של המבוטח בו האדם נזקק לסיוע בביצוע הפעולות הבסיסיות היומיומיות ולהשגחה וליווי צמודים.

אובדן כושר עבודה – מקרים בהם מצבו של המבוטח אינו מאפשר לו להמשיך בעיסוקו ומאלץ אותו לחדול מעבודתו.

מחלות קשות – סעיף זה נועד להבטיח פיצויים כספיים במקרים של חולי באחת מהמחלות המוגדרות מראש על ידי חברת הביטוח כמקנות פיצוי ללוקים בהן.

תאונות אישיות – סעיף שנועד לכיסוי עלויות ומתן פיצויים למקרים של נכות קבועה הנגרמת כתוצאה מתאונה.

 

סעיפים אלו הכלולים בפוליסת המבוטח אמנם אמורים להקנות לו נחת וביטחון, אך במקרים רבים אין כך הדבר. מעדויות רבות עולה כי חברות ביטוח אינן ששות להניק למבוטחיהן את הפיצויים להם הם זכאים מיד עם הגשת התביעה, אלא פועלות על מנת לדחות את מתן הפיצויים, להקשות על קבלתם ואף לנסות ולהתחמק ממתן הפיצויים במגוון דרכים ופעולות. התנהלות זו של חברות הביטוח נועדה לעיתים למטרות התשת המבוטח והבאתו לכדי וויתור על זכויותיו.

במקרים אלו, נאלצים כאמור בני המשפחה לשאת בעול הטיפולים והעלויות הכספיות הנדרשים לליווי, למימון ולטיפול ביקיריהם.

 

כך תסייעו ליקיריכם שננטשו על ידי חברת הביטוח

 

במקרים רבים בהם הופך אדם לסיעודי וכאשר חברת הביטוח מתחמקת ממתן הפיצויים או מקשה על קבלתם, נאלצים כאמור ילדיו לקחת על עצמם את עול הטיפול והמעמסה הכלכלית. זאת על אף כי אותו אדם שילם במהלך חייו סכומי כסף לא מבוטלים בדיוק לשם מטרה זו.

ראשית – במקרים אלו חשוב מאד שלא למהר ולוותר על תביעת הפיצויים מחברת הביטוח. גם אם נראה כי ישנם קשיים רבים, זכרו כי ההתמודדות עמם כדאית ועשויה להניב את הפיצויים הנדרשים, בגובה של עד מאות אלפי שקלים. כמו כן, דרישת הפיצויים אינה בהכרח מסובכת וקשה כפי שחברות הביטוח עשויות להציגה.

על מנת לקבל את הפיצויים הנדרשים ולסייע ליקיריכם, ניתן להיעזר ביועצים המומחים בתחום זה אשר להעניק לכם ליווי צמוד, תמיכה וסיוע בכל תהליך התביעה.

 

אז אם ברצונכם לסייע ליקיריכם במימוש זכויותיהם לקבלת קצבת הסיעוד והפיצויים מחברת הביטוח או מביטוח לאומי, הצטרפו כבר היום לאלפי המבוטחים ובני משפחותיהם שכבר פנו ליועץ מומחה וזכו להעניק ליקיריהם את הפיצויים להם הם זכאים.

 

זכאות לקבלת תגמולים, גם למי שתביעתו נדחתה ע"י חברת הביטוח, תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 37,163 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות אונליין לפיצויים, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בבדיקת זכאות לפיצויים על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

 

בדיקת זכאות לקבלת פיצויים
עינת מילר
בדוק זכאות לקבלת פיצויים
בחר את קבוצת גילך: