סירובי אשראי והפסדים: בעלי עסקים זרקו לפח השנה מאות אלפי שקלים כי לקחו הלוואה לעסק בצורה שגויה

עודכן 19 אפריל, 2024

בשנה החולפת נשבר שיא של סירובי אשראי לעסקים והפסדים בגובה מאות מליונים נרשמו. עם זאת, בעלי עסקים נזקקים לאשראי לעסק יותר מתמיד ולוקחים הלוואות בתנאים הפסדיים. זו הדרך האקסקלוסיבית בה לוקחים אשראי לעסק בתנאים אטרקטיביים שלא חשופים לרוב ציבור בעלי העסקים.

אז מדוע כל כך הרבה חברות ישראליות אינן מצליחות לגייס אשראי? גיוס אשראי מתבצע בימינו מ – 3 סיבות עיקריות: מימון הרחבה של הפעילות העסקית (37%), בעיה בתזרים או מחסור בהון חוזר (32%), והשקעה שוטפת (31%). בכל אחד מהמקרים ובעיקר כשמדובר בעסקים פעילים בעלי מחזורי רווחיות נאים, פונים מקבלי ההחלטות בעסק לגופים פיננסיים לצורך קבלת האשראי, בין אם מתוך צורך ובין אם כניצול הזדמנות לגיוס אשראי בתנאים אופטימליים.

אז אם גם לעסק שלכם נדרש סיוע כספי באמצעות גיוס אשראי, בין אם לטובת פיתוחו ובין אם להתמודדות זמנית עם קשיי תזרים, הקפידו לפנות לאנשי המקצוע המתאימים. כך, תוכלו להצטרף לעסקים שלא ניתקלו בסירוב, השלימו תהליך גיוס אשראי בתנאים אופטימליים, תוך קבלת ייעוץ מקצועי וליווי צמוד לאורך כל התהליך וחסכו לעצמם תשלום מיותר של עשרות ואף מאות אלפי שקלים!

 

לקבלת מידע נוסף:

האם העסק שלך בעל מחזור של מעל 5 מיליון ש"ח?
כן
לא

 

עם זאת, רבים פונים לגיוס אשראי ללא כל התייעצות וללא כל התחשבות בעובדה שלייעוץ מקדים ולבחינה של פתרונות האשראי האפשריים ישנן השלכות ישירות על הצלחת הגיוס, על תנאי קבלת האשראי ועל הסכום הסופי שיידרש העסק להחזיר. כך, סכומי כסף משמעותיים שיכולים היו להיחסך, משולמים לשווא על החזרים חודשיים הגבוהים משמעותית מאלו שהיו נקבעים לו היו מקבלי ההחלטות בעסק נעזרים בייעוץ מקצועי. בנוסף, במקרים רבים בקשות האשראי מסורבות משום שהוגשו לא נכון, והעסק נותר ללא האשראי לו הוא זקוק.

 

ייעוץ וליווי מקצועי – המפתח לגיוס אשראי מוצלח

אלפי עסקים ישראלים, בעלי מחזורים של 5 מיליון שקלים ומעלה שנמנעו מקבלת סיוע בתהליך גיוס האשראי, הופתעו לגלות כי בשל בחירה מוטעית במסלול אשראי, שנעשתה ללא השוואה או ייעוץ, הפסידו עשרות ואף מאות אלפי שקלים על החזרים חודשיים, אותם יכלו לחסוך!

לעומתם, הבינו אנשי עסקים וסמנכלי כספים רבים, כי ניתן למנוע זאת בקלות ואכן לחסוך לעסק סכומי כסף משמעותיים, בעזרת ייעוץ מקצועי מקדים, המעניק לעסק שלושה יתרונות משמעותיים:

  1. ייעוץ וליווי מקצועי בתהליך בקשת האשראי, למיקסום הסיכוי לקבלת הסכום הנדרש.
    שימו לב – הגשת הבקשה שלא כראוי או באופן שגוי, עלולה לגרום לדחייתה על הסף! לכן, בבואכם להגיש את הבקשה, אל תקלו בכך ראש והיעזרו במי שמיומנים בהגשתה באופן ראוי ונכון.
  2. התאמת תנאי האשראי למאפייני העסק ופעילותו, בצורה המיטבית, הכלכלית והמשתלמת ביותר.
    קבלת אשראי בפני עצמה אינה מספקת אם לא הותאמה מראש לעסק, לפעילותו ולנתוניו הפיננסיים. השגת תנאים אופטימליים יצמצמו את ההוצאות ויאפשרו את הגדלת החיסכון של העסק. זאת, בעודשתנאי אשראי שאינם מותאמים לעסק עלולים להוות בעתיד מעמסה במקום אמצעי לסיוע ולגרור הוצאות כספיות מיותרות.
  1. התמודדות עם תהליכים בירוקרטיים מורכבים, המקשים על קבלת האשראי.
    תהליך קבלת האשראי כולל מספר תהליכים בירוקרטיים, היוצרים בקרב רבים תסכול והרגשת חוסר אונים. יועצים מקצועיים מיומנים ומנוסים בהתמודדות עם תהליכים אלו ויוכלו ללוות אתכם בקלות דרך כל אחד ואחד מהם.

כך, באמצעות ייעוץ וליווי מקצועיים, תוכלו לגייס את האשראי הנדרש בקלות, בנחת ובביטחון מלא שאכן השגתם את התנאים האידיאליים עבורכם.

 

מאיפה כדאי לגייס אשראי לעסקים

ישנם מגוון אפיקי גיוס אשראי, המיועדים לעסקים פעילים, המציגים מחזורי הכנסות של מיליוני שקלים בשנה. בחירה מושכלת באפיקים המתאימים, עשויה לחסוך לעסק סכומי משמעותיים, הבאים לידי ביטוי בתנאים אופטימליים ומשתלמים, ריביות נמוכות והחזרים חודשיים אטרקטיביים.

אפיקים אלו מותאמים לצרכי העסקים, מאושרים בהתאם לאופיו של העסק ולפעילותו, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות אותם יש להכיר ולקחת בחשבון, טרם הפניה אל הגופים הרלוונטיים ובעת ביצוע ההשוואה בין ההצעות השונות.

בנקים – רוב העסקים נוטים לפנות לבנק בו מנוהל חשבון העסק לשם קבלת האשראי, משום שהם נוטים לחשוב שהפעילות הרציפה עמו וניהול החשבון בבנק יסייעו לקבלת האשראי ולקבלת תנאים מועדפים. חשוב לזכור כי הבנקים לעיתים פחות גמישים בתנאים אותם הם מציעים וכמו כן שלעיתים ניתנות הצעות אטרקטיביות יותר דווקא על ידי בנקים אחרים.

אשראי ומימון חוץ בנקאי – בפניה לחברות האשראי והמימון החוץ בנקאיות, יש לוודא כי הן מורשות ומפוקחות על ידי הרשויות.כמו כן, יש להכיר ולהבין לעומק את האפשרויות ותחומי ההתמחות השונים של החברות הללו.

קרנות סיוע – קרנות הסיוע לעסקים מעניקות אשראי בערבות המדינה, הניתן על פי התנאים שנקבעו על ידי המדינה. קבלת הסיוע כרוכה בעמידה בכל התנאים ולרוב מדובר בתהליך ארוך למדי אשר אינו מתאפשר לחברות רבות הנזקקות לאשראי באופן מיידי.

הבחירה באפיק גיוס האשראי הנכון ביותר עבור העסק, תלויה במאפייני העסק ובצרכיו ודורשת בחינה של כלל ההצעות ופתרונות האשראי האפשריים. כמו כן, לכל אחד מהגופים הפיננסיים ישנם מגוון מכשירים פיננסיים ופתרונות, אשר מי שאינו בקיא בתחום ואינו מכיר אותם, לא יוכל לבקשם וייתכן שבחלקם לא יוצעו לעסק כלל, גם אם הם מהווים עבורו פתרון אופטימלי.

באמצעות ייעוץ מקצועי,  העסקים נחשפים למגוון רחב של אפשרויות מימון ונהנים מהפריבילגיה לבחור מתוך מספר רב יותר של פתרונות אשראי המותאמים אישית לעסק ולצרכים, ואינם נדרשים לעסוק בבירוקרטיה.

 

האתגר האמיתי בגיוס אשראי

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בגיוס אשראי, גם אם לרבים ממקבלי ההחלטות קשה להודות בכך, הינו בהבנת מכלול אפשרויות הגיוס העומדות בפני העסק. מדובר בעולם שלם של נתונים ומושגים בתחום הפיננסי, אשר אינם מוכרים לרבים מבעלי העסקים ומנהלי הכספים ודורשים בחלקם ידע מקדים והתמקצעות. ללא ידע זה והבנה מעמיקה  והכרות של כל האפשרויות העומדות בפני העסק, לא יוכלו מקבלי ההחלטות לקבל החלטה מושכלת ונכונה בבואם לבחור בפתרונות האשראי עבור העסק.

האפשרויות השונות כוללות הן את מבחר ערוצי הגיוס (בנקים, חוץ בנקאי וכו') והן את מגוון סוגי האשראי וההצעות השונות (כדוגמת סוגי הריביות המוצעות, הלוואות צמודות מטבעות זרים וכדומה), המוצעות לעסק.

מעבר לכך, גם אם הובנו המושגים הרלוונטיים, עדיין נדרש העסק לעבור את תהליך הגשת הבקשה, המאתגר בפני עצמו ואת תהליך מציאת תנאי האשראי האופטימליים. שני אלו, דורשים לרוב התערבות מקצועית, בלעדיה הם עלולים להביא לדחיית בקשת האשראי או לקבלת אשראי בתנאים שאינם מיטביים.

הפתרון הנכון-המומחים של קסטרה

בעזרת חברת קסטרה מבית לבנת פורן זוכים העסקים לליווי של  אנשי מקצוע מיומנים, העוסקים בייעוץ ובבחינת הצעות גיוס אשראי ופועלים על מנת להשיג עבור העסק את העסקה הכלכלית והמשתלמת ביותר עבורו. היועצים של קסטרה דואגים ללוות את העסק מרגע הגדרת הצורך דרך הגשת הבקשה, השגת התנאים האופטימליים המתאימים לעסק ולפעילותו ועד לקבלת האשראי המיוחל בפועל.

 

 

 

התאמה להלוואה
האם אתה זכאי לקבלת הלוואה?
השאר פרטים לבדיקת התאמה