מסלקה פנסיונית – השירות החינמי של משרד האוצר שיחסוך לכם אלפי שקלים

אורית ברמן
עודכן 1 מאי, 2024

במהלך חיינו אנו מפרישים ומשלמים סכומי כסף רבים לביטוחים, לקרנות, למיסים ולחסכונות, אך לרוב אנו לא טורחים לעקוב אחריהם ולעיתים אף שוכחים מקיומם. מעבר לכך, לרובנו אין מושג מה קורה איתם במהלך השנים ואם אכן הם מצטברים במקומות הנכונים והרווחיים ביותר עבורנו. הפתרון לכך הרבה יותר פשוט משחשבתם – מסלקה פנסיונית.

מאוד חשוב להכיר: המסלקה הפנסיונית

הכסף שאנו חוסכים לאורך חיינו מיועד לשמש אותנו לכשנגיע לגיל הפנסיה ולאפשר לנו להמשיך להתקיים בכבוד באמצעות כלל החסכונות, הקרנות והביטוחים, בהם השקענו את מיטב כספנו. עם זאת, כשמתקבלים אחת לשנה הדוחות המסכמים עבורנו את המקורות אליהם הופנה כספנו ואת התשואות והעמלות השונות במקורו אלו, אנו נוטים להתעלם מהם. בין אם מדובר בפעולה הנובעת מחוסר ידע והבנה של הדוחות ובין אם מעצלות לגישת ה"יהיה בסדר" הידועה, אנו בעצם פוגעים בעצמנו שנה אחר שנה, בפוטנציאל הרווח ובסופו של דבר עלולים להפסיד אלפי שקלים בטווח הקצר ועד מאות אלפי שקלים בטווח הארוך.

רבים הם אלו המגלים עם הגיעם לגיל הפנסיה כי השקעותיהם בתוכנית הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות יכלו להניב סכומים גבוהים הרבה יותר ולהעניק להם רשת ביטחון ושקט כלכליים, אם רק היו עוקבים אחר פעילותם. כמו כן, מגלים אותם משקיעים כי כבר אין בידיהם מה לעשות בנוגע לכך וכי אם היו טורחים רק במעט לבדוק את השקעותיהם, יכלו ליהנות עם פרישתם מהכנסות ומחסכונות גבוהים הרבה יותר.

 

רוצה לקבל בחזרה את הכסף שלך?

כבר 105,543 הריצו בדיקה לאיתור כספים

בדיקה מוצלחת יכולה להיות שווה אלפי שקלים

בצע בדיקה

פרטיותך חשובה לנו

 

 

כיצד ניתן למנוע את ההפסדים ולמקסם את ההשקעות?

התשובה לך פשוטה מאד, עד כדי כך שתגרום לכם לשאול "איך לא עשינו את זה קודם?".

משרד האוצר מציע כיום כלי שימושי ביותר אשר נקרא "המסלקה הפנסיונית", נועד לרווחתם של כלל אזרחי ישראל ומאפשר לבחון את כל ההשקעות וההפרשות החודשיות של כל אזרח ואזרח. כלי זה מספק דו"ח שימושי ביותר המסכם את כל המידע שאתם צריכים על מנת להבין כמה כסף אתם משקיעים, היכן, מה התשואה שלו ומהן עלויותיכם. בכדי ליהנות משירות זה, כל שעליכם לעשות מצדכם הוא להזדהות עם פרטיכם האישיים.

המערכת של המסלקה הפנסיונית פונה אל גופי הפנסיה הרלוונטיים עבורכם, אוספת את כל המידע הנדרש ומציגה בפניכם את מידע זה בתוך 72 שעות.

 

דו"ח מסלקה לדוגמא

המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

 

מהם יתרונות המסלקה הפנסיונית?

אמנם את כל המידע המופק ממערכת זו ביכולתכם להשיג גם על ידי פניה למומחה בתחום, אך ביכולתה של המסלקה הפנסיונית להציג בפניכם את כל המידע הנדרש, תוך מתן שלושה יתרונות עיקריים ובעלי ערך רב:

  1. סדר – הדוחות שיתקבלו מהמסלקה הפנסיונית יעשו לכם סדר לגבי היכן כספכם מושקע (קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוי מנהלים וכמובן קרן הפנסיה).
  2. חיסכון בעלויות – המידע יסייע לכם בחיסכון בדמי הניהול ובפרמיות, במס רווחי הון ובניצול אופטימלי של הטבות המס לפורשים.
  3. בקרה ובחינת כדאיות כלכלית – בדיקה של תשואת ופעילות המוצרים והמסלולים השונים בכל רגע.

 

אז אם גם אתם מעוניינים לדאוג לפרישתכם ולראשונה בחייכם להבין באמת היכן כספכם מושקע, השקיעו מספר דקות מזמנכם ותוכלו לסדר את עתידכם.

 

כבר 105,543 הריצו בדיקה לאיתור כספים

בדיקה מוצלחת יכולה להיות שווה אלפי שקלים

בצע בדיקה

פרטיותך חשובה לנו

 

 

כספים אבודים
עינת מילר
בדיקה לאיתור כספים אבודים