האינפלציה עולה, המשקיעים מחשבים מסלול מחדש וכך גם את הבחירה בתיקון 190

אורית ברמן
עודכן 1 מאי, 2024

תיקון 190, אשר נתפס כאחד היתרונות הבולטים של קופות הגמל, מאבד מכוחו כמוצר השקעה וחיסכון אטרקטיבי, עם עלייתה של האינפלציה. כך, נאלצים המשקיעים לבחון ולחשב את רווחיהם הפוטנציאליים בהתחשב בעלייתה של האינפלציה אל מול מס רווחי ההון הנמוך שמעניקה ההטבה.

[לחצו כאן לבדיקת זכאות להטבות המס בדקה וחצי]

לחצו כאן לבדיקת זכאות להטבות מס מהמדינה בדקה וחצי

 

עד לפני תקופה קצרה העניק תיקון 190 הטבה משמעותית למשקיעים ואת הזכות ליהנות ממס רווחי הון נמוך משמעותית בהשוואה למוצרי חיסכון אחרים: מס בגובה 15% על הרווח הנומינלי לעומת מס בגובה 25% מהרווח הריאלי. כך, קופת גמל עם תיקון 190 היוותה אפיק השקעה מוצלח ביותר לעומת תיקי השקעות מנוהלים, פוליסות חיסכון למיניהן או קרנות נאמנות.

עם זאת, אחד החסרונות של התיקון הינו החשיפה לאינפלציה (למדד). כעת, משהאינפלציה עדיין נמצאת בעליה והשפעתה יחד עם שיעור המיסוי על אחוז המס לתשלום כבר ניכרת, עולה הצורך בחישוב מחדש של כדאיות ההשקעה באפיק זה.

 

מי זכאי לממש את הטבות המס שניתנות במסגרת תקנות המס?

אחרי שתמלאו שאלון בדיקת זכאות קצר שנכתב על פי הנחיות משרד האוצר תקבלו הערכה מיידית של פונציאל החסכון שלכם ממתכנן פיננסי עם רשיון שפועל תחת רגולצייה של משרד האוצר.

 חשוב לציין שהבדיקה היא בחינם וללא עלות! הבדיקה והעבודה תעשה עבורכם, ללא כל מאמץ ובירוקרטיה מיותרת. 

התנאים למילוי השאלון: 

  1. גיל 55+
  2. חסכון נזיל מעל 300 אלף ש"ח

חסכונות נזילים הם לדוגמא פיקדונות נזילים, קרן השתלמות, קופות גמל, תיקי השקעות, חשבון עובר ושב, פק"מים או קרן פנסיה לא פעילה.

כמו כן, זכאים בני 55+ שנהנים מקצבה חודשית של 4,500 ש"ח ומעלה.

 

זכאות להטבות מס מהמדינה תלויים במספר גורמים, כמו סטטוס עבודתך. מעל 77,233 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להטבות המס מהמדינה. זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להטבות המס על ידי בחירת קבוצת סטטוס עבודתך:

חשוב לשים לב: לא מדובר בהחזרי מס מהמדינה אלא בהטבת מס לפנסיונרים.

 

האם הבחירה בתיקון 190 עדיין משתלמת?

כדי לתת מענה לשאלה זו יש לבחון באופן מחושב מספר משתנים: שיעור המיסוי, שיעור התשואה ושיעור האינפלציה. היות ואחוז המס לתשלום על התשואה הינו נגזרת של כל אלו, ההחלטה על הכדאיות מושתתת על חישוב התשואה לאחר הורדת המס. את התשואה המשוערת על החוסך להשוות לתשואה אותה הוא משער שהיה מקבל בתמורה להשקעה בשוק ההון ובהתאם להחליט האם להסתכן בהמשך השקעה בתיקון 190 בתקופה מורכבת זו.

מכיוון שמצב השוק אינו ברור כיום וכך גם העתיד הכלכלי, קבלת החלטה באופן עצמאי הינה הימור לכל דבר. לכן, על מנת לחשב את הכדאיות, אמנם ניתן להיעזר במחשבון ייעודי, אך עם זאת מומלץ להיעזר באיש מקצוע מתחום הפיננסים, המתמחה בתחום זה וביכולתו לסייע בקבלת ההחלטה המשך ההשקעה, תוך בחינת הסיכונים, הסיכויים והחלופות השונות.

בטרם בחירתכם באפיק ההשקעה, בקשו מהיועץ להציג בפניכם את החלופות השונות, להסביר לכם בפשטות על כל אחת מהן ועל ההשלכות האפשריות של כל אחת על השקעתכם. הקפידו לבחון היטב את החלופות השונות וודאו שאכן הבנתם את הסיכונים בכל אפיק השקעה, את היתרונות ואת החסרונות.

זכאות להטבות מס מהמדינה תלויים במספר גורמים, כמו סטטוס עבודתך. מעל 77,233 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להטבות המס מהמדינה. זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להטבות המס על ידי בחירת קבוצת סטטוס עבודתך:

חשוב לשים לב: לא מדובר בהחזרי מס מהמדינה אלא בהטבת מס לפנסיונרים.

 

זכאות להטבת מס
עינת מילר
האם אתה זכאי להטבת המס?
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה