המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר תחסוך ותחזיר לך אלפי שקלים

אורית ברמן
עודכן 29 מרץ, 2024

מאות אלפי ישראלים כבר גילו את השירות שמשרד האוצר נותן לכל אזרח – בדיקה מהירה לכספים אבודים, הטבות מס והוזלות וגילו שאין להם מושג כמה כסף באמת יש להם ואילו הטבות מגיעות להם. בדקו בדקה וחצי מה מגיע לכם

מאוד חשוב להכיר: המסלקה הפנסיונית

נדמה לכם שאתם יודעים בדיוק כמה כסף יש לכם. אתם אפילו מוכנים להבטיח שאתם שולטים במספרים ויודעים אילו קרנות וחסכונות יש לכם, ואיפה. אלא שהמציאות, וצר לנו לבאס, קצת שונה. במציאות הישראלית שבה אנחנו מחליפים מקומות עבודה בקצב, ושבה חברות הביטוח והבנקים לא ששים לאתר אותנו ולהעביר כספים ממקום למקום על דעת עצמם, יכולות להיות הפתעות. כמובן שמדובר בהפתעות חיוביות, אבל אם לא תדעו עליהן – ההפתעה לא תגיע לעולם. למרבה המזל קיימת היום דרך פשוטה יחסית לאתר כספים אבודים וחסכונות שנעלמו בלי ששמנו לב. באתר משרד האוצר נמצאת המסלקה הפנסיונית, והיא מספקת מידע מפורט על כל החסכונות האבודים שלנו שמסתתרים אי שם. זה הכסף שלנו ואם נמצא אותו נוכל מיד להשתמש בו לטובתינו. לשדרג את הרכב, חופשה מפנקת, שיפוץ המטבח. בקיצור, כל מה שבא לנו לעשות.

 

רוצה לקבל בחזרה את הכסף שלך?

כבר 105,543 הריצו בדיקה לאיתור כספים

בדיקה מוצלחת יכולה להיות שווה אלפי שקלים

בצע בדיקה

פרטיותך חשובה לנו

 

 

טפלו בכסף שלכם היום דרך המסלקה הפנסיונית

יש קושי רב בלחשוב על פנסיה ברצינות כשאנחנו צעירים ואנחנו נוטים לפטור את העניין כלא רלוונטי במשיכת כתף. הדחקה זאת של תקופת חיים שלמה המתפרסת על עשרות שנים במהלכן איננו מתפרנסים מעבודה וכוחותינו הפיזיים והמנטליים מתדלדלים, הינה שגויה. מובן שכל אחד רוצה לדמיין את עצמו בריא וצלול עד יומו האחרון, אך למרבה הצער, אין הדבר תמיד כך ולעיתים קרובות הזקנה מלווה גם בצורך בסיוע ותמיכה, ולמרבה המזל יש לנו ביטוחים מתאימים לכך לשעת צרה. ואם אין לך כוח וזמן להשקיע בטיפול ובהבנת נושא הפנסיה לפחות תדאג שיהיה לך מומחה שדואג לאינטרסים שלך. בדיוק בשביל זה יצרו את המסלקה הפנסיונית.

 

 

דו"ח מסלקה לדוגמא

המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

 

 

כדאי לבדוק את הביטוחים ותכניות הפנסיה שלי אצל המסלקה הפנסיונית

מדי שנה, בערך באותו הזמן, מגיע לתיבת הדואר שלכם דו"ח מפורט. יש שיאמרו שהוא מפורט מדי, שהרי הוא כולל לא מעט מספרים ונוסחאות, וגם שפע של מלל שאנחנו לא תמיד רוצים או מסוגלים לקרוא. התגובה הטבעית היא פשוט להניח אותו בצד ולהתעלם מקיומו. יכול להיות שאתם משקיעים קצת יותר, מחוררים אותו בקצוות ומתייקים בקלסר שמעלה אבק בארון. הבעיה היא שמרגע זה ואילך אתם עשויים לפספס כמה פרטים חשובים. בלי בחינה מקצועית ומדוקדקת של הדו"ח הזה, אתם ככל הנראה מפסידים כסף, והרבה ממנו.

 

עדכון החשיפה לסיכונים תכנית הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות מתפרסות על פני שנים רבות ואוספות כסף רב עם הזמן. כל תכנית והתמהיל הייחודי שלה. התכניות השונות חשופות למגוון מכשירים פיננסיים כמו מניות, אג"ח, הצמדות למט"ח, מדדים וכו'. לכן, כל תכנית צומחת בהתאם לכך ומושפעת אחרת מהאופי הכאוטי של השווקים. תכניות פנסיה מסוימות בעלות פרופיל סיכון גבוה יותר ואחרות סולידיות ומציעות וודאות גבוהה. חשוב לקיים לפחות פעם בשנה החלטה האם ראוי לשנות רמות סיכון בתיק. להחלטה הזו יש השלכות של מאות אלפי שקלים בהסתכלות ארוכת טווח של קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרן הפנסיה והביטוחים שלכם.

 

המסלקה הפנסיונית - כספים אבודים
מומלץ לבחון את המסלקה הפנסיונית ולגלות אם יש לכם ביטוחים אבודים שלא ידעתם על קיומם

 

דמי ניהול בואו נדבר קצת על הפיל ששוכן לו לבטח בתכניות הפנסיוניות שלכם ובדגש על קרנות ההשתלמות וקופות הגמל שלכם ותופס נפח משמעותי מסך הכסף שאתם חוסכים – עמלות. סך העמלות שאתם משלמים הינו משמעותי ביותר. בהשוואה מאוד מהירה למוצרים מקבילים ניתן לשפר את דמי הניהול שלכם ולעגן אותה כך שתהיה קרובה למקובל במשק. בנוסף, טיפול מרוכז בכל תיק הנכסים שלכם יכול לשפר את דמי הניהול שאתם משלמים אפילו באופן יותר טוב מהממוצע במשק.

 

ביטוחים חשוב לעבור על כל מה שמרכיב את הקרן שכן הרבה פעמים המרכיבים הביטוחיים בקרן הפנסיה לא מספיקים עבורכם. במקרה כזה חשוב ביותר להשלים את הכיסוי הביטוחי שלכם על כל גווניו – ביטוח תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים ובריאות. אין לציין עד כמה חשוב סעיף זה עבורכם. בהערת אגב, נציין כי עכשיו הוא זמן מצויין לעשות סקירה של הביטוחים שברשותכם.

וזהו בדיוק תפקידה של המסלקה הפנסיונית – להנגיש את המידע הפנסיוני ולהפוך אתכם לבעלי השפעה על עתידכם.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל מידע על הפנסיה שלי דרך המסלקה הפנסיונית?

על מנת לקבל את דו”ח המידע צריך למלא מספר פרטים אישיים באתר ייעודי של משרד האוצר. לחילופין אפשר לבקש שמומחה בתחום יעשה זאת עבורכם וייתן לכם הסבר מלא על הדו”ח של המסלקה הפנסיונית וכל מה שאתם צריכים הוא פרטים אישיים כמו שם מלא, תאריך לידה, כתובת, מספר ת"ז וכרטיס אשראי לזיהוי. 

 

המסלקה הפנסיונית
המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

 

המערכת של המסלקה הפנסיונית תפנה אל גופי הפנסיה הרלוונטיים עבורכם ותאסוף מידע. בתוך 72 שעות כל האינפורמציה תתקבל ותקבע פגישה מול מומחה בעל רישיון של משרד האוצר אשר יבצע עבורך שלושה דברים:

 

סדר

  • עושה לך סדר על מנת לדעת איפה הכסף נמצא ומושקע (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל וקרן השתלמות)
  • בודק מהי רמת הסיכון בכלל הנכסים והאם היא מתאימה (גיל החוסך, מטרת הכסף, אופי וכ'ו)

 

חיסכון

  • חוסך לך במס רווחי הון וניצול מקסימלי של הטבות מס לפורשים (אופטימיזציה מיסויית)
  • חוסך לך בדמי הניהול ובפרמיות
  • שורה תחתונה – חוסך לך כסף

 

בקרה

  • בודק את טיב מנהלי ההשקעות, המסלולים והמוצרים בכל זמן נתון

 

רוצה לקבל בחזרה את הכסף שלך?

כבר 105,543 הריצו בדיקה לאיתור כספים

בדיקה מוצלחת יכולה להיות שווה אלפי שקלים

בצע בדיקה

פרטיותך חשובה לנו

 

 

כספים אבודים
עינת מילר
בדיקה לאיתור כספים אבודים