הזדמנות אחרונה: צריכים כסף ביד ומיד? הלוואה מקופת גמל, קרן פנסיה או קרן השתלמות בתנאים מעולים

עודכן 17 אוגוסט, 2021

בעקבות המשבר העולמי, רוב בתי ההשקעות וחברות הביטוח הפסיקו את מתן ההלוואות ללקוחות או הקשיחו את התנאים – העלאת ריביות, הקטנת אחוז ההלוואה שניתן לקחת. נותרו מספר גופים בודדים שעדיין מאפשרים מתן הלוואות בתנאים טובים – וגם זה זמני. זה הזמן לנצל את ההזדמנות לפני שסוגרים את הברז.

בעקבות המצב החדש שנוצר בשוק, כמעט ולא ניתן לקחת הלוואות מבתי השקעות וחברות ביטוח. כאשר כן ניתנת האפשרות – ההלוואה ניתנת בתנאים לא אטרקטיביים עם ריביות גבוהות והקטנת אחוז ההלוואה ניתן לקחת.

מבין שלל הגופים והמסלולים המציעים הלוואות, לקיחת הלוואה מקופת הגמל, קרן הפנסיה או קרן ההשתלמות שלכם הינה ללא ספק האופציה החכמה, היעילה והחסכונית ביותר לצורך השגת מטרות פיננסיות אלה. נכון לרגע זה, מדובר בתנאים הטובים ביותר ובדרך הפשוטה והמהירה ביותר לקחת הלוואה.

חשוב לציין – נותרו רק מספר גופים בודדים שמאפשרים מתן הלוואות בתנאים משופרים, ולא ניתן להעריך לכמה זמן עוד תנאים אלה ישמרו. זה הזמן לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח.

 

זכאות להלוואה מקרנות הפנסיה וקופות הגמל תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 16,232 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להלוואה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להלוואה מקרנות הפנסיה וקופות הגמל על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

קופת גמל, קרן פנסיה וקרן השתלמות – מה ההבדל?

 

קופת גמל וקרן פנסיה הינם אפיקי חיסכון פנסיוני לטווח ארוך שאליהם בדרך כלל מבצעים הפקדות במסגרת מקום העבודה (עובד ומעסיק) וכן במסגרת של הפקדות עצמאיות על ידי בעל הקופה או הקרן. המדינה מעודדת חיסכון בקופות גמל וקרנות פנסיה ומעניקה זיכוי, ניכוי והטבות במס לחוסכים באפיקים אלו. כל חוסך רשאי לבחור להעביר את ניהול קופת הגמל או קרן הפנסיה שבבעלותו לחברה אחרת מתי שרק ירצה, וזאת מבלי שידרש למשוך את הכספים שנצברו בהם. לרוב, את הכספים שנצברו בקופת הגמל או בקרן הפנסיה לא נהוג למשוך עד לגיל הפרישה. אם בכל זאת כן תרצו למשוך כספים מאפיקי חיסכון אלו, תחויבו בתשלום מס בשיעור גבוה.

מנגד, קרן השתלמות, הינה קופת חיסכון לעובדים שכירים או עצמאים המשמשת כאפיק חיסכון כללי שלא לטווח ארוך. גם להפקדות בקרן השתלמות ישנן יתרונות גדולים הכוללות בין השאר הטבות מס בשלב ההפקדה, פטור ממס רווחי הון ודמי ניהול נמוכים. את הכספים שנצברו בקרן ההשתלמות ניתן למשוך בדרך כלל רק במועדים קבועים מראש (לאחר 3 או 6 שנות הפקדה רציפה) – אחרת תחויבו גם כן בתשלום מס בשיעור גבוה.

 

אז למה כדאי לקחת הלוואה מקרן ההשתלמות, קרן הפנסיה או קופת הגמל?

  • שיעורי ריבית נמוכים מאוד ביחס להלוואת אחרות (הן בהלוואת במימון בנקאי והן בהלוואת במימון חוץ בנקאי) – לרוב מדובר בפריים 0.5%- ועד 1.5%+.
  • הלוואה ללא עמלות – באותו האופן, בהלוואות אלו אין קנסות על פרעון מוקדם.
  • תשכחו מערבים – תוכלו לקחת הלוואה מבלי להעמיד ערבים או בטחונות נוספים כנגד ההלוואה.
  • תשואה גבוהה מהריבית – בעשור האחרון, התשואה הממוצעת מאפיקי החיסכון המדוברים ב-15 הינה 4-6% לשנה. מדובר בתשואה גבוהה משמעותית מהריבית על ההלוואה עצמה.
  • ניתן להמשיך להפקיד כספים באפיקי החסכון לאורך כל תקופת ההלוואה – כך שתמשיכו להיות זכאים להטבות המס הנלוות להפקדות אלה.

 

יותר ויותר ישראלים מבינים את הפוטנציאל שבלקיחת הלוואות מקרן הפנסיה, קופת הגמל או קרן ההשתלמות שלהם. בדקו עכשיו את האופציות השונות להלוואה מאפיקי החיסכון הללו ותהנו מראש שקט ובטוח!

 

זכאות להלוואה מקרנות הפנסיה וקופות הגמל תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גילך. מעל 16,232 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להלוואה, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להלוואה מקרנות הפנסיה וקופות הגמל על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

התאמה להלוואה
עינת מילר
האם אתה זכאי לקבלת הלוואה?
בחר את קבוצת גילך: