הבשורה שכולם חיכו לה הגיעה! רפורמת ביטוחי הבריאות מביאה הנחות קבועות ל- 10 שנים!

עודכן 28 אפריל, 2024

 הרפורמה האחרונה של משרד האוצר מחייבת את חברות הביטוח להעניק ללקוחות הנחה קבועה ל- 10 שנים לפחות ובכך להוזיל משמעותית את עלות הביטוח!

[יש לך הנחה לפחות ל- 10 שנים? לחץ כאן לבדיקת זכאותך להנחה משתלמת בעקבות הרפורמה]

באוקטובר האחרון נכנס לתוקפו החלק הראשון של הרפורמה בתחום ביטוחי הבריאות בישראל. הצעד הראשון והמשמעותי ברפורמה הוא החלת הנחות ארוכות שנים של עלויות הביטוח, על מנת למנוע מצבים בהם הלקוחות נותרים אחרי פרק זמן קצר ללא הנחה ועם קפיצה משמעותית בתשלום אותו שילמו לפני כן. צעד נוסף ברפורמה הוא שיפור יריעת הכיסויים עבור המבוטח. במסגרת המהלך יורחבו השירותים האמבולטוריים הניתנים בפוליסה לדוגמה: ייעוצים רפואיים, בדיקות הנעשות לשם אבחנה ועוד.

 

זכאות לבדיקת התאמה של ביטוחי הבריאות תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 36,943 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה של ביטוח הבריאות, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להריץ בדיקת התאמה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

מהם יתרונות הרפורמה בביטוחי הבריאות?

אזרחים רבים בישראל משלמים מדי חודש סכומים לא מבוטלים עבור ביטוחי בריאות שונים. הכיסויים הניתנים במסגרת הפוליסות השונות הם לא אחת חופפים ולכן, נוצר מצב בו הכפילות גוררת הוצאות מיותרות ללא כל הרחבה של הכיסוי הביטוחי.

אחת ממטרותיה של הרפורמה בתחום ביטוח בריאות היא יצירה של פוליסת בסיס הכוללת כיסויים חשובים כמו תרופות שאינן בסל, השתלות איברים וניתוחים מחוץ לישראל וכמו כן, טיפולים רפואיים שונים. על גבי הפוליסה הבסיסית הזו ניתן יהיה לרכוש הרחבות ותוספות בהתאם לצרכיו והעדפותיו של המבוטח אך תוך שימת לב לדגשים הבאים: ההרחבות יינתנו אך ורק בתוספת לרכישת פוליסת ביטוח בריאות בסיסי ובנוסף, לא ניתן יהיה להציע כיסויים כפולים שנועדו לשפות את המבוטח.

 

רפורמת ביטוח בריאות: למה כדאי לשים לב?

השינויים שמביאה עימה הרפורמה הופכים את שירותי הבריאות המוענקים על ידי קופות החולים בישראל לברירת המחדל עבור כלל המבוטחים בביטוחים הפרטיים השונים. מצב שכזה צפוי להגדיל משמעותית את העומס השרוי ממילא על שירותי הבריאות הציבוריים ולגרום לירידה בנגישות של השירותים לציבור כדוגמת המתנה ארוכה יותר לבדיקות של רופאים מומחים או בדיקות שגרתיות למיניהן. יעוץ עם רופא מומחה, בדיקות ושירותים סטנדרטיים יהיו קשים יותר להשגה ובשל כך, עשויים לבסוף לגרום להתייקרות הרפואה הציבורית ולהפוך למעמסה גדולה יותר עבור המבוטח.

 

 

אלפי ישראלים מרגישים שהם משלמים יותר ממה שהם צריכים על ביטוח הבריאות שלהם. גם אתם?

ניתן להריץ בדיקת התאמה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

האם הרפורמה עתידה לייקר עלויות ברפואה הפרטית והציבורית?

רבים מביעים חשש גלוי מכך שהרפורמה ושינוייה יגולגלו אל הציבור בצורת תשלומי פרמיה גבוהים יותר. ביטוח בריאות פרטי וציבורי עשויים שניהם להתייקר במידה ומקבלי ההחלטות יכריעו כי נדרש תגבור לרפואה הציבורית בשל הפנייה גבוהה יותר של מבוטחים ומאידך, עשויים מקבלי ההחלטות ברפואה הפרטית לחשוש מהתחרות הגוברת, תשלומים שיועברו מעתה אל קופות החולים במידה והמבוטחים בוחרים קבלת טיפול ברפואה הציבורית ועוד.

מוקדם כדי לנבא את השפעותיה המלאות של הרפורמה מאחר וחלקה השני טרם יושם, אך גורמים רבים מרגיעים וטוענים כי המדינה תישא בעצמה חלק מהנטל ותזרים כספים על מנת להימנע מפגיעה בציבור המבוטחים.

 

*שימו לב: מי שרכש פוליסה עם כיסוי מלא במקרה ניתוח צריך לפעול באופן יזום:

מה ישתנה בעקבות הרפורמה?

מבוטחים רבים בחרו ביודעין לשלם פרמיה גבוהה יותר ולקבל כיסוי מלא עבור הוצאות נדרשות במקרה ניתוח. החל מחודש יוני 2024 בו עתידה להתבצע הפעימה השנייה של רפורמת ביטוח הבריאות, יועברו כברירת מחדל כלל המבוטחים שרכשו פוליסת בריאות לאחר שנת 2016 אל מסלול שעיקרו השלמת כיסויים הניתנים על ידי הביטוח של קופות החולים. מבוטחים המעוניינים להשאיר את הכיסוי הניתוחי המלא בעינו, ידרשו לעשות זאת באופן יזום.

 

לסיכום

בדומה להליכי שינוי בתחומים רבים, גם הרפורמה בביטוח הבריאות מביאה עימה יתרונות וחסרונות למבוטח. פגישה מקצועית עם מומחה בתחום ביטוח בריאות עשויה לשפוך אור על עיקרי הרפורמה ולסייע לכם לבחור את המסלול הביטוחי המתאים ביותר לכיס ולצרכים שלכם.

 

זכאות לבדיקת התאמה של ביטוחי הבריאות תלויה במספר גורמים, כמו לאיזה קבוצת גיל אתה שייך. מעל 36,943 ישראלים כבר ביצעו בדיקת התאמה של ביטוח הבריאות, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להריץ בדיקת התאמה על ידי בחירת קבוצת גילך:

 

רפורמה בביטוח הבריאות
עינת מילר
האם אתה זכאי להנחה בביטוח הבריאות?
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה